keuzedag verwijderen | NS Community
beantwoord

keuzedag verwijderen

  • 22 September 2022
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Goedemiddag, ik ging vandaag met de trein en toen ik incheckte zag ik tot mijn schrik dat er ‘keuzedag’ stond. Dat wilde ik niet want het ging om een kort ritje van Alkmaar naar Zaandam. Dus ik weer uitgecheckt en naar een apparaat om je kaartjes te bestellen enzo. Tot mijn vreugde stond er een medewerker van de NS en ik vroeg dus of hij me kon helpen de keuzevak te verwijderen. Geprobeerd maar hij kon het niet.mik weer ingecheckt en kreeg ik weer keuzevak. Ik op het perron weer een medewerker gevraagd, maar die wist het ook niet. Dus ik de trein in met mijn keuzevak en ja hoor, ik kreeg controle, dus ik weer gevraagd, maar, je raadt het al, die wist het ook niet en hij zag ook dat ik niet had ingecheckt als keuzevak. Dus hij raadde me aan om klantenservice te informeren en dat doe ik nu. Dus is wil graag weten waarom ik de keuzedag niet kon verwijderen en dus verplicht was om deze te gebruiken. Help me alstublieft! 
Gera Biemans 

kaartnummer 

icon

Beste antwoord door MoDe 22 September 2022, 18:14

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer je een keuzedag op jouw kaart hebt gezet wordt deze bij de eerste incheck in de daluren aangesproken. Je kunt een keuzedag die eenmaal op jouw kaart staat niet meer verwijderen. Daarom kun je het beste pas een keuzedag op een kaart zetten als je hem wilt gebruiken. 

Je hebt er nu mee ingecheckt en weer uitgecheckt. Als je dat binnen een uur hebt gedaan dan is jouw keuzedag niet gebruikt als je daarna niet opnieuw hebt ingecheckt. Als de conducteur geen keuzedag zag staan dan was je waarschijnlijk niet ingecheckt en had je geen geldig vervoersbewijs. In MijnNS kun je je reisgeschiedenis zien en zien of de keuzedag gebruikt is.

Reputatie 7
Badge +4

Het advies is eenvoudig: zet de keuzedag er pas op als u daadwerkelijk gaat reizen. Die wordt dan aangesproken zodra u incheckt in de daluren, en zoals hierboven ook al aangegeven, hij kan niet verwijderd worden.

Staat de keuzedag er eenmaal op dan is het of uitchecken en een andere dag gebruiken of er toch mee reizen. U kunt als de keuzedag er op staat niet met korting reizen met uw Dalvoordeelabonnement.

NS-medewerkers horen te weten dat het verwijderen van een keuzedag gewoon niet kan. Als de keuzedag toch niet te verwijderen is, kunt u maar beter een langer ritje maken, dan heeft u er nog wat aan.

 

Reputatie 7
Badge +1

Tip: laadt altijd via de gele NS-automaat-die andere zoals bij supermarkt, of soms op/in de bus laden soms alle openstaande bestellingen in 1x op-dat kunnen zelfs meerdere keuzedagen zijn. Bij NS (or ARV etc) kan je precies kiezen welke je wilt.

Reageer