beantwoord

Keuzedagen 2023

  • 1 August 2023
  • 6 reacties
  • 450 Bekeken

Vorig jaar werden 7 keuzedagen tegelijk op de kaart geladen. Het kan mij ontgaan zijn maar nu moet ik 1x in de 2 maanden steeds voor 1 keuzedag naar de automaat om een dag te laden. Erg onhandig en omslachtig, het is toch veel gemakkelijker om alle dagen in een handeling op de kaart worden geladen? Er is immers al voor betaald en controle op het aantal gebruikte dagen is snel in mijn NS op te zoeken. Anno 2023 is dit gedoe en kan beter en efficiënter.

icon

Beste antwoord door Rory NS 1 August 2023, 15:01

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag Rene P en welkom bij de NS Community.

Het systeem is inderdaad veranderd. Bij het ophalen van een Keuzedag wordt de volgende automatisch klaargezet. Het blijft nodig om deze zelf op de kaar te zetten, omdat het voor niet elke reiziger vanzelfsprekend is dat deze voor elke reis gebruik wil maken van een Keuzedag.

Reputatie 7
Badge +3

Blijkbaar waren er vorig jaar al 7 keuzedagen klaargezet en heb jij ze toen allemaal tegelijk opgehaald. Bij een keuzedagenabonnement voor december 2022 komen de keuzedagen elke 2 maanden vrij en zijn ieder 1 jaar geldig. 

Bij een keuzedagenabonnement afgesloten vanaf december 2022 krijg je alle 7 dagen tegelijk en zijn ze geldig tot de verlengdatum. Je kunt ze niet tegelijk op de kaart zetten, maar elke keer 1.

Dank voor de reacties, verhelderend.

Vanaf Enschede naar Glanerbrug kun je met DB stoptreinen reizen. Kan ik op dit traject ook met een keuzedag reizen?

Reputatie 7
Badge +1

Vanaf Enschede naar Glanerbrug kun je met DB stoptreinen reizen. Kan ik op dit traject ook met een keuzedag reizen?

ja u blijft in Nederland.

Reputatie 7
Badge +4

U kunt zelfs naar Gronau in Duitsland en daar ook nog uitchecken. Gratis met een Keuzedag. Naar Aken kan ook gratis, dat lijkt me leuker.

Reageer