beantwoord

Kan ik mijn TrajectVrij abonnement gebruiken op verschillende trajecten?

• 29 april 2019
  • 4 reacties
  • 167 Bekeken

Voor werk ben ik aan het kijken wat de goedkoopste oplossing is.
Ik werk 4 dagen, maar vanaf 2 verschillende locaties, wat betekent dat ik gebruikt maak van het trajact Alphen aan den Rijn - Utrecht Centraal (2dagen) en Alphen aan den Rijn - Amsterdam Zuid (2 dagen).

Is het dan voordelig om een trajactabonnement af te sluiten?
Feitelijk kan ik naar Amsterdam Zuid reizen via Utrecht of via Leiden en anders krijg ik 40% korting.
En het stuk tussen Alphen en Utrecht wordt met een abonnement sowieso gedekt.
icon

Beste antwoord door Tamzin 29 april 2019, 12:08

@x-elin
Uw veronderstelling dat het traject Alphen-Utrecht is afgedekt met een trajectkaart Alphen-Amsterdam Zuid is niet correct. De afgekochte route met zo'n abonnement is namelijk Alphen-Leiden-Amsterdam Zuid.

U mag met een abonnement Alphen-Amsterdam Zuid alleen via Utrecht Centraal reizen om van Alphen naar Amsterdam Zuid te gaan maar U mag dan onderweg niet uitchecken. Het is namelijk een omrit van 15 km en zo'n omrit is toegestaan als die sneller is maar dan wel onder de voorwaarde dat U onderweg niet uit/incheckt.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Hallo,

Een traject vrij is voor jou wel gunstig. Kost je 277 euro van Alphen naar Amsterdam zuid via Utrecht.

16 keer 10,80 = 172,4 (Alphen naar Amsterdam zuid via Utrecht.)
16 keer 7,30 = 116,4 (Alphen naar Utrecht.)
totaal 289,8

Als het uitkomt qua tijden dat je in de daluren kunt reizen, is flex dal vrij ook geschikt. Dan ben je 106 euro kwijt per maand voor 2e klas. En voor 28 euro extra (totaal 134 euro per maand) kun je 1e klas reizen. En dan kun je door heel Nederland heen zonder rekening te moeten houden met je traject.

Een dal voordeel is niet geschikt voor je omdat dit dan voor je duurder is dan een dal vrij.
De berekening van dennisg klopt volgens mij niet.
Utrecht ligt niet aan de kortste reisroute tussen Alphen en Amsterdam Zuid. Hoewel het wel mogelijk is om VIA Utrecht reizen op het gehele traject, zal NS kosten in rekening brengen wanneer u uitcheckt in Utrecht.
Reputatie 7
Badge +3
@x-elin
Uw veronderstelling dat het traject Alphen-Utrecht is afgedekt met een trajectkaart Alphen-Amsterdam Zuid is niet correct. De afgekochte route met zo'n abonnement is namelijk Alphen-Leiden-Amsterdam Zuid.

U mag met een abonnement Alphen-Amsterdam Zuid alleen via Utrecht Centraal reizen om van Alphen naar Amsterdam Zuid te gaan maar U mag dan onderweg niet uitchecken. Het is namelijk een omrit van 15 km en zo'n omrit is toegestaan als die sneller is maar dan wel onder de voorwaarde dat U onderweg niet uit/incheckt.
Reputatie 3
Kijk dit eens na: het is volgens mij veel voordeliger en misschien zelfs sneller-afh. waar je woont in A a/d R, om met de ARRIVa airport bus (370 of 390?) naar S'hol te gaan en dan daar 6 min per trein of iets langer met een andere bus te reizen tot ZuidWTC. Doe dat gewoon op saldo met 2x p.week. Die bus gaat heel erg vaak overdags en zit vaak halfvol met KLM-personeel.
Als je bussen haat en persë trein wilt, kijk dan naar de kosten met een dalkorting ABO (je betaalt per rit, dus op saldo, en dus niet als je verlof hebt, met korting afh. van tijdstip. Trajectvrij loont als regel pas vanaf echt 5x per week in de spits reizen.

Reageer