beantwoord

Kan ik een Kids Vrij aanvragen bij het Studentenreisproduct?

• 18 juni 2014
  • 8 reacties
  • 1048 Bekeken

Hallo, Ik heb 2 vragen:
- Ik las dat in combinatie met een NS abonnement er gratis een kids-vrij abonnement kan worden verkregen. Geldt dit ook in combinatie met een studentenreisproduct?
- Ik las dat ik een railrunner op een OV chipkaart kan laden voor mijn zoontje. Moet ik dit elke keer als ik reis opnieuw doen? En gaat dit dan van het saldo op de OV chipkaart af?

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

(ik reis nooit met de trein maar nu ik een studenten OV-kaart ga krijgen ben ik me in deze mogelijkheden aan het verdiepen)
icon

Beste antwoord door Dennis 18 juni 2014, 17:09

Kids Vrij is niet gratis bij een Studentenreisproduct, maar wel te koop voor €15 per jaar incl. persoonlijke OV-chipkaart voor je zoontje (indien 4 t/m 11 jaar), dus dat is al gauw goedkoper dan Railrunners.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Kids Vrij is niet gratis bij een Studentenreisproduct, maar wel te koop voor €15 per jaar incl. persoonlijke OV-chipkaart voor je zoontje (indien 4 t/m 11 jaar), dus dat is al gauw goedkoper dan Railrunners.
Reputatie 7
Badge +4
Uit de voorwaarden:

Max. 3 (klein)kinderen van 4 t/m 11 jaar reizen het hele jaar onbeperkt met u mee met hun eigen Kids Vrij jaarabonnement. Als uw (klein)kind (4 t/m 11 jaar) een eigen OV-chipkaart heeft of koopt (€ 7,50), dan kunt u Kids Vrij gratis bij- of nabestellen bij een Dal Voordeel, Dal Vrij, Altijd Vrij, Altijd Voordeel of Weekend Vrij abonnement. einde citaat.

Daar staat het studentenreisprodukt niet bij. Maar u kunt wel voor 15 euro (incl ovchipkaart) een Kidsvrij aanschaffen. Dan reist uw kind gratis met u mee of met iemand anders in bezit van een geldig kaartje. Feitelijk een prijsverlaging want u heeft voor dat geld ook een ovchipkaart gekocht. Bij meer dan drie railrunners, die u inderdaad ook op een losse ovchipkaart kunt zetten, heeft u het geld er al uit. Overigens kan uw kind ook zonder ovchipkaart met een railrunnerkaartje reizen, waarmee hij ook kan in- en uitchecken. Het is dan wel elke keer een kaartje voor hem kopen.

Persoonlijk zou ik voor 15 euro Kidsvrij aanschaffen, geen gedoe met railrunnerkaartjes er op moeten zetten, makkelijk en al snel goedkoper. Feitelijk reist uw kind een jaar lang bijna gratis, ok voor 15 euro, met u mee.
Badge +3
Hoewel mijn voorgangers u waarschijnlijk al van het idee afgepraat hebben om Railrunners op een OV-chipkaart te laden, wil ik voor de volledigheid nog melden dat de aanschafkosten niet van het saldo van de OV-chipkaart gehaald kunnen worden. U moet betalen met pinpas, muntgeld of een andere mogelijkheid als creditcard als uw automaat die biedt.
Beste omniavinco, Welkom op het NS Service Forum. Bedankt voor je vraag. Dennis heeft met betrekking tot je eerste vraag gelijk. Het Kids Vrij abonnement is niet aan te schaffen in combinatie met het Studentenreisproduct, dit is namelijk geen product van NS. Je kunt een Kids Vrij hier aanschaffen voor 15 euro.

Ook kan je er voor kiezen om te reizen met een railrunner, deze kan je opladen op de OV-Chipkaart. Hoe je dat doet, lees je hier. Ik heb je topic verplaatst naar 'Abonnementen' en ik heb de titel van je topic aangepast om de vindbaarheid van dit topic te vergroten.

Ik heb een ov kortingskaart en mijn oudste dochter een ov studentenkaart.
Mijn jongste heeft een kidsvrij abonnement gekregen bij mijn kortingskaart.
Mag zij ook daarbij met mijn dochter met ov studentenkaart meereizen.
Reputatie 6
Badge +2
Dat mag als je dochter minstens 18 is. Het is een wat vreemde voorwaarde, waarover op het forum al vragen zijn gesteld. bijdragevandennis 201609
Dat mag als je dochter minstens 18 is. Het is een wat vreemde voorwaarde, waarover op het forum al vragen zijn gesteld. bijdragevandennis 201609

dank je wel. Ze is inderdaad 18
Het antwoord van Dennis is correct.

Misschien wel even belangrijk om nog te vermelden: inmiddels is het Kids Vrij een gratis abonnement en betaal je hier dus geen € 15 meer voor.

Reageer