beantwoord

kaartje kopen als je al een abb. hebt

• 12 september 2019
  • 4 reacties
  • 128 Bekeken

Hallo, mijn zoon heeft een trajectvrij abb. Voor zaltbommel/culemborg, nu wil hij af en toe doorrijzen naar houten en weer terug. Hoe ka hij daar het beste een kaartje voor kopen. Kan hij bv korting krijgen omdat hij al een abb heeft.
Mvg Ronald van der Spek
icon

Beste antwoord door Thom 12 september 2019, 07:49

Hij kan gewoon met zijn trajectkaart reizen en betaalt dan alleen voor het stuk buiten zijn traject. Tijdens inchecken in de daluren heeft uw zoon 40 procent korting, bij een los kaartje niet. Als een deel binnen zijn traject valt is dat dus gratis, hij betaalt alleen voor het deel buiten zijn vaste traject.

Met zijn Trajectvrij reizen is goedkoper. De computer weet en regelt het allemaal.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hij kan gewoon met zijn trajectkaart reizen en betaalt dan alleen voor het stuk buiten zijn traject. Tijdens inchecken in de daluren heeft uw zoon 40 procent korting, bij een los kaartje niet. Als een deel binnen zijn traject valt is dat dus gratis, hij betaalt alleen voor het deel buiten zijn vaste traject.

Met zijn Trajectvrij reizen is goedkoper. De computer weet en regelt het allemaal.
Reputatie 7
Badge +3
Een aanvulling op Thom al aangeeft, met Traject Vrij reis je niet met saldo wat op de kaart staat maar op rekening. Eens per maand is er dan een factuur waarbij de reizen buiten het traject worden gefactureerd en deze worden dmv automatische incasso afgeschreven. Deze facturen zijn terug te vinden in MijnNS.
Ok, kan hij dan gewoon blijven zitten zonder kaartje te kopen en krijg ik het teveel gereisde traject gewoon in rekening gebracht.
Dat is wat ik opmaak uit je bericht.
Reputatie 7
Badge +4
Klopt, hij kan in- en uitchecken zo hij wil en het gaar verder automatisch, de rekening krijgt u zoals Momo aangaf achteraf.

Reageer