beantwoord

KEUZEDAGEN 2 MAANDENTERMIJN LOSLATEN 2020

• 24 maart 2020
  • 12 reacties
  • 439 Bekeken

IN VERBAND MET HET CORONAVIRUS ZOU HET GOED ZIJN ALS DE NS DE 2 MAANDENTERMIJN MET DE KEUZEDAGEN VOOR 2020 LOSLAAT EN ALLES HET HELE JAAR LAAT GEBRUIKEN. WE KUNNEN TOCH NIET MET FATSOEN EN UIT VEILIGHEID TOT 1 JUNI WAARSCHIJNLIJK GEEN GEBRUIK VAN DE KEUZEDAGEN MAKEN. ER WORDT DRINGEND GEVRAAGD ALLEEN NOODZAKELIJK MET DE TREIN TE REIZEN.

icon

Beste antwoord door Tochjo 24 maart 2020, 12:50

NS HEEFT AANGEGEVEN DAT HET NIET MOGELIJK IS DE KEUZEDAGEN LANGER GELDIG TE LATEN ZIJN. WEL KUNT U EVEN RECHTSTREEKS CONTACT OPNEMEN MET DE KLANTENSERVICE OM EEN OPLOSSING OP MAAT TE BESPREKEN. NS HEEFT HET LIEFST DAT U DAT DIGITAAL DOET, DOOR MET NS TE CHATTEN (DRUK OP DEZE PAGINA OP DE KNOP CHAT MET NS) OF EEN BERICHTJE TE STUREN OP TWITTER OF FACEBOOK.

HOUD ER REKENING MEE DAT HET LANG KAN DUREN VOORDAT U EEN REACTIE KRIJGT, AANGEZIEN DE KLANTENSERVICE HET DRUK HEEFT MET MENSEN DIE DEZELFDE VRAAG HEBBEN ALS U.

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +3

NS HEEFT AANGEGEVEN DAT HET NIET MOGELIJK IS DE KEUZEDAGEN LANGER GELDIG TE LATEN ZIJN. WEL KUNT U EVEN RECHTSTREEKS CONTACT OPNEMEN MET DE KLANTENSERVICE OM EEN OPLOSSING OP MAAT TE BESPREKEN. NS HEEFT HET LIEFST DAT U DAT DIGITAAL DOET, DOOR MET NS TE CHATTEN (DRUK OP DEZE PAGINA OP DE KNOP CHAT MET NS) OF EEN BERICHTJE TE STUREN OP TWITTER OF FACEBOOK.

HOUD ER REKENING MEE DAT HET LANG KAN DUREN VOORDAT U EEN REACTIE KRIJGT, AANGEZIEN DE KLANTENSERVICE HET DRUK HEEFT MET MENSEN DIE DEZELFDE VRAAG HEBBEN ALS U.

NS gaat er wel erg laconiek mee om. Gezien de gecompliceerde omstandigheden en het nadrukkelijk advies van de NS: REIS ALLEEN MET DE TREIN WANNEER DAT STRIKT NOODZAKELIJK IS, lijkt  het mij een kwestie van fatsoen, om aan die maatschappelijke opdracht te voldoen. Uitermate teleurstellend is daarna de opstelling van de NS m.b.t. de keuzedagen, waar geen gebruik van gemaakt kan worden tenzij je als reiziger a-sociaal gewoon gebruik zo maken van de keuze dag, met de mededeling: “IK HEB ER IMMERS RECHT OP”.  De huidige gebruikers van de keuzedagen behoren in het algemeen tot een generatie, die gezagsgetrouw de NS oproep respecteert. Triest en uitermate teleurstellend, om te constateren op welke wijze onze NS daarmee meent om te moeten gaan. 

Badge

….... Triest en uitermate teleurstellend, om te constateren op welke wijze onze NS daarmee meent om te moeten gaan. 

Heeft u al contact gehad met de klantenservice voor een oplossing op maat dan??  Het systeem kan de geldigheid niet automatisch aanpassen vandaar de oplossing met de klantenservice contact op te nemen. 

Beste Jeroen. Bedankt voor je advies, wat ik dan ook onmiddellijk opvolgde. Helaas de klantenservice wegens drukte onbereikbaar, zowel telefonisch als via chat. Probeer het nog wel een keer.

Reputatie 7
Badge +4

Ze zijn er 24 uur per dag. In de nachtelijke uren gaat het vaak wat sneller. De oplossing is doorgaans een e-ticket met een lange geldigheid.

Reputatie 2

Na lang aarzelen toch maar even de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok gegooid…
Tjonge, wat een problemen hebben we toch. Heel het land is in shock, we hebben een 'lock down light’ situatie, mensen sterven bij bosjes en dan gaan we IN HOOFDLETTERS klagen over het feit dat we onze keuzedag niet kunnen gebruiken. Om hoeveel geld gaat dat nou helemaal? Nog geen vier euro… Ik zelf ga deze periode ook niets hebben aan mijn keuzedag; nou, jammer dan. 

Hoi Florisz1954!

Maar ook voor jou is er een oplossing! Mocht je keuzedag zijn verlopen, stuur dan alsjeblieft de klantenservice een berichtje! Want dan kunnen wij zeker wat voor je betekenen. 

Reputatie 6
Badge

Los van dat ik niet snap dat mensen vanwege de 3,50 zoveel tam tam maken, snap ik ook niet dat NS het zo omslachtig ‘organiseert’ voorzover er sprake is van organiseren.

De klantenservice van NS is onder normale omstandigheden al mwah bereikbaar. Kijk even hoe KLM het heeft opgelost: heel makkelijk en het kost NS op die manier uiteindelijk ook veel minder tijd en de reiziger, voor wie het vasthouden aan een keuzedag meer prioriteit lijkt te hebben dan de huidige crisis, een hoop ergernis.

Kortom: maak even een formulier aan op de website, gegevens laten invullen, klaar.

De keuzedagen 1 jaar geldig maken lijkt mij niet zo moeilijk, aangezien de NS ingaande 1 januari 2021 de keuzedagen toch al 1jaar geldig maakt. Het Computerprogramma moet toch al aangepast worden en ik denk dat ze daar al mee bezig zijn. Alleen de ingangs datum eerder aanpassen.

De keuzedagen 1 jaar geldig maken lijkt mij niet zo moeilijk, aangezien de NS ingaande 1 januari 2021 de keuzedagen toch al 1jaar geldig maakt. Het Computerprogramma moet toch al aangepast worden en ik denk dat ze daar al mee bezig zijn. Alleen de ingangs datum eerder aanpassen.

Hoewel het inderdaad makkelijk lijkt is het aanpassen van een reeds gereed staande bestelling niet mogelijk. Het is dus niet mogelijk om het aan te passen binnen de huidige jaargang. 

Reputatie 7
Badge +3

Het 1 jaar geldig maken in 2021 is ter compensatie van het niet meer geldig zijn van Keuzedagen in de middagspits. Denk niet dat iedereen blij zal zijn als Keuzedagen nu al niet meer in de middagspits geldig zullen zijn.

Heb je een keuzedag die gaat verlopen, neem dan bij voorkeur via chat, Twitter of Facebook contact op met NS klantenservice.

Bedankt voor het antwoord.

Las bij veel gestelde vragen van de NS het volgende:

Mijn Keuzedag verloopt omdat ik niet met de trein kan/mag/wil reizen i.v.m. de overheidsmaatregelen rondom het Coronavirus. Wat nu?

Indien je Keuzedag verlopen is, kan NS Klantenservice je een couponcode toesturen die op een later moment dit jaar te gebruiken is voor een vrije reisdag. Je kunt hiervoor contact opnemen met NS Klantenservice. Let op: op dit moment is de wachttijd bij NS Klantenservice langer dan je van ons gewend bent.

Prima service van NS 👍

Reageer