beantwoord

Kerstavond Weekendvrij

• 6 december 2019
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Ik vraag mij af of er op kerstavond ook vrij reizen geldt vanaf 18:30 met een weekendvrij kaart?

icon

Beste antwoord door Thom 6 december 2019, 12:18

Weekend vrij geeft vrij reizen op vrijdagavond na 18.30, zaterdag, zondag en de door NS aangehouden feestdagen. Kerstavond is op dinsdag en dan heeft u dus geen vrij reizen. 

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4

Nee, helaas niet. Ik heb dit wel meerdere keren gevraagd aan NS waarom dit niet is. Maar dit is niet zo. Helaas maar we doen er niks aan. Tenzij kerstavond valt op vrijdag uiteraard. Voorlopig alleen op vrijdagavond/zaterdag/zondag en feestdagen. Kerstavond wordt niet als feestdag gezien.

Welkom bij de NS Community Pablo August,

Kan je iets met het antwoord van Sander-VH? Hier lees je meer over welke dagen als feest- of zondag wordt gerekend. 

Reputatie 7
Badge +3

@Rizana NS

Wat een beetje vreemd is is dat de beide kerstdagen en nieuwjaarsdag volgens het lijstje van NS geen feestdagen zijn in 2020.

Ik ga hier een mail over sturen, het is inderdaad vreemd dat de feestdagen in 2020 (nog) niet zijn meegenomen op de pagina.

Reputatie 7
Badge +4

Weekend vrij geeft vrij reizen op vrijdagavond na 18.30, zaterdag, zondag en de door NS aangehouden feestdagen. Kerstavond is op dinsdag en dan heeft u dus geen vrij reizen. 

Reageer