beantwoord

keuzedag

  • 12 February 2024
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

  1. Vr 9 feb

    18:24

    Tilburg

    19:34

    Wijchen

    NS

    2e klas

    € 12,20

    Beoordeel je reis 

  2. Datum vrijdag 9 februari, Reis (in-of uitgecheckt) 14:16 Wijchen 15:22 Tilburg, Vervoerder NS, Klasse 2, Reiskosten € 0,00

    Vr 9 feb

    14:16

    Wijchen

    15:22

    Tilburg

  3. dit heb ik gedaan met een keuzedag. heen ging goed, maar terug heb ik moeten betalen, wat ik erg vreemd vind. hoe kan dit? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 12 February 2024, 19:18

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

U hebt te vroeg ingecheckt. Alleen als u in de daluren incheckt, kunt u met een Keuzedag reizen. De daluren beginnen na de avondspits om 18.30 uur. Er is een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger, dus inchecken om 18.25 uur of later betekent reizen met de Keuzedag. U hebt één minuut eerder ingecheckt, dus in de spitsuren.

Wanneer zijn mijn Keuzedagen geldig?

Keuzedagen kun je gebruiken voor reizen in de daluren. In de ochtend- en middagspits zijn Keuzedagen niet geldig. De daluren zijn: 

  • doordeweeks tussen 9.00 en 16.00 uur en tussen 18.30 en 6.30 uur. 
  • in het weekend en op feestdagen zijn Keuzedagen de hele dag geldig. 

Het tijdstip van inchecken bepaalt of je in de daluren reist:

  • check je in de daluren in en in de spits of daluren uit? Dan maak je gebruik van je Keuzedag. 
  • check je in de spits in en in de daluren of spits uit? Dan reis je op saldo, zonder je Keuzedag. 

Welkom bij de NS Community! Een Keuzedag wordt doordeweeks aangesproken bij inchecken vóór 6:35 of vanaf 8:55. In de middag is dat vóór 16:05 en vanaf 18:25. Let op de tijd op het schermpje van het poortje/paaltje.

Hoeveel minuten voor 9 uur inchecken?

Er geldt een marge van vijf minuten in het voordeel van de reiziger bij het inchecken in de daluren. Volgens de definitie duurt de spits 's ochtends tot 9.00 uur, dus zou u pas vanaf 9.00 uur kunnen inchecken als u met korting wilt reizen.

Reputatie 3

Zoals hierboven gezegd had u in Tilburg om 18:25 (of later) moeten inchecken. Kijk op de klok op OV poort.

 

 

Neem telefonisch contact op met klantenservice en zeg dat de eerste mogelijkheid om 18:43 is (dus in de daluren).

Reageer