beantwoord

Kaart verlopen

• 24 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 191 Bekeken

Reputatie 1
Beste medewerkers van dit forum,

Mij is gevraagd om een pasfoto te uploaden voor m'n voordeelurenkaart, dan zou ik de nieuwe kaart toegestuurd krijgen, en heel erg balen nu, maar van de zomer was ik niet in de gelegenheid om m'n administratie bij te houden en heb nu pas m'n voordeeluren kaart nodig. Heb ook in juni een tweede brief ontvangen, waarin staat dat ik m'n verlopen kaart moet vernieuwen. Ik heb de kaart al vanaf m'n jeugd en betaal met een machtiging. ? De pagina waar ik dit zou moeten vernieuwen is verlopen. Ook weet ik niet waar ik een pasfoto kan uploaden. Na een paar keer lezen op de site vind ik het nog steeds ingewikkeld en ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang om dan iets verkeerd in te vullen na verschillende verhalen die ik heb gelezen van mensen die zonder dat ze dit wilden hun voordeelurenabo kwijtraakten omdat dit door de ns werd vervangen door een duurder abo wat verder precies hetzelfde was. ? m'n abonnement is wel al afgeschreven. Een andere vraag: het kost nu €7,50 omdat ik te laat ben met aanvragen?

OK dit was het, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om het eenvoudiger te maken. Hierbij bijgesloten de ontvangen brieven.

Met vriendelijke groet,

Treintje
icon

Beste antwoord door Chiel NS 30 oktober 2017, 17:26

Ik heb voor Treintje66 de nieuwe kaartkosten teruggestort.

Zit je zelf ook met het probleem dat je kaart niet is toegestuurd bij een vervanging? Neem even contact op als je 4 weken voor je kaart verloopt nog geen nieuwe hebt. Wij kijken graag wat er aan de hand is, en als je onterecht geen nieuwe kaart ontvangt storten wij de kosten van het aanvragen van een nieuwe kaart terug.
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3
De pagina voor nieuwe pasfoto is www.ns.nl/ovchip-pasfoto maar daarvoor heb je dus een referentienummer nodig dat je als het goed is een week of 6 à 7 voor het verlopen van je kaart via e-mail gekregen hebt.

Misschien kan je (vanwege je achterstand) een nieuwe mail krijgen om de kaart alsnog te vernieuwen?

Je bent rijkelijk laat als je in juni zou moeten vernieuwen maar NS is ook niet al te snel met e-mails beantwoorden dus wellicht kunnen ze iets voor je doen. Bel 030 751 5155 en als ze je daar niet willen helpen dan meld het vooral hier.

Overigens is Dal Voordeel (€ 29,- en na het eerste jaar € 50,-) niet duurder dan Voordeeluren (€ 62,90), dus daarover geen zorgen.

Als je dat wilt bestellen is een nieuwe ov-chipkaart gratis dus dat scheelt weer € 7,50 😃
Reputatie 1
Dankjewel, ik ga dat nr. bellen en vraag of ze me een nieuwe email willen sturen voor ovchip en uploaden pasfoto. In de ene brief staat als u de pasfoto op tijd vernieuwd, dan krijgt u de nieuwe kaart toegestuurd, daar hoeft u verder niets voor te doen. ? Maar jij denkt dat ze wellicht nog iets voor me kunnen doen zodat ik gratis een nieuwe toegestuurd krijg? Nou, ik ga daar dan morgen dan even voor bellen. Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,
Treintje

Ik kom een andere keer terug op wat je zegt over de dalvoordeel want dat is blijkbaar juist goedkoper? Hoe komen die indianenverhalen dan in de wereld?
Reputatie 1
Hoi, hier ben ik nog even, ik heb het eerst gevraagd bij de klantenservice op het station, ze hadden daar eigenlijk niks toe te voegen aan de 2e brief die ik ontvangen heb. Ik heb het net ook uitgelegd bij de klantenservice van het genoemde nummer maar hij verwees me naar online uploaden en aanvragen, wat dus €7,50 kost. Maar er zijn toch ieder dag mensen van wie het abo wordt verlengt met nieuwe kaart?

Het is nog niet gelukt dus... maar oke ik heb dit abo al 25 jaar en heb nooit voor een nieuwe kaart hoeven betalen, alleen als ik het kwijt was... ik kreeg de post ook altijd via email en niet via de snailmail. Ik weet ook niet hoe dat komt. Ik heb het laatst nog aangevinkt, maar nog steeds geen email van ns. Dan ben je nminder alert op de brieven.

Ik heb in een ander topic terug gelezen waaruit blijkt dat een vdk vele voordelen heeft tov een dvk daarom wil ik echt niet dat ik per ongeluk iets verkeerd doe.

Weten jullie nog een manier?
Goedenavond Treintje66, je kan inderdaad bij de klantenservice van de OV-chipkaart een nieuwe, vervangende kaart aanvragen. Als je dat doet krijg je het abonnement gewoon op die kaart meegeleverd.

Die kosten hiervoor kan je vergoed krijgen, maar het moet nu wel even op deze manier. Stuur mij maar een privébericht met je volledige naam, geboortedatum, rekeningnummer, postcode en huisnummer dan maak ik de 7,50 over.

Je stuurt mij een privébericht door op mijn naam te klikken.
Ik heb voor Treintje66 de nieuwe kaartkosten teruggestort.

Zit je zelf ook met het probleem dat je kaart niet is toegestuurd bij een vervanging? Neem even contact op als je 4 weken voor je kaart verloopt nog geen nieuwe hebt. Wij kijken graag wat er aan de hand is, en als je onterecht geen nieuwe kaart ontvangt storten wij de kosten van het aanvragen van een nieuwe kaart terug.
Reputatie 1
Hartelijk bedankt Chiel! ?

Reageer