beantwoord

Kan van geen reis kopen op jaartrajectkaart (vanaf 1 jan)

• 5 januari 2015
  • 5 reacties
  • 161 Bekeken

Het is een heel gedoe om een extra reis (traject) op je jaartrajectkaart te zetten. Maar tot 1 januari kon dat ieder geval zonder 1 euro toeslag (éénmalige ovchipkaart). Ik kon na betaling het product gewoon op mijn jaartrajectkaart zetten.
Echter wat ik nu probeer ik moet nu 1 euro toeslag betalen als ik buiten mijn traject reis. Dat is niet conform wat de NS vermeld in mijn contract (en op hun website).
Kennelijk een software bug. Maar ondertussen kunnen de balie medewerkers mij niet helpen, ik weiger om 1 euro voor een éénmalige ovchipkaart te betalen (terwijl ik er gewoon een heb notabene).
Ik hoe los ik dat op??? Als ik thuis ben kan ik natuurlijk via het web een reis bestellen, maar aangezien je het moet printen kan ik dat niet onderweg doen. 😠
icon

Beste antwoord door Thijs2 5 januari 2015, 18:56

Je zou nog steeds tickets op je jaartrajectkaart moeten kunnen kopen. Houd je deze stappen aan?
1. Houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechts onder het scherm.
2. Kies 'Laden overige producten', daarna 'Enkele reis' of 'Retour' en daarna 'vol tarief' of 'met korting'.
3. Kies 'Akkoord' en betaal de reis direct contant of met pin bij NS-kaartautomaat.
4. Houd na de betaling uw OV-chipkaart opnieuw voor de lezer. De 'Enkele reis' of 'Retour' (buiten uw traject) staat nu op uw OV-chipkaart

Kun je aangeven op welk station dit niet meer lukte?
Bekijk origineel

5 reacties

Je zou nog steeds tickets op je jaartrajectkaart moeten kunnen kopen. Houd je deze stappen aan?
1. Houd uw OV-chipkaart voor de kaartlezer rechts onder het scherm.
2. Kies 'Laden overige producten', daarna 'Enkele reis' of 'Retour' en daarna 'vol tarief' of 'met korting'.
3. Kies 'Akkoord' en betaal de reis direct contant of met pin bij NS-kaartautomaat.
4. Houd na de betaling uw OV-chipkaart opnieuw voor de lezer. De 'Enkele reis' of 'Retour' (buiten uw traject) staat nu op uw OV-chipkaart

Kun je aangeven op welk station dit niet meer lukte?
Ik heb het inmiddels op, Breda, Rotterdam Centraal, en Delft geprobeerd. Jouw procedure werkte tot vorig jaar perfect. Ik heb daar regelmatig gebruik van gemaakt. Nu komt er na stap 3 één euro op het tarief en je krijgt een éénmalige OVchipkaart.

Ik heb allerlei (andere) manieren geprobeerd, maar helaas alles zonder resultaat. Ik denk dat er een software fout in de apparaten geslopen is.

Wat helemaal verpand is dat bij de balies ontkent wordt dat jaartrajectkaarten zo'n procedure hebben.
Bijzonder om te lezen dat dit niet lukt Louis, dit is een regeling die ook in 2015 nog voor de houders van de 'oude' jaartrajectkaart zou moeten werken. Is het mogelijk voor je om een foto te maken bij de kaartautomaat van het moment dat je in stap 3 zit en een euro extra moet betalen? We zullen signalen hierover in ieder geval in de gaten houden.
Ik heb het vanochtend weer geprobeerd en wonder boven wonder werkt het weer. Gisteren met geen mogelijkheid (inclusief de hulp van een van jullie medewerkers), maar gelukkig vandaag weer wel.

Geen flauw idee wat er gebeurt is.Maar gelukkig probleem gesloten
Louis
Fijn, goed om te lezen! 🙂

Reageer