beantwoord

Kan je (gratis) dalvoordeel overnemen op een nieuwe chipkaart?

• 2 september 2014
  • 2 reacties
  • 170 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Hi,

Ben afgelopen maand afgestudeerd en heb mijn studentenreisproduct stopgezet.
Nu kan ik mijn dal voordeel activeren, aangezien ik ex student ben. Echter zit ik met de volgende vraag.
Mijn OV kaart is geldig tot 11-10-2014. Indien ik nu de korting activeer krijg ik deze melding De geldigheidsduur van uw OV-chipkaart is korter dan de looptijd van het product.

Nu is mijn vraag of ik dit abonnement kan 'meenemen' als ik een nieuwe (gratis?) chipkaart heb aangevraagd.

Hoor graag van jullie
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 2 september 2014, 23:19

Bij het afsluiten van een nieuw abonnement wordt een kaart met een beperkte geldigheid niet geaccepteerd. Je bent dus verplicht om een nieuwe kaart te nemen. Daarbij heb je twee keuzes.
  • Je vraagt gratis een kaart aan tijdens het bestellen. Het abonnement kan dan pas twee weken later ingaan.
  • Je koopt voor 7,50 een nieuwe kaart bij ov-chipkaart.nl en kan het abonnement direct na ontvangst bestellen en gebruiken.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge
Bij het afsluiten van een nieuw abonnement wordt een kaart met een beperkte geldigheid niet geaccepteerd. Je bent dus verplicht om een nieuwe kaart te nemen. Daarbij heb je twee keuzes.
  • Je vraagt gratis een kaart aan tijdens het bestellen. Het abonnement kan dan pas twee weken later ingaan.
  • Je koopt voor 7,50 een nieuwe kaart bij ov-chipkaart.nl en kan het abonnement direct na ontvangst bestellen en gebruiken.
Beste Rulee,

Welkom op het NS serviceforum. Ik heb antwoord van Gert-Jan als beste antwoord gemarkeerd. Om geen kosten kwijt te zijn aan een nieuwe kaart kun je dus gewoon voor optie 1 gaan. Bij het bestellen geef je dan aan dat je een nieuwe kaart wilt aanvragen bij het abonnement, vervolgens vul je bij de actiecode het oud kaartnummer in.

Ps. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'Abonnementen'.

Reageer