beantwoord

Kan kind bij gebruik NS Dagkaart (Kruidvat) op eigen chipkaart meereizen?

• 2 januari 2015
  • 1 reactie
  • 819 Bekeken

Ik heb een NS Dagkaart van Kruidvat en ga samen met mijn dochter weg met de trein. Zij heeft een eigen OV Chipkaart, deze staat gekoppeld aan mijn OV Chipkaart waardoor zij gratis meereist als ik deze gebruik (Kids Vrij). Geldt deze dan ook als ik met de NS Dagkaart reis of moet ik voor haar een Railrunner aanschaffen?
icon

Beste antwoord door Thom 2 januari 2015, 21:31

Een Kidsvrij is strikt genomen niet aan uw kaart gekoppeld, ook niet als die door u is verstrekt. Ze mag zelfs met anderen meereizen. Zij mag ook gewoon met u meereizen zolang u een geldig vervoersbewijs heeft. Ik heb niet kunnen vinden dat het niet in combinatie met een actiekaartje mag:

Uit de voorwaarden:
Het abonnement is alleen geldig onder begeleiding van een volwassene met een geldig vervoerbewijs. (Dat heeft u met uw Kruidvatkaartje.)

als aanvulling:

Nee (.....) . Heeft uw kind een Kids Vrij abonnement? Dan kunt u (of een andere begeleider) ook met een papieren kaartje reizen als begeleider.

Het kind mag dus gratis mee, wel in- en uitchecken 😉
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Een Kidsvrij is strikt genomen niet aan uw kaart gekoppeld, ook niet als die door u is verstrekt. Ze mag zelfs met anderen meereizen. Zij mag ook gewoon met u meereizen zolang u een geldig vervoersbewijs heeft. Ik heb niet kunnen vinden dat het niet in combinatie met een actiekaartje mag:

Uit de voorwaarden:
Het abonnement is alleen geldig onder begeleiding van een volwassene met een geldig vervoerbewijs. (Dat heeft u met uw Kruidvatkaartje.)

als aanvulling:

Nee (.....) . Heeft uw kind een Kids Vrij abonnement? Dan kunt u (of een andere begeleider) ook met een papieren kaartje reizen als begeleider.

Het kind mag dus gratis mee, wel in- en uitchecken 😉

Reageer