Goedenavond,
Vandaag , 21-07-2023 heb ik een NS Flex Weekend Vrij gekocht via de NS website. Ik heb mijn abonnement ook meteen geactiveerd bij een oplaadpunt op mijn OV-chipkaart. Nu zag ik op de Dashboard van mijn NS account dat de reisklasse niet klopt: het staat op 2e klas. Maar, ik heb het NS Flex Weekend Vrij abonnement gekocht mét 1e klas. Want ik heb €9 extra betaald hiervoor. Ik heb hier ook contact over gehad met de klantenservice van NS en die zeggen dat het 3 dagen (!?) duurt voordat het verwerkt/aangepast is naar 1e klas. Ik baal hier ontzetten van; dit weekend moet ik een lange reis maken en ik wil echt in de 1e klas zitten; ik ben erg gevoelig en hoog sensitief en heb mijn beperkingen, maar ik wil echt een zit plek hebben, daarom heb ik ook voor de optie 1e klas gekozen. Ik wil nu zondag met de trein reizen maar ik ben bang dat als ik in de 1e klas ga zitten en wordt gecontroleerd, dat ze zeggen dat ik in de 2e klas moet gaan zitten, terwijl ik wél voor een abonnement met 1e klas heb betaald. Ik wil geen boete/problemen maar ik wordt er ook bang van, van de gedachten dat ik met een reis van meer dan 100km moet gaan staan in de trein. Wat moet ik doen? ; wel 1e klas zitten en dit uitleggen aan een conducteur of toch in de 2e klas '’zitten'’?
Beste antwoord door basvdbas
Bekijk origineel