beantwoord

Kafkaesque communicatie NS

  • 13 November 2023
  • 1 reactie
  • 74 Bekeken

Hoe onduidelijk kun je het maken NS?

  • ik heb op 7 nov. via de website een NS Flex Dal Voordeel abonnement aangevraagd.
    Daarbij gezocht naar de variant waarop keuzedagen mogelijk zijn en dat is al erg lastig: dat staat niet aangegeven bij de varianten zelf, maar komt pas terug bij ‘Veel gestelde vragen’. Hoe onhandig is dat? 
  • De bevestiging per mail van de NS bevestigt mijn NS Flex Dal Voordeel bestelling voor 5,60 per maand. Niet genoemd wordt of het de variant is met of zonder saldoverrekening.
  • 12 nov. krijg ik de kaart thuis gestuurd + brief. In de brief wordt alleen gesproken over een NS Flex product.  het woord Dal Voordeel wordt nergens in de brief genoemd.
    Wel wordt genoemd: ‘Saldo laden is niet meer nodig U kunt altijd inchecken en reizen’.
  • Ervan uitgaande dat alles toch wel klopt ga ik aan de slag om keuzedagen toe te voegen: dat is via de website onmogelijk - je komt via ns.klantenservice  in een voortdurende loop waarin nergens duidelijk wordt hoe je de keuzedagen kunt bestellen. Hoe slecht is dat. Uiteindelijk via de community kunnen achterhalen dat dat alleen telefonisch kan!!??
  • Dus gebeld en na ca. 8 minuten pas contact. Wat blijkt: het bestelde product is toch niet op saldo en dus kunnen er geen keuzedagen worden toegevoegd!!?? 
  • Ook op ‘Mijn NS’ blijkt bij mijn account onder producten alleen de OV-Chipkaart genoemd - niets van een NS Flex Dal Voordeel terug te vinden. Hoe onduidelijk wil je het maken?
  • Geboden oplossing door de telefoniste: ingangsdatum van het abonnement afwachten (14 nov) en dan de dag erna proberen (weer telefonisch …..) het abonnement te wijzigen …

Ik ben volledig de draad kwijt door het volstrekt inconsequente benoemen door NS van de producten (heb ik nu wel of niet een NS Flex Dal Voordeel of niet? Volgens de bestelling wel, volgens de brief onduidelijk en op mijn account niet als product genoemd), onduidelijkheid over wel/niet op saldo (vlgs brief wel, vlgs telefoniste niet???) en door de bug in de aanvraag keuzedagen op de NS website.

Wat een klant-onvriendelijk geheel zo. Ik ben benieuwd of ik woensdag de gewenste aanpassingen kan laten doorvoeren ….

Wordt vervolgd!

Willem L.

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 13 November 2023, 14:27

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Willem L,

Flex Dal Voordeel gaat niet samen met Keuzedagen. Je had tijdens het bestellen moeten kiezen voor de Op Saldo-variant. Op je Mijn NS-account is een abonnement inderdaad pas zichtbaar vanaf de ingangsdatum.

Ben bang dat de geboden oplossing wel de makkelijkste is. Het abonnement zal gewijzigd moeten worden van Flex naar Op saldo. Dit zal dan inderdaad telefonisch moeten, want je kunt zelf pas na een maand je abonnement weer wijzigen.

 

heb ik nu wel of niet een NS Flex Dal Voordeel of niet? Volgens de bestelling wel, volgens de brief onduidelijk en op mijn account niet als product genoemd)

Ja, je hebt nu Flex Dal Voordeel. Het wordt op de ingangsdatum zichtbaar in je account.

 

onduidelijkheid over wel/niet op saldo (vlgs brief wel, vlgs telefoniste niet???)

Je reist met Flex niet op saldo. Flex = op rekening reizen. Daarom wordt ook in de brief vermeld dat je nooit meer saldo hoeft te laden.

 

de bug in de aanvraag keuzedagen op de NS website.

Er is geen bug. Als je had gekozen voor ‘Op saldo’ had je de Keuzedagen als extra optie aan kunnen vinken.

 

 

 

Reageer