beantwoord

Kan ik weekend vrij kostenloos en zonder prijsstijging omzetten in ns flex weekend vrij?

• 19 februari 2021
  • 4 reacties
  • 66 Bekeken

Wij hebben nu weekend vrij 1e klas. Als ik dit omzet naar ns flex zijn we 20 euro duurder uit. Is er geen mogelijkheid naar  nsflex weekend vrij om te schakelen zonder extra bijkomende kosten? Er zijn namelijk geen bijabonnementen meer en geen korting voor 65+.

icon

Beste antwoord door Mark NS 19 februari 2021, 15:01

Op dit moment zijn er inderdaad geen bijabonnemementen beschikbaar binnen NS Flex en ook is het niet mogelijk om nog actieve bijabonnementen om te zetten naar NS Flex. Je betaalt bij een nieuwe bestelling dan de reguliere prijs. Wel is inmiddels de 65+ korting beschikbaar binnen NS Flex. Die zal automatisch worden toegepast wanneer je daarvoor in aanmerking komt. 

Bekijk origineel

4 reacties

Op dit moment zijn er inderdaad geen bijabonnemementen beschikbaar binnen NS Flex en ook is het niet mogelijk om nog actieve bijabonnementen om te zetten naar NS Flex. Je betaalt bij een nieuwe bestelling dan de reguliere prijs. Wel is inmiddels de 65+ korting beschikbaar binnen NS Flex. Die zal automatisch worden toegepast wanneer je daarvoor in aanmerking komt. 

Reputatie 7
Badge +3

Bij abonnement zijn er volgens mij inderdaad (nog) niet, daar zou wel iets voor in de plaats komen. Maar de 65+ korting is er wel, de pagina voor Weekend Vrij geeft aan:

Iedereen van 65 jaar of ouder krijgt korting op de prijs van Weekend Vrij. Deze korting kan oplopen tot wel 30% korting, afhankelijk of je kiest voor een 1e of 2e klas abonnement. Je vult tijdens het bestellen je geboortedatum in en wij berekenen dan automatisch de juiste prijs.

De prijs ervoor staat in de tarievenlijst 2021, als u het al wilt weten voor u bestelt en u uw geboortedatum invult. Het zou wel een stuk duidelijker zijn als die prijzen ook gewoon op de bestelpagina vermeld zouden worden.

Mijn vrouw is 66 en ik 59. Kun je mij vertellen wat dan voor ns weekend flex eerste klas de gezamenlijke kosten worden als we omzetten?

Reputatie 7
Badge +1

Dat ligt er een beetje aan of u beiden de dalkorting erbij wilt hebben bij het Weekend Vrij abonnement. 

Geen dalkorting: €30 (abonnement van uw vrouw) + €37 (uw eigen abonnement) = €67 per maand

Een van de twee heeft dalkorting: €33 (abonnement van uw vrouw) + €37 (uw eigen abonnement) = €70 per maand (of andersom, dan wordt het €30 + €40 = €70). Als u bijvoorbeeld doordeweeks in de daluren altijd samen reist kan de persoon zonder dalkorting gebruik maken van de samenreiskorting en €3 per maand besparen.

Beiden dalkorting: €33 (abonnement van uw vrouw) + €40 (uw eigen abonnement) = €73 per maand

Reageer