beantwoord

keuzedag hele jaar geldig?

Ik heb een daluren met keuzedagenabonnement.
Nu valt 1 van die keuzedagen precies in mijn vakantieperiode waarin ik de trein niet gebruik.
Ik las dat vanaf 2017 de keuezedagen het hele jaar geldig zijn.
Kan dan deze keuzedag dan ook het hele jaar gebruikt worden?
icon

Beste antwoord door Danny NS 15 mei 2019, 14:54

Hoi Wissink en welkom bij de NS Community!

Je ontvangt 7 Keuzedagen, 6 hiervan zijn te gebruiken per 2 maanden. Dus Keuzedag 1 In januari en februari, Keuzedag 2 in maart en april enz.

Keuzedag 7 kan je 1x in dit gehele jaar gebruiken. Het maakt dan niet uit of je deze al in januari gebruikt of pas in september.

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3
Het was de bedoeling om vanaf 2017 alle keuzedagen het hele jaar geldig te laten zijn (tegen een verhoging van 50 cent per keuzedag), maar dat is niet gebeurd. NS heeft in de adviesaanvraag over de tarieven van 2018 aangegeven dat de geldigheid van keuzedagen nog niet verruimd was naar het hele jaar, omdat deze maatregel "kan leiden tot gebruiksongemak op bepaalde automaten". NS zou alternatieve oplossingen uitwerken. Tot op heden zijn zes ervan nog altijd in een periode van twee maanden geldig en is er één het hele jaar geldig.

Als u één van de zes keuzedagen die twee maanden geldig zijn, niet kunt gebruiken omdat u dan met vakantie bent, dan kunt u die helaas niet in een andere periode van het jaar opnemen.
Hoi Wissink en welkom bij de NS Community!

Je ontvangt 7 Keuzedagen, 6 hiervan zijn te gebruiken per 2 maanden. Dus Keuzedag 1 In januari en februari, Keuzedag 2 in maart en april enz.

Keuzedag 7 kan je 1x in dit gehele jaar gebruiken. Het maakt dan niet uit of je deze al in januari gebruikt of pas in september.

Reageer