beantwoord

kaartje kopen met studentenkorting in app

• 6 maart 2020
  • 5 reacties
  • 124 Bekeken

Ik ben een student die via de app een kaartje wil kopen met korting. Ik zie de korting wel staan, maar als ik het kaartje wil kopen dan zie ik de volle prijs. 

icon

Beste antwoord door loklok8 6 maart 2020, 19:36

Het ligt er een beetje aan welk kaartje u wilt kopen. Een student krijgt niet automatisch korting voor zijn reizen, daarvoor is een abonnement (bijvoorbeeld een studentenreisproduct) vereist. 

Als u een internationaal kaartje wilt kopen via bijvoorbeeld nsinternational.nl kunt u onder kortings- en loyaltykaarten aangeven dat u 40% of 100% korting krijgt in Nederland, afhankelijk van de geldigheid van uw abonnement.

Bij binnenlandse reizen, waarbij u geen kaartje heeft voor het buitenland moet u reizen op uw studentenreisproduct en kunt u geen ticket kopen via de website of in de app met korting.

U kunt wel samenreiskorting selecteren en dan verkrijgt u die korting, maar dat is niet helemaal de bedoeling, want u reist niet samen. Ik weet verder ook niet waarom je extra moeite zou doen om een los kaartje te kopen. De korting wordt namelijk op je reis automatisch verwerkt bij gebruik van een OV-Chipkaart met abonnement.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Het ligt er een beetje aan welk kaartje u wilt kopen. Een student krijgt niet automatisch korting voor zijn reizen, daarvoor is een abonnement (bijvoorbeeld een studentenreisproduct) vereist. 

Als u een internationaal kaartje wilt kopen via bijvoorbeeld nsinternational.nl kunt u onder kortings- en loyaltykaarten aangeven dat u 40% of 100% korting krijgt in Nederland, afhankelijk van de geldigheid van uw abonnement.

Bij binnenlandse reizen, waarbij u geen kaartje heeft voor het buitenland moet u reizen op uw studentenreisproduct en kunt u geen ticket kopen via de website of in de app met korting.