beantwoord

Kan bestelling niet ophalen!

• 13 april 2016
  • 34 reacties
  • 1968 Bekeken

Hoi,
Afgelopen maandag 11 april heb ik altijd voordeel maand besteld. Het is afgeschreven van de rekening en daarna kon ik de bestelling niet ophalen. Vanochtend poging nummer 2 gedaan en hij staat er nog steeds niet bij! Ik reis nu telkens vol tarief terwijl ik wel voor een abonnement betaal..

Referentienummer: 18577984

Groet.
icon

Beste antwoord door Janou NS 4 mei 2016, 15:02

Kim heeft mij inmiddels laten weten dat ze contact heeft gehad met ons mailteam en dat het in orde is gekomen en dat ze het geld heeft terug gekregen.
Bekijk origineel

34 reacties

Hoi,
Afgelopen maandag 11 april heb ik altijd voordeel maand besteld. Het is afgeschreven van de rekening en daarna kon ik de bestelling niet ophalen. Vanochtend poging nummer 2 gedaan en hij staat er nog steeds niet bij! Ik reis nu telkens vol tarief terwijl ik wel voor een abonnement betaal..

Referentienummer: 18577984

Groet.

Goedemorgen kimtb1994 en welkom op het NS forum. Wat vervelend dat je je abonnement niet kan ophalen, ik wil het graag voor je uitzoeken waarom dit niet mogelijk is. Kan je mij een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Help ik je daar graag verder. Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
Kim heeft mij inmiddels laten weten dat ze contact heeft gehad met ons mailteam en dat het in orde is gekomen en dat ze het geld heeft terug gekregen.
Vanmorgen maandtrajectkaart gekocht en betaald. Automaat laad mijn bestelling niet. 2 x op saldo moeten reizen.
Vanmorgen maandtrajectkaart gekocht en betaald. Automaat laad mijn bestelling niet. 2 x op saldo moeten reizen.

Klopt nick2341, we hebben een verstoring hiermee gehad. Je mag de extra kosten die je hebt gemaakt uiteraard bij ons terug vragen.
Na 2 dagen nog steeds niet mogelijk mijn betaalde abonnement op te halen.
Zal ik hier dan ook nog een keer melden dat ik al voor de vierde dag losse kaartjes koop? Leuk dat t voor mensen al is opgelost, wanneer ben ik aan de beurt?
Na 2 dagen nog steeds niet mogelijk mijn betaalde abonnement op te halen.

Hallo nick2341, dat klopt erg vervelend. Momenteel is deze verstoring nog steeds niet opgelost. Momenteel adviseren wij klanten te gaan reizen op saldo of via treinkaartjes en je kan deze kosten dan bij ons terug vragen. Excuses voor het ongemak.
Zal ik hier dan ook nog een keer melden dat ik al voor de vierde dag losse kaartjes koop? Leuk dat t voor mensen al is opgelost, wanneer ben ik aan de beurt?

Inmiddels ben jij al van deze situatie op de hoogte via privéberichten die wij elkaar hebben verstuurd.
Helaas worden de ruim 2 dagen dat 't geduurt heeft niet gecompenseerd in een verlenging van mijn abonnement voor 2dagen.
Vreemd..
Badge +3
Hebt u niet de reiskosten teruggekregen voor de ruim twee dagen dat 't geduurd heeft, zoals Janou hierboven aangaf?
Hoi nick2341, wij compenseren je niet door je abonnement 2 dagen langer te laten lopen maar door de reizen binnen je traject te vergoeden die je op de dagen hebt gemaakt dat je je abonnement nog niet kon gebruiken.
Mijn abonnement is 2dagen korter geldig... Toch? Heeft geloof ik niets verder te maken met de vergoeding die ik binnen 2 tot 4 weken teruggestort krijg.
Badge +3
U hebt een abonnement gekocht om in een bepaalde periode, bijvoorbeeld 4 mei tot en met 3 juni, gratis op een vast traject te kunnen reizen. U hebt nu aan het begin van uw maand enkele dagen op saldo moeten reizen. Maar deze kosten zijn u door NS vergoed, waardoor u uiteindelijk precies hebt gekregen waar u voor betaald hebt, namelijk vrij reizen op uw vaste traject van 4 mei tot en met 3 juni. Waarom zou NS u nog extra dagen vrij reizen moeten geven?
Maandag 7 november heb ik mijn altijd vrij maand abonnement gekocht van € 408,- het is van mijn rekening afgeschreven en na de betaling kreeg ik nog de melding "Uw betaling is goed ontvangen". Tot heden alweer 8 dagen verder kan ik mijn product niet ophalen en reis ik vol tarief. Meerdere collega's van de klantenservice gesproken en niemand kan mij helpen! Bewijs van m'n bankafschrift en referentienummer opgestuurd, voor alsnog mag ik rustig afwachten.

€ 408,- van mijn rekening afschreven en elke dag vol tarief reizen. Mijn geld raakt zo op van het reizen! En ik ben radeloos.
Wat een vervelende situatie, AngK. Als ik het goed begrijp is de betaling dus niet bij ons binnengekomen, waardoor je nu geen abonnement hebt? De procedure die je aangeeft hoort daar inderdaad bij. Via welk klantenservicekanaal heb je het opgestuurd?
Wat een vervelende situatie, AngK. Als ik het goed begrijp is de betaling dus niet bij ons binnengekomen, waardoor je nu geen abonnement hebt? De procedure die je aangeeft hoort daar inderdaad bij. Via welk klantenservicekanaal heb je het opgestuurd?

Hai Iris,

Ik heb een mailadres gekregen van jouw collega, mevrouw Werkman.
Per mail heb ik mijn bankafschrift en bewijs van goedkeuring naar toegestuurd.

Ik hoop dat je mij als klant goed kan begrijpen dat het geld niet op mijn rug groeit. Dagelijks reis ik met het openbaarvervoer naar mijn werk en mijn geld raakt op als ik vol tarief ongeveer € 40,- moet betalen.
Als ik nog langer moet wachten... reken het maar uit € 408,- + 8 dagen wacht tijd waarin 6 werkdagen x € 40,- per dag (vol tarief).

Ik word van het kastje naar het muurtje gestuurd en zelf mevrouw Werkman kan mij niet helpen.
Nu moet ik maar afwachten tot het bij de juiste afdeling komt. maar hoe lang gaat dit nog duren? nog dagen? maanden? Ik hou geen geld meer over...
Als mevrouw Werkman het heeft doorgestuurd dan vertrouw ik erop dat het snel genoeg bij de juiste afdeling terecht komt. Ik kan nu helaas niet meer voor je doen dan mijn collega's kunnen. Hopelijk ontvang je snel een antwoord. Wat je anders nog zou kunnen doen is hetzelfde abonnement opnieuw bestellen (voor het geval dat het langer dan 10 dagen duurt). We zullen dit dan met je verrekenen wanneer je de terugkoppeling ontvangen hebt.
Als mevrouw Werkman het heeft doorgestuurd dan vertrouw ik erop dat het snel genoeg bij de juiste afdeling terecht komt. Ik kan nu helaas niet meer voor je doen dan mijn collega's kunnen. Hopelijk ontvang je snel een antwoord. Wat je anders nog zou kunnen doen is hetzelfde abonnement opnieuw bestellen (voor het geval dat het langer dan 10 dagen duurt). We zullen dit dan met je verrekenen wanneer je de terugkoppeling ontvangen hebt.

Helaas is het geld er niet voor om weer een abonnement te kopen van € 408,-
Zijn er nog meer opties???
Waarom duurt het zo lang? en waarom wordt ik niet meteen naar de juiste afdeling gestuurd?
Wat moet ik nog meer aantonen dat mij geld door NS Groep van mijn rekening is afschreven?
Begrijpelijk. Andere opties zijn er nu helaas niet. Kun je me een privébericht sturen met je NAW-gegevens, geboortedatum, OV-chipkaartnummer en IBAN rekeningnummer? Ik vertrouw erop dat mevrouw Werkman het op de juiste manier heeft afgehandeld, maar ik kan het nog even voor je nakijken. Je kunt me een privébericht sturen door op mijn naam te klikken.
Ik heb het nog even gecheckt en het is op de juiste wijze doorgezet naar de financiële afdeling. Je ontvangt z.s.m. een terugkoppeling van deze afdeling of mevrouw Werkman zelf. Hopelijk laat het niet lang meer op zich wachten!
Dank voor het uitzoeken.
Ik hoop inderdaad het niet al te lang gaat duren. De tien lange dagen ben ik bijna gepasseerd.

Kan je mij wel vertellen of ik recht heb op de teruggave, de kosten die ik heb gemaakt vol tarief reizen vanaf 7 november?

Toch vind ik dat NS andere mogelijkheid kan bieden terwijl de klant geduldig moet wachten.
Een tijdelijke OV aanbieden bijvoorbeeld waardoor ze wel kan reizen, aangezien de klant heeft laten zien dat het van haar rekening is afgehaald.

Daarnaast kan NS toch contact opnemen met eigen bank, hierbij de ABN Ambro om te zien dat er een bedrag is overgemaakt van de rekening nummer van de klant?

Ik hoop dat jullie ook bewust van zijn dat niet iedereen elke dag € 40,- per dag kan ophoesten. Ik hoop hierbij dan ook dat ik mijn abonnement krijg waarvoor ik heb betaald en de vol tarief vanaf 7 november.
Ik heb je vraag net beantwoord in het privébericht, AngK. Het ligt nu bij de financiële afdeling, welke bekijkt of het bedrag inderdaad overgemaakt is. Helaas heb ik geen andere oplossing voor je. Tot wanneer ben je van plan om te reizen met een Altijd Vrij maandabonnement? Mocht je dit voor langer dan een maand in de toekomst willen doen, dan raad ik je aan om een nieuw maandabonnement te bestellen. Dat gaat je dan sowieso geld schelen.
Twee weken en één dag! Nog geen gehoor van mevrouw Werkman? Nog heeft NS uitgezocht? Nog heb ik mijn abonnement niet ontvangen?

Dit is toch niet normaal? Hoe kan je zo met je klant omgaan? En vooral om zo een groot bedrag?
Dat kan ik me heel goed voorstellen, Angk.

Ik heb een terugkoppeling gehad van onze financiële afdeling. Er staat inmiddels een uitbetaling van € 408 klaar. Ik heb ze verzocht om dit zo snel mogelijk over te maken want ik begrijp ook uiteraard dat € 408 niet niks is. Zoals mijn collega al aangaf is het nu wel voordeliger om een nieuw Altijd Vrij abonnement af te sluiten als je dagelijks € 40 extra kosten maakt. Ik stuur je overigens via een privébericht nog een attentie voor het ongemak.
Beste Denise,

Bedankt voor je reactie.

Als ik het goed begrijp uit jouw bericht wordt het bedrag van € 408,8 teruggestort op mijn rekening?

Kan je mij een uitleg geven hoe dit wel zo snel kan geregeld maar binnen 15 dagen kan er geen hulp verleend worden om te krijgen waar ik voor heb betaald? Hierbij een abonnement halen uit de ophaalpunt. Als dit zo kan konden jullie dit ook veel eerder doen ipv mij laten wachten en 15 dagen vol tarief laten reizen!
Nu heb ik 15 dagen onnodig gewacht, geld verspild, omdat er van mij werd verwacht geduldig te wachten en financiële afdeling "uitgaat zoeken", zodat ik waar krijg voor mij geld.

Hoe gaan wij dit oplossen? Vanaf 7 november is er wel geld van mijn rekening afgeschreven en omdat ik geduldig moet wachten heb vanaf 7 november vol tarief gereisd?!

Reageer