Iedere NS klant kan precies zien welke reizen zijn gemaakt. Waarom rekent NS op einde van een jaar ‘daluren’ niet uit hoeveel de korting in totaal dat jaar was die is bespaard? Is dat meer dan het abonnement kost, dan ben je blij. Is het minder, dan kan de klant overwegen het abonnement stop te zetten. Dat is nu een echt klantgericht handelen! En voor NS moet het een fluitje van cent zijn zo'n berekening in te bouwen. Geef de klant nog 2 weken de tijd het abonnement stop te zetten, en je bewijst echt klantgericht bezig te zijn. Benieuwd! Groet, Willem.
Beste antwoord door Stijn NS
Ik heb inmiddels een reactie gekregen op zowel jouw suggestie,
Eerst de vraag over de NS Extra mails:
Mij is aangegeven dat er begin dit jaar nog zo’n e-mail is verstuurd naar gebruikers van NS Extra en Mijn NS, waarin er wordt aangegeven dat er wat informatie over de gemaakte reizen (aantal KM’s, bespaard CO2) gevonden kan worden in de NS Lab-app. Vervolgens wordt er een instructie gegeven hoe de NS Lab-app gebruikt kan worden.
Op die mail zijn er vervolgens vrij veel negatieve reacties gekomen, met een veelgegeven opmerking dan mensen het idee hadden dat ze teveel gevolgd werden. Lang niet iedereen waardeert deze mogelijkheid dus.
Wat betreft de suggestie over een jaaroverzicht aan genoten korting:
Mijn collega’s waren op zich vrij enthousiast over deze suggestie en zagen wellicht een mogelijkheid om dit op de lange termijn ook te introduceren.
Wel moet ik aangeven dat er op korte termijn hoogstwaarschijnlijk geen acties worden ondernomen met betrekking tot dit soort informatiemails, deels door de huidige Corona crisis, maar zeker ook vanwege de negatieve feedback. Mocht er toch interesse zijn in dit soort informatie over gemaakte reizen, dan kan het baten om een kijkje te nemen in de NS Lab-app. Hieronder heb ik voor de volledigheid de instructie voor de NS Lab-app ook toegevoegd.
In 3 stappen zie je alle info:
- Download de NS Lab-app (via de App Store of Play Store).
- Koppel je OV-chipkaart in Profiel.
- Klik op de banner om in te loggen in Mijn NS.