beantwoord

Keuzedag verschil in abonnement in de zomerperiode

• 13 augustus 2014
  • 3 reacties
  • 155 Bekeken

Dag , afgelopen vrijdag maakte ik gebruik van een keuzedag samen met mijn partner. Zij heeft een VDU kaart en ik een altijd voordeel abonnement.
In de algemene uitleg over keuzedagen hadden we gezien dat in de maanden juli en augustus deze de gehele dag gebruikt mochten worden.
Dat klopte uiteindelijk wel bij mijn partner maar ik mocht , ook in deze periode, pas na 9 uur gebruik makenvan de keuzedag gekoppeld aan mij altijd voordeel.
Zo werd mijn "gratis reis" nog eens 11 euro duurder !
Nu snap ik wel dat dit in zijn algemeenheid , na negen uur, zo is maar het verschil dat er toegepast wordt in de zomer periode niet.
Je vind dat ook pas als je de combinatie keuze dag en abonnement opzoekt, in de algemen uitleg staat het verschil niet zo duidleijke.
Waarom is deze ongelijkheid ?
icon

Beste antwoord door Gert-Jan G 13 augustus 2014, 11:55

Omdat het twee totaal verschillende abonnementen zijn waarbij het behouden van de verlenging van het voordeeluren abonnement slechts een geste is van NS. Als zij willen kunnen ze namelijk met 3 maanden opzegtermijn alle Voordeelurenabonnementen beëindigen.

Naast de nadelen van de avondspits en minder dagen waarop de kaart in de ochtendspits geldig is heeft DalVoordeel ook enkele voordelen t.o.v. Voordeeluren.

Het is tien euro goedkoper (soms zelfs 30 euro goedkoper),
geeft recht op driemaal gratis kidsvrij,
mag met kortingreizen tussen 4.00 en 6.30
en ook tussen 6.30 en 9.00 indien voor 6.30 ingecheckt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge
Omdat het twee totaal verschillende abonnementen zijn waarbij het behouden van de verlenging van het voordeeluren abonnement slechts een geste is van NS. Als zij willen kunnen ze namelijk met 3 maanden opzegtermijn alle Voordeelurenabonnementen beëindigen.

Naast de nadelen van de avondspits en minder dagen waarop de kaart in de ochtendspits geldig is heeft DalVoordeel ook enkele voordelen t.o.v. Voordeeluren.

Het is tien euro goedkoper (soms zelfs 30 euro goedkoper),
geeft recht op driemaal gratis kidsvrij,
mag met kortingreizen tussen 4.00 en 6.30
en ook tussen 6.30 en 9.00 indien voor 6.30 ingecheckt.
Dat klopte uiteindelijk wel bij mijn partner maar ik mocht , ook in deze periode, pas na 9 uur gebruik makenvan de keuzedag gekoppeld aan mij altijd voordeel.
Om precies te zijn kan/mag de keuzedag bij Dal/Altijd Voordeel niet gebruikt worden als men tussen 6:30 en 9:00 incheckt. Als u eerder dan 6:30 zou inchecken, had u wel de hele dag gebruik kunnen maken van de keuzedag. Voor een Voordeelurenabonnement-keuzedag geldt dat niet: daarmee mag buiten weekenden, feestdagen en de zomerperiode echt pas na 9:00 uur ingecheckt en gereisd worden, waar uiteraard nog 5 minuten extra bij komen om van het incheckpunt naar het perron te kunnen lopen.

De Dal/Altijd Voordeel-keuzedag staat beschreven op deze pagina en de Voordeelurenabonnement-keuzedag staat beschreven op deze pagina. Helaas vermeldt de folder over de keuzedagen de grens van 6:30 bij de Dal/Altijd Voordeel-keuzedagen niet, zoals besproken in dit topic.
Hallo Pbotloh,

De voorwaarden zijn verschillend omdat het om twee verschillende abonnementen gaat. Gert-Jan en Pe_pe geven de verschillen tussen de twee abonnementen weer.

Groet,
Marjan

Reageer