beantwoord

Kan ik voor het gratis Dal voordeel abonnement ook een nieuwe chipkaart aanvragen?

• 1 september 2014
  • 3 reacties
  • 242 Bekeken

In juli heb ik mijn bachelor behaald en per vandaag heb ik daarom geen recht meer op mijn studentenreisproduct. Deze heb ik vorige week stopgezet en ik zou daarom gebruik willen gaan maken van het Dal Voordeel abonnement. Nu wilde ik deze zojuist aanvragen en zag ik dat ik gratis een nieuwe ov chipkaart kan aanvragen indien ik al een voordeel abonnement heb. Dit is niet het geval, maar binnen de looptijd van het Dal voordeel abonnement verloopt wel mijn oude 'studenten ov'-kaart. Om gebruik te maken van het gratis Dal voordeel abonnement moet ik mijn huidige kaartnummer ingeven. Nu is mijn vraag: kan ik een nieuwe chipkaart aanvragen of dien ik het echt op mijn huidige kaart te laden?
icon

Beste antwoord door Laura B. NS 1 september 2014, 17:43

Welkom op het NS serviceforum Madelon! Je topic heb ik naar Abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Je kan wel een nieuwe kaart bestellen bij het aanvragen van een langstudeerbonus/uitgestudeerdaanbod. Als je het abonnement in laat gaan over minimaal 14 dagen, dan kan je bij kaartkeuze kiezen voor 'Aanvragen nieuwe OV-chipkaart'. Bij de actiecode dien je wel het ov-chipkaartnummer in te vullen waar het studentenreisproduct op heeft gestaan.
Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op het NS serviceforum Madelon! Je topic heb ik naar Abonnementen verplaatst om de vindbaarheid te vergroten. Je kan wel een nieuwe kaart bestellen bij het aanvragen van een langstudeerbonus/uitgestudeerdaanbod. Als je het abonnement in laat gaan over minimaal 14 dagen, dan kan je bij kaartkeuze kiezen voor 'Aanvragen nieuwe OV-chipkaart'. Bij de actiecode dien je wel het ov-chipkaartnummer in te vullen waar het studentenreisproduct op heeft gestaan.
Bedankt voor je reactie! Het Dal voordeel kan afgesloten worden voor minimaal één jaar, maar kan ik na dit jaar (indien ik dat wens) het abonnement gewoon bij een automaat stopzetten en zijn er verder geen kosten aan verbonden?
Reputatie 4
Badge
Je moet eerst je abonnement stop laten zetten via de klantenservice en daarna bij de automaat de einddatum van het reisproduct op de kaart aanpassen (deactiveren). Dan zijn er na het eerste jaar geen kosten aan verbonden. Zeg je niet op voor het eerste jaar om is dan wordt het abonnement maandelijks opzegbaar.

Reageer