beantwoord

Kan ik met mijn NS businesskaart 1e klasse ook in de ICE binnenlands 1e klasse reizen?

• 29 October 2014
  • 4 reacties
  • 510 Bekeken

Ik vraag mij af of ik zonder enige vorm van toeslag, met mijn NS businesskaart 1e klasse ook in de ICE binnenlands 1e klasse reizen. Ik hoop dat iemand voor mij een antwoord heeft.

Met vriendelijke groet.
icon

Beste antwoord door Thom 29 October 2014, 14:09

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Geachte heer D. :Met een NS-abonnement mag u zonder toeslag in de ICE reizen. Dat geldt niet voor Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam v.v.

Formeel is dit de tekst:

Toeslag ICE International

Reist u binnen Nederland met ICE International (traject Amsterdam - Utrecht - Arnhem v.v.), dan betaalt u een toeslag van € 2 per enkele reis.
De ICE Toeslag laadt u bij de NS-kaartautomaat of de NS-servicebalie op uw OV-chipkaart.
Heeft u een abonnement dat geldig is bij NS, dan reist u binnen Nederland toeslagvrij met ICE International. Dit geldt ook voor het studentenreisproduct en de NS-Business Card.
Een trajectabonnement moet dan wel (een deel van) het traject Amsterdam Centraal - Utrecht Centraal - Arnhem beslaan.
Beste Thom,

Hartelijk dank voor uw heldere uitleg!
Overigens is een NS Businesscard niet per definitie een abonnement. Alleen als er op de business card een abonnement is geladen, mag er zonder toeslag gebruik mogen worden gemaakt van de ICE.
Welkom Dhr.D.! Leuk dat je het NS serviceforum hebt gevonden. Je topic heb ik naar het subforum Abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten voor andere lezers. Het antwoord van Thom is juist. Jij mag met je 1e klas Business Card ook in de 1e klasse van de ICE gaan zitten.

Reageer