beantwoord

Kan ik met mijn DalVrij kaart in de maanden juli en augustus gratis reizen in de avondspits ?

• 16 juli 2014
  • 5 reacties
  • 403 Bekeken

Ik kan dit nergens terugvinden. Volgens een conducteur zou dit wel kunnen.
icon

Beste antwoord door Chantall 16 juli 2014, 21:07

Wat Thom zegt. Bij de Voordeelurenkaart kan je in de avondspits met korting reizen + in de maanden juli & augustus de hele dag. Bij Dal Vrij zijn deze vervallen. (Heb het zelf ook opgezocht omdat ik mij mbt de zomermaanden hetzelfde afvroeg)
Bekijk origineel

5 reacties

Je kunt dat waarschijnlijk nergens terugvinden, omdat dat gewoonweg niet kan. Ook in juli en augustus gelden de normale voorwaarden. De conducteur heeft geen gelijk.
Reputatie 7
Badge +4
Met een oud Voordeelurenabonnement mag dit wel en alle moderne abonnementen zoals Dalvrij, dus niet. De voorwaarden van het VDU zorgen wel vaker voor verwarring, ik begrijp alleen niet goed hoe de conducteur zich in die mate kan vergissen.

Het kan in geen geval.
Wat Thom zegt. Bij de Voordeelurenkaart kan je in de avondspits met korting reizen + in de maanden juli & augustus de hele dag. Bij Dal Vrij zijn deze vervallen. (Heb het zelf ook opgezocht omdat ik mij mbt de zomermaanden hetzelfde afvroeg)
Reputatie 7
Badge +4
Het kan ook zijn dat er een actiekaartje van Blokker wordt bedoeld en niet het Dalvrijabonnement; bij dat kaartje mag in de middagspits de reis afgemaakt worden als je voor de spits incheckt bij NS. Bij de andere vervoerders mag je je tijdens de spits niet eens in de trein bevinden. De Dalvrijkaart van Blokker is overigens niet meer geldig.
Chantall en Thom hebben het juiste antwoord gegeven. Met een Dal Vrij abonnement (en alle andere nieuwe abonnementen) heb je in de maanden juli en augustus dezelfde voorwaarden als in de andere maanden. Zie onze website voor de voorwaarden van de abonnement Dal Vrij. Voor de vindbaarheid heb ik dit topic verplaatst naar 'abonnementen'.

Reageer