beantwoord

Kan ik de trein van 8:45 nemen om met korting te reizen of moet ik wachten tot 9:15?

• 9 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 455 Bekeken

Ik ga aankomende maandag naar mijn werk in Utrecht leidsche rijn, maar de trein van 09.01 u gaat niet! Zomerperiode? Nou heb ik dec vorige keer dat het zomer was om 8.45 uur de trein genomen. Kan ik dat. U weer doen of moet ik wachten tot 915u. Ik wil graag zo snel mogelijk antwoord. Alvast bedankt Debby.
icon

Beste antwoord door Hertog 9 augustus 2014, 10:07

Dat de trein van 09:01 niet rijdt zal te maken hebben met de uitgebreide werkzaamheden aan het spoor rondom Utrecht.

En als je een abonnement hebt dat je recht geeft op reizen met korting, dan is dat pas vanaf 09:00 geldig - ook bij werkzaamheden.

Neem je dus de trein van 08:45, dan zal je de volle ritprijs moeten betalen; in ieder geval tot Utrecht.

Als je daar (na 09:00) bij de overstap uitcheckt en opnieuw incheckt, sluit je eerst de rit tegen de volle prijs af en reis je vanaf de nieuwe incheck verder met korting.

Neem je een trein later uit Veenendaal (die van 09:15), dan reis je uiteraard het hele traject met korting.

Houd i.v.m. die werkzaamheden (en gedeeltelijk vervoer per bus) goed de reisplanner van NS in de gaten.
Bekijk origineel

3 reacties

Dat de trein van 09:01 niet rijdt zal te maken hebben met de uitgebreide werkzaamheden aan het spoor rondom Utrecht.
En als je een abonnement hebt dat je recht geeft op reizen met korting, dan is dat pas vanaf 09:00 geldig - ook bij werkzaamheden.
Neem je dus de trein van 08:45, dan zal je de volle ritprijs moeten betalen; in ieder geval tot Utrecht.
Als je daar (na 09:00) bij de overstap uitcheckt en opnieuw incheckt, sluit je eerst de rit tegen de volle prijs af en reis je vanaf de nieuwe incheck verder met korting.
Neem je een trein later uit Veenendaal (die van 09:15), dan reis je uiteraard het hele traject met korting.

Houd i.v.m. die werkzaamheden (en gedeeltelijk vervoer per bus) goed de reisplanner van NS in de gaten.
Tenzij je nog een Voordeelurenkaart hebt kan je hem wel volgens oude regeling gebruik van maken om voor 9:00 u te kunnen reizen, echter alleen in de maanden juli en augustus. Heb je een nieuwe kaart dal voordeel, dal vrij of weekend vrij aangevraagd, dan valt het onder de nieuwe regeling en dan kan je alleen tussen 9:00 u en 16:00 u meereizen en van 18:30 u - 6:30 u. In het weekend kun je wel de hele dag met onbeperkt of met korting reizen en dan gelden de spitstijden niet. Wil je tijdens de spits toch gaan reizen volgens de nieuwe regeling dan kan je ermee reizen in principe, maar dan krijg je geen korting. Of je moet een Altijd Voordeel abonnement kunnen aanschaffen, dan kost het je per maand 20 euro, en dan krijg je in de spits 20% korting en in de daluren 40% korting. Daar bovenop moet je met zo n Altijd Voordeel abonnement altijd nog je saldo opwaarderen. Al met al kost dit best wat geld. Maar als het om voor woon en werkverkeer gaat, dan kan je beter een Traject Vrij abonnement nemen.
Beste debby tukker,

Goed dat je ons op het NS Serviceforum hebt gevonden. Afhankelijk van welk abonnement je hebt, reis je in de maanden juli en augustus óók voor 9 uur met korting. Als je een Voordeelurenabonnement hebt (€ 60 per jaar), dan kun je prima de trein van 8:45 nemen. Als je Dal Voordeel hebt (€ 50 per jaar), dan lopen de spitstijden door in de zomerperiode. In dat geval is het raadzaam om de trein van 9:15 te nemen, zodat je met korting reist. Je topic is verplaatst naar "Abonnementen" en je titel is aangepast, zodat anderen je topic beter kunnen vinden.

Groet,
Stephan

Reageer