beantwoord

Kaartlevering NS Flex

• 21 juni 2019
  • 17 reacties
  • 323 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik heb op 14 juni ns flex aangevraagd. De betaling is gedaan en ik kreeg per mail aangegeven dat ik vanaf 21 juni kan reizen met ns flex.

Wanneer krijg ik dan mijn kaart?
icon

Beste antwoord door Robert B 21 juni 2019, 19:11

Welkom bij de NS Community!

De ingangsdatum van een NS Flex abonnement op een nieuwe kaart is altijd 7 dagen na de besteldatum.

Die kaart zou je dus al moeten hebben, maar bij TLS/OV-chipkaart hebben ze regelmatig een achterstand met het maken en verzenden van kaarten (tot soms wel 2 weken of langer).

Maar geen nood, je kunt gewoon losse kaartjes kopen of reizen op een andere ov-chipkaart en de kosten daarvan later declareren bij de NS.
Bekijk origineel

17 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

De ingangsdatum van een NS Flex abonnement op een nieuwe kaart is altijd 7 dagen na de besteldatum.

Die kaart zou je dus al moeten hebben, maar bij TLS/OV-chipkaart hebben ze regelmatig een achterstand met het maken en verzenden van kaarten (tot soms wel 2 weken of langer).

Maar geen nood, je kunt gewoon losse kaartjes kopen of reizen op een andere ov-chipkaart en de kosten daarvan later declareren bij de NS.
`Hoi Kisss en welkom bij de Community!

Ik heb het onderwerp van het topic aangepast van: 'Vraag' naar: 'Kaartlevering NS Flex'.
Wat leuk dat je hebt gekozen voor NS Flex. Je ontvangt de kaart vaak binnen ongeveer 6 werkdagen. Let wel, je kan het abonnement pas vanaf 21 juni gebruiken.
Badge +3
Let wel, je kan het abonnement pas vanaf 21 juni gebruiken.
Dûh, da's vandaag maar de kaart is er dus nog niet!

Je kunt tot 21:30 vanavond (zaterdag/zondag van 10:00-16:00) bellen met OV-chipkaart om te vragen wat de status is van je nieuwe kaart.

0900-0980 (normale belkosten).
Aan @Kisss heb je NS Flex al binnen?
Aan @Kisss heb je NS Flex al binnen?
Levert de Nederlandse post nog na 19u op een vrijdagavond?

25 minuten terug was de kaart (met Flex) nog niet binnen. 😮
Badge +3
De pakketdiensten wel... na 19.00!

Het zou TLS/OV-chipkaart sieren als ze kaarten gewoon als pakketje zouden verzenden (met PostNL of DHL of TNT of DPD of UPS of welke partij dan ook) want dan heb je in ieder geval een track & trace nummer om te zien waar je kaart blijft!

Als je toch al € 7,50 (of zelfs € 11,- voor een duplicaat) moet betalen dan zijn de (extra) kosten daarvoor verwaarloosbaar. Het stukje plastic met opdruk produceren en de chip programmeren kost nog geen euro tenslotte!
De pakketdiensten wel... na 19.00!

Het zou TLS/OV-chipkaart sieren als ze kaarten gewoon als pakketje zouden verzenden (met PostNL of DHL of TNT of DPD of UPS of welke partij dan ook) want dan heb je in ieder geval een track & trace nummer om te zien waar je kaart blijft!

Als je toch al € 7,50 (of zelfs € 11,- voor een duplicaat) moet betalen dan zijn de (extra) kosten daarvoor verwaarloosbaar. Het stukje plastic met opdruk produceren en de chip programmeren kost nog geen euro tenslotte!

@herrie De OV chipkaart wordt meestal verzonden in een witte envelop met de afzender uit Utrecht van de NS. Nooit met pakket. Als het naar België moet dan duurt toch wel wat langer dat het naar het buitenland moet. Zo heeft iemand in België een abonnement op de Donald Duck genomen en die kwam omdat het uit Hoofddorp komt ongeveer een week later. Dus het heeft wat extra tijd nodig helaas.
Reputatie 7
Badge +3
Wat heeft het verzenden naar België ermee te maken? TS geeft nergens aan niet in Nederland te wonen.
Wat heeft het verzenden naar België ermee te maken? TS geeft nergens aan niet in Nederland te wonen.
Ik heb het over de reaktie wat @herrie heeft geschreven. Hij woont in België dat is naar aanleiding daarvan,
Reputatie 7
Badge +3
En herrie gaf haar reactie weer naar aanleiding van de TS die de kaart nog niet binnen had. De kaart in kwestie moet gewoon naar een NL adres gestuurd worden. Dus de langere verzendtijd naar België is hier helemaal niet van toepassing.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb het over de reaktie wat @herrie heeft geschreven. Hij woont in België dat is naar aanleiding daarvan

Herrie is een zij, @Jesper65536
En herrie gaf haar reactie weer naar aanleiding van de TS die de kaart nog niet binnen had. De kaart in kwestie moet gewoon naar een NL adres gestuurd worden. Dus de langere verzendtijd naar België is hier helemaal niet van toepassing.
Overigens werd mijn nieuwe kaart (ter vervanging van een bijna verlopen kaart) niet door NS verstuurd maar door OV-Chipkaart (in Amersfoort).

Herrie woont echt in België (kijk maar naar zijn account) dus dat kan even gaan duren. Ik heb al vroeger bij de PTTPost gewerkt dus ik weet grotendeels van af. Voor kleine pakketten moest het weleens naar de Avond-KGV en overdag deed ik herstelpost. Het lijkt mij niet dat Herrie in Amersfoort woont.
Met enige vertraging, want internet reageerde niet. Hier door gekruist met de laatste berichten.

@Momo,

Die verwijzing heeft waarschijnlijk met mijn onderschrift te maken.

@Jesper65536,

Aangezien OV-chipkaarten niet magisch verschijnen, vrees ik dat Kisss tot minstens dinsdag moet wachten.

25 minuten minuten na de melding "ik heb niets ontvangen" de vraag stellen of de kaart al binnen was vond ik wat voorbarig.

Zelf ben ik al goed voorzien van de nodige kaarten:

- een Mobib-kaart;

- een OV-chipkaart;

- en een anonieme kaart van CFL. Met die kaart betaal ik maar 4,80 euro voor een carte longue duree eerste klas i.p.v. 6,00 euro. Ik vond het de investering van een gratis kaart wel waard. ☺️
Reputatie 7
Badge +3
Ik weet dat herrie in België woont, ik heb haar zelf een keer ontmoet.
Maar nogmaals, het is niet herrie die wacht op een nieuwe kaart, maar de topicstarter die gewoon in Nederland woont. Maar goed lezen is blijkbaar niet je sterkste punt.

Het komt trouwens vaker voor dat nieuwe kaarten met abonnement te laat, na de ingangsdatum van het abonnement, ontvangen worden. Beetje een een issue bij TLS.
Mocht TS in de tussentijd wel moeten reizen dan zijn die kosten later weer bij NS terug te vragen.
Met enige vertraging, want internet reageerde niet. Hier door gekruist met de laatste berichten.

@Momo,

Die verwijzing heeft waarschijnlijk met mijn onderschrift te maken.

@Jesper65536,

Aangezien OV-chipkaarten niet magisch verschijnen, vrees ik dat Kisss tot minstens dinsdag moet wachten.

25 minuten minuten na de melding "ik heb niets ontvangen" de vraag stellen of de kaart al binnen was vond ik wat voorbarig.

Zelf ben ik al goed voorzien van de nodige kaarten:

- een Mobib-kaart;

- een OV-chipkaart;

- en een anonieme kaart van CFL. Met die kaart betaal ik maar 4,80 euro voor een carte longue duree eerste klas i.p.v. 6,00 euro. Ik vond het de investering van een gratis kaart wel waard. ☺️

Fijn Herrie dat je hebt gereageerd. Ik denk dat @Kisss dan beter even kontakt op moet nemen bij Postnl ze zijn ook via sociale media bereikbaar.
Reputatie 7
Badge +4
- en een anonieme kaart van CFL. Met die kaart betaal ik maar 4,80 euro voor een carte longue duree eerste klas i.p.v. 6,00 euro. Ik vond het de investering van een gratis kaart wel waard. ☺

@herrie Hoe werkt dat en hoe is het met de geldigheid geregeld in Luxemburg?
Reputatie 7
Badge +3
Nee, Kisss kan beter het advies van RobertB opvolgen en contact opnemen met OV-Chipkaart om te vragen wat de status is van de nieuwe kaart, of die uberhaupt al aangemaakt en verzonden is. Dat is meestal het knelpunt.

Reageer