beantwoord

Keuzedagen 2020: een gebaar van niks!

• 22 mei 2020
  • 6 reacties
  • 208 Bekeken

Ivo Steffens, directeur commercie, mailde deze week dat de keuzedagen die vanaf mei beschikbaar komen tot eind 2020 geldig zijn. Eerder werd gemeld dat alle keuzedagen een jaar geldig zouden blijven, dus de eerste tot begin 2021 en de laatste tot eind 2021. Dan zou je er nog iets aan kunnen hebben mocht het reizen voor plezier op enig moment weer mogen. Tot eind 2020 is een gebaar van niks!

Afgeraden wordt om te reizen voor plezier. Juist om die reden hebben wij als ouder echtpaar het voordeurenabonnement met keuzedagen aangehouden. Tot op heden hebben we vanwege corona geen gebruik kunnen maken van het abonnement en de keuzedagen.Als je met pensioen bent, heb je niet zo gauw een noodzakelijke reis te maken. In het gunstigste geval mag je weer plezierreizen vanaf september/oktober. Moeten we dan in de laatste maanden, mogelijk met rot weer, alle resterende keuzedagen van 2020 opmaken? Bovendien is het vreemd dat de verlenging pas geldt vanaf mei; tot die tijd kon men toch ook geen gebruik maken van de keuzedagen? De vraag is sowieso of reizen nog wel leuk is als je als  (ouder) echtpaar anderhalve meter afstand moet houden? Laat die kaartjes gewoon heel 2021 geldig zijn, temeer daar ze volgend jaar niet meer gekocht kunnen worden.

Met dit gebaar van Ivo Steffens voelen wij ons bekocht en gaat € 220,- de plomp in.

icon

Beste antwoord door Rizana NS 22 mei 2020, 21:36

Beste Mees dhg, welkom bij de NS Community. 

Jammer dat je het “een gebaar van niks “ vindt. Op dit moment hebben de Keuzedagen vanaf 18 mei standaard een geldigheid tot eind 2020. 
Natuurlijk kunnen we niet voorspellen hoe het virus zich verder ontwikkelt, en dus is dit besluit eerst gemaakt. Ik zet jouw suggestie om het te verlengen tot eind 2021 graag door. Ik kan niet beloven of hier iets mee gedaan wordt.

We hopen natuurlijk dat we straks allemaal weer ‘normaal’ maar vooral veilig met de trein kunnen reizen. Mocht je meer suggesties hebben, dan ben je altijd welkom dit met oNS te delen.

Bekijk origineel

6 reacties

Ben t helemaal eens met het voorstel om de keuzedagen over 2020 die niet gebruikt kunnen worden,geldig te laten t/m eind december 2021.Hopelijk kunnen we ze dan nog gebruiken omdat reizen met als doel een uitstapje zelf afgerafen wordt door NS

Reputatie 7
Badge +3

Nieuwe Keuzedagen die na 18 mei klaargezet worden zijn tot eind van het jaar geldig. Voor verlopen(de) keuzedagen ontvangen tussen half maart en 18 maart kunnen bij de klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat vervangende coupons aangevraagd worden. De coupons zijn ook tot het eind van het jaar te gebruiken.

U kunt ook uw abonnementen opzeggen en uiterlijk in december opnieuw aanvragen. Vanaf 2021 kunnen nieuwe Keuzedagen abonnementen niet meer aangevraagd worden. Klanten die al voor 2021 een Keuzedagen abonnement hebben kunnen deze ook na 2020 verlengen.

Wat betreft Keuzedagen 2020. We zitten in nu in mei, nog ruim 7 maanden voor het 2021 is. Niemand kan in de toekomst kijken.

Beste Mees dhg, welkom bij de NS Community. 

Jammer dat je het “een gebaar van niks “ vindt. Op dit moment hebben de Keuzedagen vanaf 18 mei standaard een geldigheid tot eind 2020. 
Natuurlijk kunnen we niet voorspellen hoe het virus zich verder ontwikkelt, en dus is dit besluit eerst gemaakt. Ik zet jouw suggestie om het te verlengen tot eind 2021 graag door. Ik kan niet beloven of hier iets mee gedaan wordt.

We hopen natuurlijk dat we straks allemaal weer ‘normaal’ maar vooral veilig met de trein kunnen reizen. Mocht je meer suggesties hebben, dan ben je altijd welkom dit met oNS te delen.

Klinkt wel sympathiek, maar verder geen inhoudelijke reactie.

Zoals MoDe aangeeft is het nog meer dan 7 maanden voordat het 2021 is. Rizana heeft je suggestie doorgezet en inhoudelijk is er verder niets te zeggen. Ik vind het persoonlijk niet logisch dat je over anderhalf jaar nog kan reizen met een product dat geldig is van mei tot juli, maar verwacht dat als de huidige situatie zo lang voorzet dat het alsnog niet gaat lukken om met de dagen te reizen we dan wel kunnen kijken naar een langere geldigheid of weer couponcodes kunnen verstrekken voor verlopen dagen. Technisch gezien is het op het moment alleen mogelijk om Keuzedagen langer geldig te maken voordat ze beschikbaar zijn, op 18 mei dit aangepast en daarom is het niet mogelijk om de dagen die ervoor geldig werden langer te laten lopen. Daarom kunnen we nog steeds wel couponcodes geven voor die dagen wanneer ze verlopen.  

Laten we maar even afwachten hoe lang het duurt voordat we weer recreatief mogen reizen. Ik vrees dat dat nog minstens een paar maanden duurt.

Reageer