beantwoord

Kastje en muur: hoe kun je restitutie krijgen van teveel betaald abonnementsgeld?

Toon eerste bericht

29 reacties

Er zijn zoveel zaken die in mijn gedachten opkomen, die redenen geven waarom jullie de restitutie nog steeds niet hebben voldaan.

Onder andere, een zeer inefficiënte afwikkelingsprocedure van restitutiegelden.
Mogelijk een zeer slechte onderlinge communicatie , en terugkoppeling tussen de betrokken afdelingen.

Financiële redenen, o.a. de rente die jullie in de tussentijd kunnen incasseren over de restitutiegelden.
Mogelijk dat er een incassoprocedure nog niet afgehandeld is, enz enz.

Alle hierboven genoemde redenen zijn naar mijn idee opties om het uitblijven van de restitutie te verklaren.
Echter is met het opsommen van deze mogelijke redenen het probleem nog niet opgelost, en zijn er nog genoeg andere mogelijkheden die ik niet heb beschreven !!

Mijn vraag is dan ook; Wat voor veranderingen gaan jullie op zeer korte termijn doorvoeren, om de procedures en uitbetaling van restitutiegelden op een efficiënte en servicegerichtere wijze te laten plaatsvinden??

Het feit dat er na ruim 3 jaar nog steeds niets veranderd lijkt te zijn om de problematiek omtrent dit topic aan te pakken, geeft mij het beeld van chaos en verdeeldheid binnen de gelederen van NS.

Het is in mijn ogen derhalve een reden voor bezorgdheid , en frustratie, omdat er naar mijn idee geen wil lijkt te zijn om dit te veranderen.

En in de tussentijd wordt het hele probleem genegeerd, en gebagetaliseerd in plaats van geëvalueerd en opgelost.

Aangezien ik alleen maar kan speculeren , over de redenen waardoor de restitutie aan mij niet binnen de termijn van 3 weken is uitbetaald .

Lijkt het mij dan ook een totaal overbodige en nutteloze vraag om aan mij als klant te stellen !
Het probleem word door mijn speculaties, namelijk niet vanuit het juiste perspectief geëvalueerd.
@Erryt NS waarom moet @MarinaDeB nogmaals aan jou uitleggen wat jullie niet goed doen? Dat heeft ze hierboven al heel duidelijk gedaan. Ik zou zeggen ga het gewoon oplossen ipv haar nog verder lastigvallen met vragen over waarom zij denkt dat ze het niet niet tijdig heeft ontvangen. Het probleem (en de oplossing) ligt bij jullie, en niet bij haar.

@MarinaDeB, in mijn geval was dreigen met ombudsman en advocaat en naming & shaming op social media helaas het enige wat hielp om de NS in actie te porren en de veel teveel betaalde restitutie terug te krijgen. Heel vervelend, en inderdaad treurig dat er drie jaar na dato nog steeds zo slordig met goedbetalende klanten wordt omgesprongen. Ik woon ondertussen in China, zelfs daar zijn de treinen (en restituties!) nog beter geregeld dan in NL, haha! Misschien tijd om de privatisering van de NS terug te draaien, hm? Veel succes!
Beste @veravdn

Dank je voor de ruggensteun, en het advies.
Met alle zaken die er de laatste maanden gebeurd zijn overweeg ik idd om juridische stappen ed te nemen.

Het is gewoon triest dat een bedrijf op deze wijze met haar klanten omgaat, al vraag ik mij af of het terugdraaien van de privatisering de oplossing zou zijn.
Helemaal als ik kijk naar hoe het er tegenwoordig in de Nederlandse politiek aan toe gaat!

Ik ben in ieder geval niet van plan om het erbij te laten zitten, dus vervolgstappen gaan er zeker komen en zolang het niet is opgelost blijf ik NS ook contacten over de restitutie !

Fijn dat je in China nog wel de efficiëntie en klantgerichtheid hebt die onontbeerlijk is voor een service verlenend bedrijf !!
NS zou nog veel van zulke goede voorbeelden kunnen leren.
Ik vind het vervelend dat je de beloofde restitutie nog niet hebt ontvangen, MarinaDeB, maar ik vind het ver gaan om te zeggen dat de problematiek van dit soort restituties niet is veranderd. Elke individuele situatie is uniek, het zou zo maar kunnen dat er in jouw geval een logische verklaring is waarom je de restitutie nog niet hebt ontvangen. Het terugboeken van de NS Flex factuur zou er bijvoorbeeld een oorzaak van kunnen zijn. En zelfs als er geen verklaring voor is en het werkelijk een fout is, is het alsnog een extreem zeldzame fout, ook geïndiceerd door het feit dat je een 3 jaar oud topic hebt moeten openen. In het overgrote deel van deze procedures werkt dit gewoon prima zoals het zou moeten.

In hoeverre er bij jou een fout is geweest kan ik echter niet beoordelen zonder jouw gegevens in te zien. Als je wilt, kijk ik daar alsnog graag even naar. Je mag mij daarvoor een privébericht sturen (klik op mijn naam, knop 'Stuur bericht') met je volledige naam, postcode, huisnummer, geboortedatum en e-mail adres.

Edit: Ik heb geen privébericht meer ontvangen van MarinaDeB dus ga ervan uit dat verder inzien niet meer nodig is.

Reageer