beantwoord

keuzedag die al op kaart staat kun je die annuleren?

• 1 juli 2019
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik heb vandaag gereisd met een keuzedag. Vanmorgenvroeg ene mail gekregen op mijn telefoontje, vanaf vandaga staat er een keuzedag klaar.....Ik had die opgehaald...die bleek echter pas morgen in te gaan, toen heb ik de extra keuzedag opgehaald. Nu zit ik met het probleem dat ik de keuzedag van juli- augustus klaar heb staan, terwijl ik die nog niet wil gebruiken. Wat moet ik doen?
icon

Beste antwoord door Thom 1 juli 2019, 23:36

Normaal is hier niets aan te doen, maar belt u voor de zekerheid even met Klantenservice, 030 7515155. Ze zijn er nu ook.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Normaal is hier niets aan te doen, maar belt u voor de zekerheid even met Klantenservice, 030 7515155. Ze zijn er nu ook.
Badge +3
De jaar-keuzedag heb je er blijkbaar meteen erbij gekregen op je kaart?

Dat gebeurt vaak bij ophalen bij supermartkten en zo, en die kan je wel terug krijgen (via de klantenservice)

Probleem is dat die al op je kaart staat (en je dus ook de volgende dag vrij reist, ook al is dat maar een hele korte reis misschien).

Niet jouw probleem, dus moet je bij CCV zijn of zo (supermarkt,want waarom hebben jullie dat in godlelievehemelsnaam op mijn kaart geladen?) En komt dus coulance in het spel... Dat gaat je 100% lukken.

Wij (NS) zetten dus een nieuwe keuzedag voor je klaar (en vergeven je dat je alsnog ook de eerstvolgende dag vrij reist, want dat kan niet meer ongedaan gemaakt worden, zeggen ze)....

Goede reis! De (onwetende) reiziger op 1, 2 en 3.. En bij 60+ zeker rekening mee houden want dat zjin geen fraudeurs!

Ik kan daar zo boos over worden, en bij deze dus een beetje gedaan. Bedtijd dus Zzzzz😴
Reputatie 7
Badge +3
Goede reis! De (onwetende) reiziger op 1, 2 en 3.. En bij 60+ zeker rekening mee houden want dat zjin geen fraudeurs!
Ha ha, er was geen groep die zoveel fraudeerde met de daluren als 60+ toen er nog papieren kaartjes waren.
Reputatie 7
Badge +4
Het probleem dat zich voordeed en doet in de supermarkten is dat zowel de tweemaandelijkse- als de jaarkeuzedag er op gezet werd. NS haalde die laatste er dan af en verstrekte een papieren keuzedag om te compenseren dat een senior, door de domme werking van deze automaten, onverwacht en ongewild gedupeerd werden. EJS heeft zijn jaarkeuzedag nu gebruikt omdat de tweemaandelijkse pas een dag later klaarstond, je krijgt inderdaad, als je dat zo wilt zien, te vroeg bericht, maar dat kan ook gunstig zijn. Het is strikt genomen een andere situatie.

Mijn advies om toch even te bellen heeft als grond dat Klantenservice nog wel eens coulant om wil gaan met senioren die zich vergissen. Bedenk dat een 65 jarige er nog wel vaak goed mee om kan gaan, 😉, maar naarmate iemand tegen de tachtig loopt het wel eens minder duidelijk kan zijn, los van het feit dat, en ik zeg het maar voorzichtig, de geheugenfunctie wel eens wat wil verminderen naarmate de leeftijd vordert. Coulance mag door sommigen als onrechtvaardig worden gezien, ik vind het in veel gevallen de menselijke maat. Coulance smeert het recht in onbedoeld geleden nadeel. Ik hou niet zo van die grote woorden als ongelijke behandeling als een ander eens iets gegund mag worden wat jij niet krijgt.

Er bestaat ook nog zoiets als barmhartigheid.
Ik heb gebeld met de helpdesk en mij is toegezegd dat ik een nieuwe keuzedag krijg. Ik hoop dat dit inderdaad gebeurd, anders moet ik nog snel een uitje bedenken.....
Reputatie 7
Badge +4
Ze worden vaak per e-mail verzonden, u krijgt dan een nummer waarmee u een kaartje kunt verzilveren.

Reageer