beantwoord

Kan je je maandabonnement 'Traject Vrij' van NS ook later dan de 13e van de maand betalen?

• 28 november 2018
  • 2 reacties
  • 172 Bekeken

Hi,

Zojuist heb ik voor werk een Traject Vrij abonnement gekocht van Schiedam Centrum - Amsterdam Centraal. Dit kost mij €333,- per maand. Ik heb zojuist (op 28/11/2018) de 1e betaling voldaan van €333,- euro. Dit abonnement gaat pas op 05-12-2018 in, precies 1 week later dus.

Nu staat er in de bevestiging die ik na afloop per mail kreeg, dat de volgende betaling alweer op de 13e van de volgende maand automatisch afgeschreven wordt!!? Dat is dan €666,00 aan NS binnen 15 dagen!?

Dan betaal ik dus ook maar liefst €333,00, voor maar 8 dagen!!? Van 05-12 tot 13-12!!? Waarom wordt dit niet eerder gecommuniceerd? Kan iemand mij dit uitleggen hoe dit precies zit?

Ik ben dus echt niet van plan om over 2 weken WEER €333,00 te betalen. Wat een flauwekul en slecht gecommuniceerd van NS. Het abonnement moet toch gewoon 30 dagen (1 maand) geldig zijn vanaf de ingangsdatum en DAARNA - dus 1 maand later- volgt pas de volgende betaling? Wie kan hier licht op schijnen?

Alvast dank voor een reactie,

Gr Jack
icon

Beste antwoord door Tochjo 29 november 2018, 05:43

U hebt bij de bestelling de kosten voor de eerste maand (5 december tot en met 4 januari) voldaan. De volgende incasso zal plaatsvinden rond 13 januari, voor de tweede maand (5 januari tot en met 4 februari). Daarna volgt een incasso rond 13 februari, voor de derde maand (5 februari tot en met 4 maart), enzovoorts.

Wellicht ten overvloede: dat de incasso plaatsvindt rond de 13e van de maand kan niet worden aangepast, omdat deze dag afhankelijk is van de ingangsdatum van het abonnement. De incasso is altijd ongeveer een week nadat de nieuwe maand is ingegaan.

Overigens kost een Altijd Vrij-abonnement ook 333 euro per maand en daarmee mag u onbeperkt met de trein door Nederland reizen. Een NS Flex Altijd Vrij-abonnement kost 334 euro per maand en is al na een maand elke dag opzegbaar. Mocht u daarom in plaats van Traject Vrij een Altijd Vrij-abonnement willen, dan zou ik even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te vragen hoe u dat kunt regelen.
Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
U hebt bij de bestelling de kosten voor de eerste maand (5 december tot en met 4 januari) voldaan. De volgende incasso zal plaatsvinden rond 13 januari, voor de tweede maand (5 januari tot en met 4 februari). Daarna volgt een incasso rond 13 februari, voor de derde maand (5 februari tot en met 4 maart), enzovoorts.

Wellicht ten overvloede: dat de incasso plaatsvindt rond de 13e van de maand kan niet worden aangepast, omdat deze dag afhankelijk is van de ingangsdatum van het abonnement. De incasso is altijd ongeveer een week nadat de nieuwe maand is ingegaan.

Overigens kost een Altijd Vrij-abonnement ook 333 euro per maand en daarmee mag u onbeperkt met de trein door Nederland reizen. Een NS Flex Altijd Vrij-abonnement kost 334 euro per maand en is al na een maand elke dag opzegbaar. Mocht u daarom in plaats van Traject Vrij een Altijd Vrij-abonnement willen, dan zou ik even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om te vragen hoe u dat kunt regelen.

Heel erg bedankt vooor de vlugge, en duidelijke reactie. Ik zal contact opnemen met de klantenservice om te vragen of ik dat nog kan omzetten!

Reageer