beantwoord

Keuzedagen 1e klas en andere dagen 2e klas

Ik heb een voordeelurenabonnement met keuzedagen.Nu wil ik graag weten of het mogelijk is om op de keuzedagen 1e klas te reizen en op andere dagen 2e klas en hoe je dit invoert ?
icon

Beste antwoord door Dennis 18 juni 2014, 12:21

Heeft u ze eenmaal voor de tweede klas bestelt dan is opwaarderen naar eerste klas niet meer mogelijk.
Jawel, voor € 6 per dag.
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U kunt gewoon eerste klas keuzedagen bestellen. Als uw kaart op tweede klas is ingesteld betekent dit niks anders dan dat u normaal gesproken tweede klas reist. Uw vdu of dalvoordeelabonnement kent dus in wezen geen eerste en tweede klas.Meer dan een voorinstelling is het niet. Als u eerste klas keuzedagen koopt en er eentje op uw chipkaart plaatst, is het gewoon eerste klas waar u mee mag reizen. De conducteur kan dit zien. Als uw kaart als voorinstelling tweede klas heeft, kunt u er probleemloos keuzedagen eerste klas op zetten en daarmee reizen.

Heeft u ze eenmaal voor de tweede klas besteld dan is opwaarderen naar eerste klas niet meer mogelijk voor dat jaar.
Dank voor je antwoord, Thom . Duidelijk !
Reputatie 6
Badge +2
Heeft u ze eenmaal voor de tweede klas bestelt dan is opwaarderen naar eerste klas niet meer mogelijk.
Jawel, voor € 6 per dag.
Heeft u ze eenmaal voor de tweede klas besteld dan is opwaarderen naar eerste klas niet meer mogelijk voor dat jaar.

Jazeker wel. Gewoon bij de kaartautomaat een toeslag 2-1 keuzedag voor €6,00 op de OV-chipkaart laden (ik doe niet anders)
Reputatie 7
Badge +4
Ik sprak over het bestellen van alle keuzedagen samen weliswaar, dan kan opwaarderen niet maar dit is wel goede informatie als aanvulling als het fout is gegaan of wanneer je niet altijd eerste klas wilt reizen. Het dan een in verhouding dure optie, omdat direct bestellen kan voor 7,07 en het met deze optie achteraf 9,50 (3,50 + 6) kost. Het betekent dat het opwaarderen op een euro na even duur is als een eerste klas keuzedag zelf. Erg onhandig en direct eersteklas bestellen is dan toch beter. Los van het extra gehannes in de beleving van veel senioren, Gezien de drukte en de leeftijd van mensen die een keuzedag hebben, is eerste klas vaak prettiger, zeker voor deze groep.

Ik ben zelf ook 60 plus 😉
Badge
Huub, welkom op het forum. Wat Dennis aangeeft, klopt. Je kan bij de kaartautomaat een toeslag 2-1 kopen voor € 6,00 en op je kaart laden.
De keuzedagen worden automatisch verstrekt binnen mijn 60+ voordeelurenabonnement.
Wat ik wil is de TOEKOMSTIGE jaarlijkse "verstrekkingën" van de zeven voordeeldagen 1e-klas maken.
Dan hoef ik daar niet elke keer aan te denken...
En dus de niet-voordeeldagen 2e klas.
Hallo Radio,

Als ik het goed begrijp, wil je de keuzedagen van 2e klasse naar 1e klasse wijzigen? Wij zouden dat in orde kunnen maken. Als je een privebericht stuurt met je kaartnummer + NAW-gegevens, gaan wij de klasse wijzigen.
@brian of ???
Omdat brian niet verder reageerde geef ik hier mijn privébericht weer- graag een reactie.
Alvast bedankt!
-radio

"Omdat we niet "gelijk lopen" is misschien per keer overgaan op 1 toch handiger- we moeten immers toch bij de automaat de keuzedag ophalen.
Dus dan wordt er 4 Euro pppd berekend?
Moet dit dan apart gepind worden of gaat het met het automatisch incasseren mee?
Alvast bedankt voor de info!"
Als het goed is heeft Brain zijn privéberichten vandaag bijgewerkt. Heb je inmiddels een bericht ontvangen?
Als het goed is staat mijn acct nu ingesteld op 2e klas - keuzedagen 1e klas.
Maar op de brief met mijn nieuwe keuzedagen m.i.v. 7-10 staat nog steeds 2e klas.
Is dat OK?
Ik wil liever geen gedoe in de trein...
Beste radio, zou je mij een privébericht willen sturen? Dan zoek ik dit voor je uit.

Reageer