beantwoord

Kan ik als buitenlander een kortingskaart aanvragen bij ns

• 25 maart 2014
  • 4 reacties
  • 1498 Bekeken

Hoi, ik kom om de 2 weken vanuit belgie naar nederland, ik zie vaak op de trein dat mensen gebruik maken van een kortingskaart, is er een mogelijkheid om die als buitenlander ook te gebruiken ? En waar en hoe moet ik die aanvragen?
Groetjes Luc 😃
icon

Beste antwoord door Anonymous 25 maart 2014, 09:53

Hoi, ik kom om de 2 weken vanuit belgie naar nederland, ik zie vaak op de trein dat mensen gebruik maken van een kortingskaart, is er een mogelijkheid om die als buitenlander ook te gebruiken ? En waar en hoe moet ik die aanvragen?

Groetjes Luc :D

Trans Link Systems (TLS) produceert en geeft de OV-chipkaarten uit. Zij versturen ze ook naar Belgie.

Je zou bij hen - via hun website een persoonlijke OV-chipkaart kunnen aanvragen.

Betaling dient echter te geschieden via iDeal en daarvoor heb je een Nederlandse bankrekening nodig.

Aannemende dat dat allemaal lukt, zou je, zodra je de OV-chipkaart in huis hebt, bij NS een door jou gewenst abonnement kunnen aanschaffen en op de OV-chipkaart kunnen laden zodra je weer eens in Nederland bent.

Ook hier geldt echter betaling via iDeal, dus met de noodzaak van een Nederlandse bankrekening.

Is wellicht allemaal wat omslachtiger dan voor Nederlandse ingezetenen, maar in principe dus wel mogelijk.

Groeten,

Hans
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Je kan als je in Belgiƫ woont gewoon een OV-chipkaart aanvragen. Het lijkt me logisch dat je hier dan gewoon een kortingsabonnement op kan nemen, aangezien dat gewoon op je OV-chipkaart staat.

Trans Link Systems (TLS) produceert en geeft de OV-chipkaarten uit. Zij versturen ze ook naar Belgie.
Je zou bij hen - via hun website een persoonlijke OV-chipkaart kunnen aanvragen.
Betaling dient echter te geschieden via iDeal en daarvoor heb je een Nederlandse bankrekening nodig.

Aannemende dat dat allemaal lukt, zou je, zodra je de OV-chipkaart in huis hebt, bij NS een door jou gewenst abonnement kunnen aanschaffen en op de OV-chipkaart kunnen laden zodra je weer eens in Nederland bent.

Ook hier geldt echter betaling via iDeal, dus met de noodzaak van een Nederlandse bankrekening.

Is wellicht allemaal wat omslachtiger dan voor Nederlandse ingezetenen, maar in principe dus wel mogelijk.

Groeten,
Hans
Reputatie 1

Groeten,
Hans

Op de site van TLS kun je ook met PayPal of creditcard betalen. Wellicht kun je het als je het via de klantenservice probeert ook via incasso of overschrijving voor elkaar krijgen, maar dat weet ik niet zeker.
Hallo Lucky57,

Welkom op het NS Serviceforum. Het antwoord van Hans is correct. Indien je in het bezit bent van een Nederlandse bankrekening is het mogelijk om een abonnement bij NS aan te vragen. Via www.ns.nl kun je met IDEAL betalen en via NS Klantenservice verloopt de betaling via automatische incasso.

Je topic heb ik verplaatst naar het forum 'abonnementen'.

Vriendelijke groet,

Herman NS

Reageer