beantwoord

kan ik flex opzeggen

• 28 januari 2019
  • 8 reacties
  • 5253 Bekeken

ik wil mijn flex abbonement opzeggen
na 1 1/2 maand kan dat
en hoe dan precies
off moet ik bellen naar de klantenservice
icon

Beste antwoord door Tochjo 28 januari 2019, 12:37

Een NS Flex-abonnement kan vanaf een maand na de ingangsdatum worden gewijzigd of stopgezet. Als u alleen uw abonnement wilt stopzetten, maar wel op rekening wil blijven reizen, dan kunt u in Mijn NS uw abonnement wijzigen in "NS Flex zonder abonnement". Dat is de eenvoudigste optie. Deze wijziging gaat meteen in. Op de volgende factuur krijgt u dan het te veel betaalde abonnementsgeld voor de tweede maand terug.

Als u NS Flex geheel wilt beëindigen, dus weer op saldo wilt gaan reizen, dan moet u NS Flex geheel stopzetten. Dat kan via de klantenservice. Als u NS Flex geheel stopzet, dan moet u het product bij een kaartautomaat van uw OV-chipkaart halen met de optie "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Als u uw abonnement wijzigt in "NS Flex zonder abonnement", dan is de stap bij de kaartautomaat niet nodig. Vanzelfsprekend krijgt u ook in dit geval op de volgende factuur het te veel betaalde abonnementsgeld voor de tweede maand terug.
Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3
Een NS Flex-abonnement kan vanaf een maand na de ingangsdatum worden gewijzigd of stopgezet. Als u alleen uw abonnement wilt stopzetten, maar wel op rekening wil blijven reizen, dan kunt u in Mijn NS uw abonnement wijzigen in "NS Flex zonder abonnement". Dat is de eenvoudigste optie. Deze wijziging gaat meteen in. Op de volgende factuur krijgt u dan het te veel betaalde abonnementsgeld voor de tweede maand terug.

Als u NS Flex geheel wilt beëindigen, dus weer op saldo wilt gaan reizen, dan moet u NS Flex geheel stopzetten. Dat kan via de klantenservice. Als u NS Flex geheel stopzet, dan moet u het product bij een kaartautomaat van uw OV-chipkaart halen met de optie "Ophalen bestelling". De klantenservice zal u hierover informeren. Als u uw abonnement wijzigt in "NS Flex zonder abonnement", dan is de stap bij de kaartautomaat niet nodig. Vanzelfsprekend krijgt u ook in dit geval op de volgende factuur het te veel betaalde abonnementsgeld voor de tweede maand terug.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan al na een maand. Even bellen: 030 7515155 of via een ander kanaal van Klantenservice.

Hoi 

Ik heb een flex abo en ik heb vandaag eeb mailtje gehad dat ze heb stop hebben gezet om dat ik te laat ben met betalen nu kan ik niet meer reizen 

Als ik heb de 23 betaal deklokkeren  jullie heb dan weer 

Gr marcel

Reputatie 7
Badge +4

Als het is stopgezet, kunt u niet meer reizen met dit abonnement en u kunt het pas na een half jaar weer aanvragen. U kunt nog wel een klassiek abonnement kopen met reizen op saldo. Daarmee kunt u dan toch weer reizen.

Het Flexabonnement wordt niet gedeblokkeerd. De blokkade volgt altijd als het bedrag niet op tijd is bijgeschreven op de rekening van NS. Kennelijk was dat niet het geval.

U krijgt nu een rekening van het Incassobureau en dat is veertig euro duurder dan de vordering nu. Zonde van het geld. Betaal die rekening wel op tijd, want de kosten lopen snel op U kunt in hun brief lezen of u op de 23e nog kunt betalen. Hoe dan ook blijft de blokkade bestaan.

Bedankt voor je reactie @Thom! Is het zo duidelijk @Smitje1980?  

Badge +3

Klopt het dat de NS je kaart blokkeert voor alle abonnementen?

Dan zal je een (klassiek) NS abonnement op een nieuwe ov-chipkaart moeten aanvragen. Die is bij alle klassieke jaarabonnementen overigens gratis.

@Robert B Ik kan alleen spreken voor NS abonnementen. Die kan je inderdaad dan niet meer op een geblokkeerde OV-chipkaart zetten. Of het voor alle abonnementen geldt, durf ik niet te zeggen.

Badge +3

Dat bedoelde ik inderdaad, en bij deze ter aanvulling dus voor @M700012345678 

Reageer