beantwoord

Kan mijn Dal Voordeel korting automatisch worden verrekend na een incheck in de spits?

Bij vliegtijd om 12.00 uur kan ik rechtstreeks met Intercity vanuit Hengelo 8,24 door naar Schiphol 10.23..
Ging tot nu toe prima met losse kaartjes en e-ticket.
Uw advies om even uit te stappen in drie minuten te Deventer, als enige manier om de korting bij OV-chipkaart 60+ te krijgen,
is zeer riskant voor dame van 70+ met bagage.
Geen betere oplossing te bedenken?
icon

Beste antwoord door Tochjo 15 augustus 2014, 13:05

U zou de hele reis tegen vol tarief kunnen maken, of een trein eerder uit Hengelo nemen zodat u meer tijd hebt om in Deventer uit- en in te checken. Beide nogal onbevredigende suggesties, dat begrijp ik, maar er zit weinig anders op.

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3
U zou de hele reis tegen vol tarief kunnen maken, of een trein eerder uit Hengelo nemen zodat u meer tijd hebt om in Deventer uit- en in te checken. Beide nogal onbevredigende suggesties, dat begrijp ik, maar er zit weinig anders op.
U zou een e-ticket met korting kunnen kopen bij de Belgische spoorwegen, zolang zij dit aanbieden.
Als u dan een e-ticket vol tarief koopt voor het eerste deel van de reis hoeft u niet tussentijds uit te stappen.
Welkom op het forum puck de waele!

Het antwoord van Tochjo is correct. Na 09:00 de trein uitgaan om opnieuw in- en uit te checken is momenteel de enige optie. Het moment van inchecken is namelijk bepalend voor de korting. Je zou kunnen kijken of er een station op de route ligt waar de paaltjes op of dichtbij het perron staan. Houd er rekening mee dat je na het uitchecken pas na 100 seconden weer bij hetzelfde paaltje opnieuw kunt inchecken. Uitchecken bij het ene paaltje en onmiddellijk weer inchecken bij een ander paaltje is wel mogelijk. Je zou ook een e-ticket voor voltarief kunnen kopen voor het eerste gedeelte van de route om vervolgens na 09:00 pas in te checken met je Dal Voordeel voor de korting.

P.s. Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Abonnementen en de titel iets aangepast.
Je zou kunnen kijken of er een station op de route ligt waar de paaltjes op of dichtbij het perron staan.
Is het ergens mogelijk om op te zoeken waar op bepaalde station paaltjes of poortjes staan? - De stationsplattegronden op de NS-website tonen soms poortjes, maar niet bij alle stations die poortjes hebben, staat dat op de plattegrond. De lokatie van paaltjes ben ik op nog geen van de plattegronden tegengekomen.

In dit geval: Staan er in-/uitcheckpaaltjes van NS op het eilandperron in Apeldoorn? (De bedoelde trein stopt op spoor 3.)
- Een enkele reis vol tarief Hengelo - Schiphol kost 22,10.
- Een enkele reis Hengelo - Deventer vol tarief kost 10,40 en een enkele reis Deventer - Schiphol met korting kost 9,50. In totaal dus 19,90. Dat is dus 2,20 voordeliger.
- Een enkele reis Hengelo - Apeldoorn vol kost 11,80 en een enkel met korting Apeldoorn - Schiphol kost 9,70. Dat maakt 22,50 en het is dan dus niet de moeite waard om daar om te checken.

Alleen als je het de moeite waard vind om 2,20 te besparen, zou je het risico kunnen nemen met uitstappen te Deventer. Anders kun je beter lekker blijven zitten.
- Een enkele reis Hengelo - Apeldoorn vol kost 11,80 en een enkel met korting Apeldoorn - Schiphol kost 9,70. Dat maakt
... 21,50. Dat bespaart dus nog 60 cent.
Oeps, je hebt gelijk! Maar of het daarvoor wel de moeite waard wordt?
- Een enkele reis vol tarief Hengelo - Schiphol kost 22,10.
- Een enkele reis Hengelo - Deventer vol tarief kost 10,40 en een enkele reis Deventer - Schiphol met korting kost 9,50. In totaal dus 19,90. Dat is dus 2,20 voordeliger.
- Een enkele reis Hengelo - Apeldoorn vol kost 11,80 en een enkel met korting Apeldoorn - Schiphol kost 9,70. Dat maakt 22,50 en het is dan dus niet de moeite waard om daar om te checken.

Alleen als je het de moeite waard vind om 2,20 te besparen, zou je het risico kunnen nemen met uitstappen te Deventer. Anders kun je beter lekker blijven zitten.

Sic, .Dank, luchtmacht, lijkt me wel zo rustig.
Maar blijft mijn bezwaar tegen dit nieuwe systeem met moeizame NS-hindernissen.
Heeft een station een stationshal, dan staan de incheckpalen of poortjes in de stationshal. Als een station geen stationshal heeft, staan de incheckpalen op het perron. Op stations met meerdere vervoerders staan extra kaartlezers op de perrons om zo gemakkelijk mogelijk over te kunnen stappen.
Heeft een station een stationshal, dan staan de incheckpalen of poortjes in de stationshal. Als een station geen stationshal heeft, staan de incheckpalen op het perron. Op stations met meerdere vervoerders staan extra kaartlezers op de perrons om zo gemakkelijk mogelijk over te kunnen stappen.

Het advies is dus, in die volle drie minuten (als er tenminste geen vertraging is) zoeken waar de palen staan, daar uitchecken respectivelijk-na 100 seconden eerst- weer inchecken (In dezelfde trein graag, is de enige rechtstreekse zonder overstap naar schiphol) .
Wie bedenkt deze enerverende logistiek??? Suggestie: kan de treinconducteur niet "omstempelen"?

Inderdaad,gewoon maar rustig blijven zitten dus;
( met klasse 2 nauwelijks de moeite, in klasse 1 maakt 40% wat meer verschil)
Pech van de laatste reis, 2x aanrijding en dus gemiste vlucht (geen vergoeding van NS) was hopelijk eenmalig.

Bij vliegtijd om 12.00 uur kan ik rechtstreeks met Intercity vanuit Hengelo 8,24 door naar Schiphol 10.23..

Pech van de laatste reis, 2x aanrijding en dus gemiste vlucht (geen vergoeding van NS) was hopelijk eenmalig.

Als je een nieuw abonnement heb van de NS, zou je eens kunnen overwegen om in te checken vóór 06:30 uur, zodat je profiteert van 40% korting over de héle treinreis.

Wat zijn daluren?

Als je een nieuw abonnement heb van de NS, zou je eens kunnen overwegen om in te checken vóór 06:30 uur, zodat je profiteert van 40% korting over de héle treinreis.
antwoord:
Al jarenlang zelfde 60+ abonnement, .
Inz. uw advies voor 6.30u ( dus 6-07uur uit Delden, 624 uit Hengelo) , twee uur eerder (brrr) gaan reizen om voor 9 uur op Schiphol te staan (ruim 3 uur speling voor mijn vlucht).
Dat zou dan schelen € 13.27 i.p.v. € 22,..in 2e klas. (in eerste klas verschil + ca. € 15,-)
Nou ja, vergeleken met kosten van de vlucht, etc., laat maar..,

Blijf bij mijn suggestie: omzetting in de trein/door controlerende conducteur tijdens de reis van 2 uur.,
of "geld terug"regeling bij de NS-service?

Wat zijn daluren?

Reageer