beantwoord

Kan bestelling niet ophalen!

• 13 april 2016
  • 34 reacties
  • 1968 Bekeken

Toon eerste bericht

34 reacties

Door een fout binnen ons systeem (de betaling was zeg maar niet aan je bestelling gelinkt maar wel afgeschreven) werd je bestelling geannuleerd met de reden 'niet betaald'. Normaal gesproken maakt ons systeem automatisch een restitutie aan naar aanleiding van een annulering echter omdat de annulering de reden 'niet betaald' had, werd er niet automatisch een restitutiebedrag vrijgegeven. Een geannuleerd abonnement kunnen we echter niet heropenen waardoor de enige optie die overblijft het terugbetalen van het abonnement is. Door de annulering kon jij je abonnement niet ophalen. Aan de hand daarvan begrijp ik heb je contact met ons opgenomen. Mijn collega, mvr. Werkman, heeft toen de kopie van je bankafschrift en bestelling doorgemaild naar onze financiële afdeling. Op dat moment zijn ook wij afhankelijk van hun reactietermijn. Zover ik heb kunnen zien hebben ze op 17 november een uitbetaling klaargezet. Ik begrijp dat jij hier verder niet direct van op de hoogte bent gebracht? Ik heb er zelf opnieuw achteraan gemaild zodat ze de uitbetaling zo snel mogelijk ook daadwerkelijk verwerken. Ik kreeg daarop het antwoord dat de uitbetaling deze week verricht zal worden en je uiterlijk begin volgende week het bedrag op je rekening zou moeten ontvangen.

Met betrekking tot de kosten die je nu voor je reizen hebt gemaakt zie ik dat je vanaf 7 november tot en met vanmorgen totaal € 326.90 bij NS hebt verreisd. Ik kan geen reizen zien die je eventueel bij andere treinvervoerders maakt. Aangezien wij de € 408 abonnementskosten al aan je terugstorten kan ik de € 326.90 die nu, voor zover ik kan zien, verreisd is verder niet vergoeden. Mocht je nou ook met andere treinvervoerders gereisd hebben en al meer dan € 408 hebben verreisd terwijl je dus eigenlijk gebruik had moeten kunnen maken van Altijd Vrij wil ik je de kosten die boven de € 408 liggen vergoeden. Ik heb je deze info ook tevens via een privébericht toegezonden. Ik wil je, net als mijn collega Iris, aanraden om zo snel mogelijk een nieuw Altijd Vrij maandabonnement af te sluiten.
Beste Denise,

Door een fout in het system ben ik de dupe ervan geworden dat ik € 408,- voor meer dan twee weken kwijt ben. Waaruit ik direct heb gehandeld om met de klantenservice te bellen en dit probleem z.s.m. wilt oplossen. Ik werd eerst door een college afgewimpeld met ''u moet geduldig wachten, als het goed is kunt u einde van de dag en anders de volgende dag het product bij de automaat ophalen''. Waarop ik heb gereageerd dat ik bewijs kan opsturen dat er daadwerkelijk van mijn rekening is afgeschreven. Door veel zeuren en aandringen heb ik een mail kunnen krijgen van mevrouw Werkman. Die ook mij kan vertellen dat ik moet wachten en zij dit naar de juiste afdeling gaat sturen.
Ik heb elke dag contact opgenomen en gebeld met NS en ik wou zelf graag de financiele afdeling spreken zodat zij mij meer duidelijkheid kunnen geven, helaas werkt dit niet zo want ik mag weer wachten tot het wordt opgelost.
We zijn nu 17 dagen verder en zoals u kunt zien heb ik € 326,90 gereisd, want zelf na een week kreeg ik geen duidelijkheid van NS en nu wordt mij verteld door een system fout heb ik € 408,- overgemaakt waar jullie 17 dagen heb ingehouden en ik onnodig kosten heb gemaakt van € 326,90 die ik niet eens terug krijg door jullie systeem fout? Hoe krankzinnig klikt dat?
En omdat jullie vanaf 17 November mijn geld weer terug gaat geven van €408,- en het bedrag van € 326,90 onder is gebleven vergoeden jullie mijn kosten niet?
Volgens mij is een abbonement van €408,- een maand geldig! ik heb onnodig € 326,90 gemaakt binnen 17 dagen, omdat ik moet wachten en geen duidelijke antwoord krijgt vanuit NS?!
En boven alles wat er nu gebeurd heb ik verlofdagen moeten opnemen omdat ik geen geld meer heb om te reizen! dus wat jou college Iris eerder hebt aangeraden ''haal een nieuwe abonnement'' is makkelijk gezegd om weer € 408,- uit te hoesten. Zoals velen hebben wij ook andere kosten die wij moeten betalen. Niet iedereen heeft een vette pot! en wie had het gedacht om een probleem op te lossen dat het 17 dagen duurt en wat is er dan precies opgelost, NIKS?! ik krijg mijn € 408,- terug terwijl jullie dit al veel eerder kunnen doen en wat kost het mij? veel zorg en € 326,90 lichter!

Ik ben totaal niet eens over hoe jullie dit handel. Graag wil ik mijn kosten vergoed hebben omdat JULLIE een fout hebben gemaakt!
Naast dat het belachelijk voor woorden is dat ik niet eens op de hoogte ben gebracht dat mijn geld vanaf 17 november terug word gestort wat overigens nog steeds niet op mijn rekening staat en alsnog kunnen jullie zeggen dat ik niks vergoed krijg. Dit hadden jullie al veel eerder kunnen doen, bijvoorbeeld na 3 dagen! Niet na 17 dagen terug storten terwijl de klant vol tarief heeft gereisd en zoveel kosten heeft gemaakt.

Ik ben er zelf elke dag achteraan gegaan om dit op te lossen, want als ik zelf niet achteraan ga heb ik noch geen reactie mogen ontvangen.
Zelf tot de dag van nu heb ik niets vernomen van mevrouw Werkman.

Ik verwacht een vergoeding en goed ook!
Reputatie 2
De abonnementskosten over 17 dagen zijn 17/30*€408=€231,20. Dat bedrag moet met €326,90 verrekend worden, nog afgezien van het feit dat AngK niet heeft kunnen werken.
17 dagen om een klacht te behandelen is veel te lang. Het wordt eens tijd om de achterstand in te lopen. Of houden jullie die met opzet in stand om klachten te ontmoedigen? Telefonisch zijn jullie ook nauwelijks bereikbaar, zo lees ik hier herhaaldelijk.
Ik heb zelf bij mijn eigen bank ING gevraagd of zij uit willen zoeken of het bedrag van €408,- wel echt is overgemaakt naar NS, omdat er wordt beweerd vanuit NS dat ik niet heb betaald.
Zij berichtte mij te hebben uitgezocht en het betaalopdracht goed is uitgevoerd naar rekening nummer NL40 ABNA 0537 8790 99 op 7 november 2016. Nog meer bewijs van de bank!
Ik snap niet dat dit niet eerder is uitgezocht via jullie eigen bank en alleen maar wordt gezegd "in ons computer staat dat u nog niet heeft betaald" "Is het mogelijk dat er bij de iDeal betaling niet goed is gelopen?" "U zou u bedrag
"Het bedrag zou binnen vier of vijf werkdagen weer terug op uw rekening" daar alle loze woorden vanuit jullie ben ik niets opgeschoten en heb ik alleen maar tijd, geld, energie en moeite erin gestopt.

Ik verwacht dan ook dat jullie een reactie kunnen geven en een vergoeding.

Zoals Alex1 zegt het bedrag moet verrekend worden. Ik vraag niet dat jullie het hele bedrag terug geven maar dit moet zeker wel opgelost worden en niet weer je klant afwimpelen door te zeggen wij hebben uw geld terug gestort en verder kunnen wij niet vergoeden.
Verrekenen is inderdaad de beste oplossing. Ik stuur je zo een privébericht, AngK.
hallo
ik kan mijn bestselling ook niet ophalen, dal vrij
het word niet weergegeveb op de apperate.
ik moet deze week ermee kunnen reizen.
kan iemand me helpe
jolene
Je kan het beste contact opnemen met onze klantenservice. Contact met ons opnemen gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). Je kan er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk
op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Reageer