beantwoord

Keuzedag verdwenen

• 15 mei 2015
  • 9 reacties
  • 256 Bekeken

Mijn vrouw en ik wilden eergisteren op onze keuzedag (geldig t/m 14 mei) gaan reizen. Groot was onze verbazing dat haar keuzedag niet beschikbaar was. Ik probeer nu uit te vinden wat er aan de hand is.
Ons abonnement Dal Voordeel loopt van 15/1-14/1. We hebben beide exact hetzelfde.
In het overzicht van haar kaart op www.ns.nl/selfservice/producten > keuzedagen > inzien staan maar 6 keuzedagen, in plaats van 7.
1 klaar om op te halen (15/5-14/7)
3 nog te leveren
2 opgehaald (15/3-14/5 en 15/1-14/1/2016).
De keuzedag van 15/1-15/3 ontbreekt.

We hebben na 15/1 op keuzedagen gereisd op 27/2 en 24/3. Kennelijk heeft 27/2 de jaarkeuzedag gebruikt in plaats van die van 15/1-14/3, en 24/3 die van 15/3-14/5. Zodoende was die keuzedag afgelopen woensdag niet meer beschikbaar.
Op mijn OV-chipkaart is op 27/2 de keuzedag van 15/1-14/3 gebruikt en op 24/3 de jaarkeuzedag, denk ik.

Waarom is haar eerste keuzedag verdwenen? Misschien heeft het te maken dat ze in die periode een nieuwe OV-chipkaart heeft gekregen. Haar oude chipkaart was tot 17/3 geldig maar we hebben tijdig een nieuwe aangevraagd en ze heeft die gelijk in gebruik genomen toen hij aankwam. Dus niet gewacht tot de oude verlopen was. De keuzedag van 14/-15/3 was dus nog geldig op de oude kaart, maar ze heeft op 27/2 met de nieuwe kaart gereisd. Kan het zijn dat die eerste keuzedag daarom niet op de nieuwe kaart overgezet is?
Het vervelende is dat je bij bij ns.nl niet kunt zien wanneer een keuzedag opgenomen is. Bij ov-chipkaart kan dat wel, maar haar nieuwe kaart was daar nog niet aangemeld, dus die informatie is niet beschikbaar.
icon

Beste antwoord door Janou NS 15 mei 2015, 11:28

Heeft uw vrouw weleens gebruik gemaakt van een OV-chipkaart ophaalpunt anders dan de NS-kaartautomaat (zoals in een supermarkt of bij een andere vervoerder), of bij de NS-kaartautomaat gebruik gemaakt van 'ophalen bestelling' in plaats van 'ophalen keuzedag'? - Zo ja, dan is de vermiste keuzedag waarschijnlijk een keer ongewild tegelijk met een andere ophaalactie geactiveerd.

Niet een OV-chipkaart ophaalpunt. Misschien wel een keer ophalen bestelling, maar dan kun je volgens mij hoogstens de verkeerde keuzedag ophalen, niet zomaal twee keuzedagen. Tenzij je twee keer Akkoord klikt.
Maar in ieder geval zijn er slechts 6 keuzedagen in het overzicht, en dat zouden er 7 moeten zijn.

Hallo Pietvo! Welkom op het NS Forum! In dit geval wil ik dit graag voor je oplossen. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".
Bekijk origineel

9 reacties

Heeft uw vrouw weleens gebruik gemaakt van een OV-chipkaart ophaalpunt anders dan de NS-kaartautomaat (zoals in een supermarkt of bij een andere vervoerder), of bij de NS-kaartautomaat gebruik gemaakt van 'ophalen bestelling' in plaats van 'ophalen keuzedag'? - Zo ja, dan is de vermiste keuzedag waarschijnlijk een keer ongewild tegelijk met een andere ophaalactie geactiveerd.

Niet een OV-chipkaart ophaalpunt. Misschien wel een keer ophalen bestelling, maar dan kun je volgens mij hoogstens de verkeerde keuzedag ophalen, niet zomaal twee keuzedagen. Tenzij je twee keer Akkoord klikt.
Maar in ieder geval zijn er slechts 6 keuzedagen in het overzicht, en dat zouden er 7 moeten zijn.

Hallo Pietvo! Welkom op het NS Forum! In dit geval wil ik dit graag voor je oplossen. Zou jij mij hiervoor een privébericht willen sturen met je persoonlijke gegevens en Ov-chipkaartnummer? Je kan mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en vervolgens op "stuur bericht".

Eergisteren haalde ik op Arnhem CS een keuzedag op. Er stonden er twee klaar. Een was geldig tot 31-1-2020 en de andere tot september 2020. Ik zette de eerstgenoemde op mijn kaart. Toen ik daarna incheckte zag ik dat de keuzedag niet verwerkt was. Ik reisde met de gebruikelijke 40% korting. De conducteur bevestigde dit later. Ik ging terug naar een automaat om de keuzedag nogmaals op mijn kaart te zetten maar de keuzedag was verdwenen uit het menu. Alleen die tweede keuzedag stond er nog in.

Ik vraag me af hoe dit kan en of ik mijn verloren keuzedag terug kan krijgen. 

Hoi Gabriel99 en welkom bij de NS Community!

Dat is vervelend! Kan het zijn dat je in de spits hebt ingecheckt met de Keuzedag? Je kan het beste de klantenservice contacten om te vragen naar een oplossing.

Reputatie 7
Badge +3

Eergisteren haalde ik op Arnhem CS een keuzedag op. Er stonden er twee klaar. Een was geldig tot 31-1-2020 en de andere tot september 2020. Ik zette de eerstgenoemde op mijn kaart. Toen ik daarna incheckte zag ik dat de keuzedag niet verwerkt was. Ik reisde met de gebruikelijke 40% korting. De conducteur bevestigde dit later. Ik ging terug naar een automaat om de keuzedag nogmaals op mijn kaart te zetten maar de keuzedag was verdwenen uit het menu. Alleen die tweede keuzedag stond er nog in.

Ik vraag me af hoe dit kan en of ik mijn verloren keuzedag terug kan krijgen. 

Heb je al in jouw reisgeschiedenis gekeken wat er gebeurd zou kunnen zijn met jouw keuzedag?

Hoelaat ben je ingecheckt? Heb je met andere vervoerders gereisd?

Op mijn kaart staat niets over de keuzedag. Hij is niet opgeladen, maar wel verdwenen uit het bestellingenmenu. Het was na 9 uur en geen andere vervoerders.

Badge +3

Meestal is dit omdat je ov-chipkaart te snel verwijderd is bij de lezer/scanner, waardoor de Keuzedag er niet succesvol op geschreven is.

De Klantenservice kan je wel verder helpen, met een nieuwe Keuzedag of eventueel vergoeding van de reiskosten.

Reputatie 7
Badge +4

Meestal krijg je een e-ticket met een keuzedag in dit soort gevallen.

Reageer