beantwoord

Kaarten kopen met NS Flex Dal Voordeel abonnement via de website van NS.

  • 13 January 2024
  • 2 reacties
  • 252 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Ik heb een abonnement op NS Flex Dal Voordeel voor € 5,60 per maand.
Via de website van NS kan ik voor mezelf en mijn vrouw geen kaartjes kopen tegen een gereduceerde prijs (Reiskosten met Flex Dal Voordeel).
Via de linkknop kan ik me abonneren.
Hoe kan ik via de site kaartjes kopen met 40% korting?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 13 January 2024, 12:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Olega,

Je kunt voor jezelf geen kaartjes met korting kopen. Je moet gewoon in- en uitchecken met je OV-chipkaart, dan wordt de korting automatisch verrekend.

Als je vrouw een OV-chipkaart heeft, kan ze Samenreiskorting op haar OV-chipkaart activeren. Als ze op saldo reist, kan dit bij een kaartautomaat. Als ze op rekening reist (NS Flex) kan dit in Mijn NS of in de app.
Als ze geen OV-chipkaart heeft, kun je voor haar een e-ticket met Samenreiskorting kopen (Enkele Reis of Dagretour). Let wel op, met een e-ticket mag ze niet tijdens de spits in de trein zitten, ook niet als de reis in de daluren is begonnen. Met een OV-chipkaart mag ze de reis wel in de spits afmaken, zolang er maar in de daluren is ingecheckt.

Zie voor meer informatie: https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/samenreiskorting.html

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Zie de pagina over Samenreiskorting.

Om medereizigers met korting mee te nemen moet je zelf reizen op je ov-chipkaart met Dal Voordeel, dus voor jezelf hoef je geen kaartje te kopen.

Je vrouw kan:

Reageer