beantwoord

Kan niet inchecken met NS Flex

Wil zojuist inchecken in Leeuwarden op de Q-Liner naar Alkmaar. Niet mogelijk, onvoldoende saldo. Maar ik heb NS Flex. Nog niet eerder problemen gehad. Nu duur kaartje moeten kopen.

icon

Beste antwoord door Denice NS 4 mei 2021, 10:09

Hoi LWB64. Welkom bij de Community.

Het zou wellicht kunnen zijn dat het Bus/Tram/Metro (BTM) deel van NS Flex bij jou is uitgeschakeld en dat je dus bij het overige vervoer op saldo reist. Je kaart kan maximaal € 4,00 negatief staan. Wellicht heb je vanmorgen op saldo gereisd met de bus maar dat door die busrit jouw saldo nu negatief staat waardoor opnieuw inchecken niet lukt. Ik zou je willen adviseren contact op te nemen met onze Klantenservice om te controleren of BTM inderdaad uit staat en dit, indien gewenst, in te laten schakelen. Mocht het probleem daar niet liggen dan kunnen mijn collega's van de Klantenservice uiteraard even verder speuren. Contact opnemen kan bijvoorbeeld via onze Live Chat, Facebook of Twitter.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge

Normaal zou het moeten werken:

Of heb je een apart reisproduct van een regionale vervoerders op je kaart staan?

Nee en ik heb eerder gereisd, ben met de bus naar Leeuwarden gereisd vanochtend.

Hoi LWB64. Welkom bij de Community.

Het zou wellicht kunnen zijn dat het Bus/Tram/Metro (BTM) deel van NS Flex bij jou is uitgeschakeld en dat je dus bij het overige vervoer op saldo reist. Je kaart kan maximaal € 4,00 negatief staan. Wellicht heb je vanmorgen op saldo gereisd met de bus maar dat door die busrit jouw saldo nu negatief staat waardoor opnieuw inchecken niet lukt. Ik zou je willen adviseren contact op te nemen met onze Klantenservice om te controleren of BTM inderdaad uit staat en dit, indien gewenst, in te laten schakelen. Mocht het probleem daar niet liggen dan kunnen mijn collega's van de Klantenservice uiteraard even verder speuren. Contact opnemen kan bijvoorbeeld via onze Live Chat, Facebook of Twitter.

Ik heb sinds ik NS Flex gebruik geen saldo op mijn kaart, het restant saldo is teruggestort.

Moet nu zelf van NS contact opnemen met Arriva over hoe het zit met de Q-Liner. Hoezo NS-Flex voor het hele OV?! Kaart is verder correct ingesteld.

Verder het land in gereisd zonder problemen. Met NS en Connexxion/R-Net. Alleen de Q-Liner geeft dus problemen. Ik zeg NS en Arriva, probeer eens klantvriendelijk te zijn en los het op.

Reageer