beantwoord

Kan ik vrij reizen op bevrijdingsdag?

  • 3 May 2021
  • 6 reacties
  • 1242 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 49 reacties

Kan ik op bevrijdingsdag 5 mei met weekend vrij reizen. Het is een feestdag en ik heb vrij van het werkt. Alleen gaan de festiviteiten niet door vanwege het caronavirus.

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 May 2021, 09:43

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

NS ziet Bevrijdingsdag alleen als feestdag in jaren waarvan het jaartal eindigt op 0 of 5. Dit jaar kunt u dus niet gratis reizen op Bevrijdingsdag met Weekend Vrij. Het is een gewone werkdag wat uw abonnement betreft.

Reputatie 7
Badge +1

Maar er is redding-volg. week alweer hemelvaart, DO 13/5 en dan kan het wel en dus ook al ruim voor 9.00

Reputatie 7

Maar er is redding-volg. week alweer hemelvaart, DO 13/5 en dan kan het wel en dus ook al ruim voor 9.00

Het wordt volgende week weer 15 graden, ik zie dus nu al de rijen weer voor de trein. Zie op Telegraaf.nl dat er van het weekend wachtrijen van 4 uur waren voor het outletcenter in Roermond. Las ook dat een aantal illegaal parkeerders lang moesten wachten omdat de eigenaar van het terrein, zijn terrein had afgezet met een container :grinning: . Ik besef mij ook dat we een lange periode van weinig activiteiten kunnen ontplooien nu hopelijk achter de rug hebben, maar dat iedereen dan weer massaal moet gaan shoppen…. Tsja mijn hobby is het in ieder geval niet.   

Reputatie 7
Badge +4

Het lijkt me dat dit topic wat afdwaalt.

Reputatie 7

Klopt maar het juiste antwoord is al door Tochjo geschreven lijkt mij. Excuses voor het afdwalen. Had beter in het Zandvoort-topic gepast.

Reputatie 7
Badge +3

Ieder jaar komt deze vraag wel voorbij. Mensen denken dat omdat 5 mei een nationalefeestdag is dat het dan ook automatisch voor NS een feestdag is. Maar bij de meeste bedrijven is het gewoon een normale werkdag, behalve eens in de 5 jaar, jaren waarvan het jaartal eindigt op 0 of 5, zodat mensen normaal gesproken dan ook naar werk reizen, tenzij je zelf een vakantiedag opneemt. NS volgt dat door ook eens in de 5 jaar 5 mei als feestdag te zien. Er is dan immers geen drukke spits van mensen die naar en van werk reizen. 

Reageer