beantwoord

kan ik met mijn dalvrij abonnement tegenwoordig inchecken zonder saldo op mijn kaart in de daluren ?

• 4 June 2014
  • 7 reacties
  • 393 Bekeken

er zou sinds korte tijd geleden niets meer afgeschreven worden bij inchecken ?
icon

Beste antwoord door Dennis 4 June 2014, 22:34

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Bij NS is dat al een poosje, bij Connexxion sinds kort. Je mag bij inchecken bij NS tot € 4 rood staan. Bij Connexxion mag je niet rood staan.
Badge
He Spoorwijs, welkom op het forum. Klopt wat Dennis schrijft.
Heeft u Dal Vrij of Weekend Vrij abonnement? Dan hoeft u in de periode waarin u onbeperkt reist, geen instaptarief te betalen. Reist u buiten deze periode dan moet u wel het instaptarief van € 10 betalen. Voor Dal Vrij geldt dus alleen een instaptarief in de spitsuren (6.30-9.00 en van 16.00-18.30 uur), voor Weekend Vrij alleen van maandagochtend 4.00-vrijdag 18.30 uur.

dus..............met een saldo van 0,00 euro kan ik in-checken tijdens de daluren ?????????????
Badge
Klopt, tijdens de daluren met je Dal Vrij mag je met 0,00 op de kaart alsnog in- uitchecken.
Klopt, tijdens de daluren met je Dal Vrij mag je met 0,00 op de kaart alsnog in- uitchecken.

kan dat ook bij andere vervoerders zoals arriva etc.; dus in en uitchecken met 0,00 saldo op je dalvrijabonnement in de daluren ?
Badge +3
Ik kan bij Arriva met Weekend Vrij in het weekend inchecken met 0,00 euro saldo. Bij andere vervoerders heb ik het nog niet geprobeerd. Wellicht geen gek idee dat binnenkort in een weekend eens te gaan doen, nu het weer zo lekker is en de vakantie net is begonnen 🙂
Ik kan bij Arriva met Weekend Vrij in het weekend inchecken met 0,00 euro saldo. Bij andere vervoerders heb ik het nog niet geprobeerd. Wellicht geen gek idee dat binnenkort in een weekend eens te gaan doen, nu het weer zo lekker is en de vakantie net is begonnen :)

interessant;ik blijf het volgen.
de praktijk is de beste leermeester.
conducteurs van arriva moesten mij het antwoord schuldig blijven.
dank

Reageer