beantwoord

keuzedag 20-07-2020

• 20 juli 2020
  • 4 reacties
  • 225 Bekeken

Kan mijn keuzedag terug worden geboekt? Ik heb hem niet gebruikt wegens treinstoring. Ik heb wel ingechekt en uitgecheckt, maar geen gebruikt gemaakt van de reis omdat de trein niet ging door een storing. Ben nu wel mijn keuzedag kwijt. 

Ellen

icon

Beste antwoord door Thom 20 juli 2020, 22:46

Als u binnen een uur heeft uitgecheckt, bent u uw keuzedag niet kwijt en kunt u hem alsnog gebruiken. Er is dan niets aan de hand.

Het is hier een openbaar forum en geen postadres van NS. U kunt uw privégegevens beter even weghalen.

Klik op de drie puntjes rechts onderaan en kies voor ’Bewerk”.

Heeft u niet uitgecheckt, dan is hij in principe gebruikt. U kunt dan het beste even contact opnemen met Klantenservice of een vorm van coulance in verband met de treinstoring mogelijk is.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Als u binnen een uur heeft uitgecheckt, bent u uw keuzedag niet kwijt en kunt u hem alsnog gebruiken. Er is dan niets aan de hand.

Het is hier een openbaar forum en geen postadres van NS. U kunt uw privégegevens beter even weghalen.

Klik op de drie puntjes rechts onderaan en kies voor ’Bewerk”.

Heeft u niet uitgecheckt, dan is hij in principe gebruikt. U kunt dan het beste even contact opnemen met Klantenservice of een vorm van coulance in verband met de treinstoring mogelijk is.

Contact opnemen met Klantenservice kan op meerdere manieren. Is het ingewikkeld, of bent u niet zo handig met sociale media, doe het dan, maar echt alleen dan, telefonisch: Klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55, tegen lokaal tarief. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten, druk dan op 'Chat met NS'. Het kan daarnaast heel goed door een berichtje te sturen naar Twitter of Facebook. Deze contactmogelijkheden werken doorgaans veel sneller dan met de telefoon vanwege de wachttijden, en u kunt een eventuele bijlage meesturen.

Hallo elisabethboots, welkom op de NS Community. 

Jammer dat je je Keuzedag niet hebt kunnen gebruiken. Ik zie dat Thom je vraag al heeft beantwoord. Is het gelukt via onze klantenservice?

De klanten service heeft mij goed geholpen. 

Badge +3

Hoe heeft de klantenservice het opgelost? Als je (zoals Thom aangeeft) binnen 60 minuten weer hebt uitgecheckt wordt je keuzedag blijkbaar weer op ‘ongebruikt’ gezet, alsof je dus helemaal niet op het station geweest bent op dat moment.

Maar dan staat hij nog wel als ‘gereed voor gebruik’ op je kaart, en zal een incheck op een volgende dag hem alsnog activeren (binnen de geldigheidsperiode uiteraard).

Dat is dan mooi meegenomen, een dagje extra vrij reizen.

Reageer