beantwoord

Kan ik een abonnement annuleren.

  • 1 augustus 2020
  • 1 reactie
  • 84 Bekeken

Kan ik mijn abonnement ov fiets annuleren terwijl dit nog niet ingegaan is?

icon

Beste antwoord door loklok8 1 augustus 2020, 05:03

Afhankelijk van uw situatie en de dag waarop de totstandkoming van het abonnement is, is dat mogelijk. Zie de voorwaarden voor meer informatie.

Artikel 5: Totstandkoming van het Abonnement

  1. Het Abonnement komt tot stand op het moment dat de potentiële Contracthouder het Verificatietarief voor het eerste abonnementsjaar via iDeal heeft voldaan en van NSR een bevestiging krijgt per e-mail dat zijn Abonnement is geactiveerd op zijn OV-chipkaart. Indien het Abonnement als ‘extra optie’ bij een reisabonnement van NSR wordt afgesloten, is de dag waarop het Abonnement ingaat gelijk aan de dag van de maand waarop het reisabonnement met NSR is ingegaan.
  2. De Contracthouder kan het Abonnement gedurende 14 werkdagen na de totstandkoming daarvan zonder opgave van reden ontbinden door dit via Klantenservice NS (030-751 51 55, lokaal tarief) op ondubbelzinnige wijze te laten weten. Bij uitoefening van het recht van ontbinding is Contracthouder een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door of namens NS OV-fiets reeds is nagekomen op het moment van uitoefening van het hiervoor bedoelde recht. De Contracthouder is alsdan in het geheel geen Verificatietarief verschuldigd. Indien een Contracthouder op het moment van ontbinding zaken van NS OV-fiets onder zich heeft, dienen deze per direct te worden geretourneerd.

 

Maar waarom wilt u het OV-fiets abonnement opzeggen? Het kost u enkel €0,01 per jaar aan verificatiekosten. Het abonnement stelt u enkel in staat om een OV-fiets te huren, de kosten voor de huur betaald u wanneer u een fiets huurt. Zolang u dus geen OV-fiets huurt betaald u enkel de verificatiekosten.

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +1

Afhankelijk van uw situatie en de dag waarop de totstandkoming van het abonnement is, is dat mogelijk. Zie de voorwaarden voor meer informatie.

Artikel 5: Totstandkoming van het Abonnement

  1. Het Abonnement komt tot stand op het moment dat de potentiële Contracthouder het Verificatietarief voor het eerste abonnementsjaar via iDeal heeft voldaan en van NSR een bevestiging krijgt per e-mail dat zijn Abonnement is geactiveerd op zijn OV-chipkaart. Indien het Abonnement als ‘extra optie’ bij een reisabonnement van NSR wordt afgesloten, is de dag waarop het Abonnement ingaat gelijk aan de dag van de maand waarop het reisabonnement met NSR is ingegaan.
  2. De Contracthouder kan het Abonnement gedurende 14 werkdagen na de totstandkoming daarvan zonder opgave van reden ontbinden door dit via Klantenservice NS (030-751 51 55, lokaal tarief) op ondubbelzinnige wijze te laten weten. Bij uitoefening van het recht van ontbinding is Contracthouder een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door of namens NS OV-fiets reeds is nagekomen op het moment van uitoefening van het hiervoor bedoelde recht. De Contracthouder is alsdan in het geheel geen Verificatietarief verschuldigd. Indien een Contracthouder op het moment van ontbinding zaken van NS OV-fiets onder zich heeft, dienen deze per direct te worden geretourneerd.

 

Maar waarom wilt u het OV-fiets abonnement opzeggen? Het kost u enkel €0,01 per jaar aan verificatiekosten. Het abonnement stelt u enkel in staat om een OV-fiets te huren, de kosten voor de huur betaald u wanneer u een fiets huurt. Zolang u dus geen OV-fiets huurt betaald u enkel de verificatiekosten.

Reageer