beantwoord

Kan ik mijn NS abonnement van de ene chipkaart op de andere zetten?

• 13 augustus 2014
  • 8 reacties
  • 246 Bekeken

Op mijn éérste ov chipkaart heb ik mijn WeekendVrij abonnement gezet. Omdat deze kaart (met mijn portemonnee eromheen) gestolen werd heb ik een nieuwe kaart moeten bestellen waar ik niet voor betaald heb. Op die tweede kaart stond ook mijn WeekendVrij abonnement dus. Vervolgens breekt deze kaart waardoor ik een derde moest bestellen, maar hiervoor moest ik plots betalen. Uiteindelijk bleek ik de derde op de verkeerde manier aangevraagd te hebben, waardoor mijn WeekendVrij abonnement er niet op stond. De NS klantenservice heeft toen voor mij een 4de (goede) kaart besteld en ik kreeg een gedeelte van het betaalde bedrag terug. Die vierde kaart is nu ineens foetsie, maar de derde kaart werkt nog als een zonnetje en ik heb ervoor betaald. Nu lees ik dat ik mijn abonnement niet op een andere kaart(nummer) kan zetten. Klopt dit?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 augustus 2014, 08:38

Wat balen dat je OV-chipkaart foetsie is. Je kunt inderdaad niet je Weekend vrij abonnement op je andere OV-chipkaart zetten. Ik wil je adviseren om bij OV-chipkaart een vervangende kaart aan te vragen. Via je Mijn NS-account kun je tijdelijk reisrecht van je abonnement aanvragen. Je kunt het tijdelijk reisrecht wel op je andere OV-chipkaart zetten. Succes!
Bekijk origineel

8 reacties

Ja dat klopt, tenzij je een duplicaat aanvraagt van je kaart, dan kan het opeens wel.
Wat balen dat je OV-chipkaart foetsie is. Je kunt inderdaad niet je Weekend vrij abonnement op je andere OV-chipkaart zetten. Ik wil je adviseren om bij OV-chipkaart een vervangende kaart aan te vragen. Via je Mijn NS-account kun je tijdelijk reisrecht van je abonnement aanvragen. Je kunt het tijdelijk reisrecht wel op je andere OV-chipkaart zetten. Succes!
Wat balen dat je OV-chipkaart foetsie is. Je kunt inderdaad niet je Weekend vrij abonnement op je andere OV-chipkaart zetten. Ik wil je adviseren om bij OV-chipkaart een vervangende kaart aan te vragen. Via je Mijn NS-account kun je tijdelijk reisrecht van je abonnement aanvragen. Je kunt het tijdelijk reisrecht wel op je andere OV-chipkaart zetten. Succes! JONGENS TOCH, kan je me die kaart gratis geven of moet ik nu weer 7,50 voor jan met de korte achternaam betalen? Kan ik de functionerende ov DIE IK HEB retourneren of wat. Op deze manier kan ik ook winst maken.
Kost een vervangende kaart zelfs geen 11,50 ?
Als je de genoemde link volgt, staat er €11,=. Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat je voor een nieuwe kaart moet betalen als je de oude breekt of kwijtraakt.
Dat wel, maar waarom dat dan 11 euro moet zijn.

En het blijft belachelijk dat een reisproduct (abonnement) niet op een al bestaande kaart kan worden overgezet, maar wel op een nieuwe kaart van TLS.
Als je de genoemde link volgt, staat er €11,=. Overigens vind ik het niet meer dan normaal dat je voor een nieuwe kaart moet betalen als je de oude breekt of kwijtraakt. Ik begrijp heus dat ik moet betalen als mijn kaart voor de zoveelste keer niet meer te gebruiken is om welke reden dan ook, maar waarom is de prijs van een vervangende kaart hoger dan de prijs van een nieuwe kaart en waarom is het zo moeilijk om een abonnement over te zetten op een kaart die ik al in mijn bezit heb?
Dat zou inderdaad gemakkelijker en goedkoper moeten zijn. Dat ben ik met je eens.

Reageer