beantwoord

kaartje kopen met studentenkorting in app

• 6 maart 2020
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Ik ben een student die via de app een kaartje wil kopen met korting. Ik zie de korting wel staan, maar als ik het kaartje wil kopen dan zie ik de volle prijs. 

icon

Beste antwoord door loklok8 6 maart 2020, 19:36

Het ligt er een beetje aan welk kaartje u wilt kopen. Een student krijgt niet automatisch korting voor zijn reizen, daarvoor is een abonnement (bijvoorbeeld een studentenreisproduct) vereist. 

Als u een internationaal kaartje wilt kopen via bijvoorbeeld nsinternational.nl kunt u onder kortings- en loyaltykaarten aangeven dat u 40% of 100% korting krijgt in Nederland, afhankelijk van de geldigheid van uw abonnement.

Bij binnenlandse reizen, waarbij u geen kaartje heeft voor het buitenland moet u reizen op uw studentenreisproduct en kunt u geen ticket kopen via de website of in de app met korting.

U kunt wel samenreiskorting selecteren en dan verkrijgt u die korting, maar dat is niet helemaal de bedoeling, want u reist niet samen. Ik weet verder ook niet waarom je extra moeite zou doen om een los kaartje te kopen. De korting wordt namelijk op je reis automatisch verwerkt bij gebruik van een OV-Chipkaart met abonnement.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Het ligt er een beetje aan welk kaartje u wilt kopen. Een student krijgt niet automatisch korting voor zijn reizen, daarvoor is een abonnement (bijvoorbeeld een studentenreisproduct) vereist. 

Als u een internationaal kaartje wilt kopen via bijvoorbeeld nsinternational.nl kunt u onder kortings- en loyaltykaarten aangeven dat u 40% of 100% korting krijgt in Nederland, afhankelijk van de geldigheid van uw abonnement.

Bij binnenlandse reizen, waarbij u geen kaartje heeft voor het buitenland moet u reizen op uw studentenreisproduct en kunt u geen ticket kopen via de website of in de app met korting.

U kunt wel samenreiskorting selecteren en dan verkrijgt u die korting, maar dat is niet helemaal de bedoeling, want u reist niet samen. Ik weet verder ook niet waarom je extra moeite zou doen om een los kaartje te kopen. De korting wordt namelijk op je reis automatisch verwerkt bij gebruik van een OV-Chipkaart met abonnement.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Waarom zou je als student een (binnenlands) kaartje met korting willen kopen? Als je een SRP hebt krijg je sowieso al 40% korting als je daarop reist buiten je vrij reizen periode.

Of is het voor iemand anders (die met je meereist met Samenreiskorting)? Heeft diegene een ov-chipkaart, dan gewoon Samenreiskorting laden bij een automaat.

Voor alle andere opties, zie deze pagina.

Hallo Fari en welkom bij de NS Community. 

Zoals hierboven ook al aangegeven kun je als student gebruik maken van je OV-chipkaart met je Studentenreisproduct. Voor reizigers die met je mee reizen is ook door Robert B en loklok8 aangegeven hoe je tickets kunt komen. Kom je er zo verder uit? 

Reputatie 5

Bij de opzet van die chipkaart (en dus niet enkel voor studentjes) is besloten dat alle kortingen enkel met betalen via saldo op die kaart zouden worden gegeven, incl bustram etc. dat is zelfs ook nog lange tijd zo geweest met die meereiskorting bij NS. Klinkt natuurlijk voor de jeugd van tegenwoordig als onbegrijpelijk achterhaald, maar dat geldt voor wel meer zaken. Je kan je wrs. ook totaal niet voorstellen dat in de tijd van begin chipkaart mensen nog van die ouwerwetse NOKIA mobieltjes hadden en dat contactloos betalen nog geheel niet bestond met bankpassen. Dat soort machinerie aanpassen zijn uitgaven van vele, vele miljoentjes die amper extra inkomsten opleveren.

Badge +3

Bij de opzet van die chipkaart (en dus niet enkel voor studentjes) is besloten dat alle kortingen enkel met betalen via saldo op die kaart zouden worden gegeven

Opzet? Studentjes? Kortingen op saldo op een kaart (65+ bedoel je)?

Korting (34%) op stads/streekvervoer bus/tram/metro krijg je automatisch bijj 65+ op elke persoonlijke ov-chipkaart, ongeacht of je daar een abonnement op hebt gezet.

Automatische leeftijsdskorting niet voor trein, helaas. En wat oudjes en/of contacloos ermee te maken hebben is me helemaal totaal onduidelijk eigenlijk, beste @bahnrider 

Leg maar uit, we (ik) zijjn benieuwd. :rolling_eyes:

Reageer