beantwoord

kaartje vergoed, welk formulier?

• 29 mei 2017
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Hoi,

Ik ben mijn OV-kaart met daarop Voordeelurenabonnement kwijt geraakt. Ik heb al een nieuwe aangevraagd maar heb tussendoor kaartjes moeten kopen (zonder Voordeelurenabonnement). Ik wil de voordeelurenkorting terug vragen. Nu heb ik een formulier gedownload (geld terug bij vergeten abonnement) maar daar moet ik de code van mijn OV-chipkaart invullen. Maar die kaart ben ik dus kwijt, dus ik weet het nummer niet. Wat kan ik het beste doen?
icon

Beste antwoord door Denice NS 30 mei 2017, 11:26

Hi nagterhoek. Welkom op het Serviceforum!

In het geval van het kwijtraken van je OV-chipkaart met daarop je NS abonnement kan je inderdaad, zoals Thom al aangeeft, het beste in de tussentijd Tijdelijk Reisrecht aanvragen. Meer over Tijdelijk Reisrecht en over hoe dit in zijn werk gaat kan je op deze pagina vinden.

Voor bijna alle abonnementen geldt dat je bij verlies of diefstal de gemaakte reizen (extra kosten/misgelopen korting) met een tijdelijke kaart kunt terugvragen. Dit kan vanaf 3 werkdagen nadat je een vervangende kaart hebt aangevraagd. Voor het Voordeelurenabonnement kan dat na 10 werkdagen. Je hebt een maand de tijd om de gemaakte reizen op de vervangende kaart terug te vragen. Zie ook de info onder het kopje 'Geld terugvragen bij verlies of diefstal' op deze pagina.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt beter tijdelijk reisrecht aanvragen. Neem een anonieme chipkaart mee en aan het loket wordt uw abonnement er op gezet. Het is dan mogelijk net zo te reizen als met uw verloren abo. U krijgt vanzelf uw nieuwe abonnement en heeft geen gedoe met declareren.

Klantenservice kan uw nummer achterhalen. Het is ook op MijnNS te vinden.
Hi nagterhoek. Welkom op het Serviceforum!

In het geval van het kwijtraken van je OV-chipkaart met daarop je NS abonnement kan je inderdaad, zoals Thom al aangeeft, het beste in de tussentijd Tijdelijk Reisrecht aanvragen. Meer over Tijdelijk Reisrecht en over hoe dit in zijn werk gaat kan je op deze pagina vinden.

Voor bijna alle abonnementen geldt dat je bij verlies of diefstal de gemaakte reizen (extra kosten/misgelopen korting) met een tijdelijke kaart kunt terugvragen. Dit kan vanaf 3 werkdagen nadat je een vervangende kaart hebt aangevraagd. Voor het Voordeelurenabonnement kan dat na 10 werkdagen. Je hebt een maand de tijd om de gemaakte reizen op de vervangende kaart terug te vragen. Zie ook de info onder het kopje 'Geld terugvragen bij verlies of diefstal' op deze pagina.

Reageer