beantwoord

Kan je tijdens de zomerperiode de gehele dag met korting reizen met een dal-voordeeluren abonnement?

• 22 juli 2014
  • 6 reacties
  • 2473 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Op de site staat dat je tijdens de zomervakantie (1/7-31/8) de gehele dag met korting kan reizen met een voordeelabonnement, samenreiskorting en en een trajectkaart. Geld dit ook voor een dal-voordeeluren abonnement?
icon

Beste antwoord door Tochjo 22 juli 2014, 16:00

Op de site staat dat je tijdens de zomervakantie (1/7-31/8) de gehele dag met korting kan reizen met een voordeelabonnement, samenreiskorting en en een trajectkaart. Geld dit ook voor een dal-voordeeluren abonnement?
Nee, het geldt niet voor de nieuwe abonnementen zoals Dal Voordeel.
Bekijk origineel

6 reacties

In aanvulling: geldt de korting ook voor NS-jaar of OV-jaar abonnementen? Die staan er niet bij, maar het lijkt mij niet dat een 1e klas kaartje met voltarief gekocht moet worden, wanneer een veel goedkopere trajectkaart wel recht op korting geeft. Kan de informatie op de website aangepast worden om dit duidelijker te maken?
Badge +3
Nee, het geldt niet voor de nieuwe abonnementen zoals Dal Voordeel.
Hallo Kaat,

Welkom op het NS Serviceforum. Bij Dal Voordeel lopen de spitstijden (dus de normale voorwaarden van het abonnement) ook tijdens juli en augustus gewoon door. Tochjo heeft je vraag dus juist beantwoord.
@ uiltje: Met een OV-Jaarabonnement reis je in de spitsuren al gratis, klik hier voor meer info. Heb je een 1e klas abonnement, dan reis je dus altijd gratis 1e klas. Heb je een 2e klas abonnement, dan vind je hier meer info over het aanschaffen van een Toeslag 2-1, indien je 1e klas wilt reizen.

Groet,
Stephan
Zo zeg, dit is een flinke achteruitgang ten opzichte van de oude voordeelurenkaart. Geen korting meer tijdens zomermaanden en kerstvakantie. Is het dan ook zo dat er geen extra uitval meer ontstaat door groot onderhoud / aanleg stations en uitgedunde dienstregeling tijdens deze periodes? Ik heb de indruk dat de dienstregeling in de vakantieperiodes in kwaliteit achteruit gaat, terwijl er voor mij als (best wel frequente) reiziger geen compensatie is. Ik vind dat NS hiermee een slechte beurt scoort...
Reputatie 4
Badge
Zo zeg, dit is een flinke achteruitgang ten opzichte van de oude voordeelurenkaart. Geen korting meer tijdens zomermaanden en kerstvakantie..

Inderdaad. Houders van een Voordeelurenkaart moeten zich daarom drie keer achter de oren krabben als ze die opzeggen of veranderen in een ander abonnement. In sommige gevallen is het de moeite waard om de Voordeelurenkaart naast een van de nieuwe abonnementsvormen te behouden. Ik denk dat je dan wel een aparte OV-chipkaart nodig.hebt.
tja...en de 'kortere treinen die ingezet worden vanwege zgn minder drukte. zodat je trein minder vaak rijdt en ook nog korter is waardoor bomvol.

Reageer