beantwoord

Keuzedagen

op mij Ov kaart staan regelmatig een vrije keuze dag en ook word er automatisch geld op gezet.
maar het probleem is dat als ik een korte reis wil maken kan ik geen gebruik maken van mijn OV kaart want dan word automatisch de keuzedag gebruikt dit heb ik bij de klantenservice aangekaart en krijg dan als antwoord dat ik dan maar een los kaartje moet kopen.
dus ik heb een OV kaart met geld erop en ik kan daar geen gebruik van maken en moet dan een Papieren kaartje kopen die dan ook nog eens een Euro duurder zijn en ook niet mogenlijk om met korting te reizen ?? ik begin een hekel aan die OV te krijgen en denk er over om weer de auto te gebruiken en alles op te zeggen 😠
icon

Beste antwoord door Leny NS 8 juli 2014, 15:17

Grandad, welkom op het forum. Binnenkort wil je een korte treinreis maken, maar de keuzedag is al op je OV-chipkaart geactiveerd? Indien de keuzedag al op de kaart geactiveerd is, dan kan je helaas niks meer aan doen. Wij kunnen de keuzedag ook niet meer van de kaart afhalen en bij je eerst volgende reis wordt de keuzedag gebruikt. Wil je de keuzedag niet gebruiken, dan dien je inderdaad op die dag niet met je OV-chipkaart te reizen. Je kan een eenmalige OV-chipkaart kopen, maar reis je vol tarief. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'
Groet, Leny
Bekijk origineel

10 reacties

Badge
Grandad, welkom op het forum. Binnenkort wil je een korte treinreis maken, maar de keuzedag is al op je OV-chipkaart geactiveerd? Indien de keuzedag al op de kaart geactiveerd is, dan kan je helaas niks meer aan doen. Wij kunnen de keuzedag ook niet meer van de kaart afhalen en bij je eerst volgende reis wordt de keuzedag gebruikt. Wil je de keuzedag niet gebruiken, dan dien je inderdaad op die dag niet met je OV-chipkaart te reizen. Je kan een eenmalige OV-chipkaart kopen, maar reis je vol tarief. Ik heb je vraag verplaatst naar het topic 'abonnementen'
Groet, Leny
Reputatie 4
Badge
Waarom kan de keuzedag eigenlijk niet 'teruggebracht' worden bij een automaat als het wel mogelijk is om abonnementen ongeldig te maken?
het enigste wat mogenlijk is bij de NS is mensen iedere keer meer geld uit hun zakken te kloppen
als de wil er is is alles mogenlijk ook het terugzetten van een kaartje
Reputatie 7
Badge +4
Grandad, het is het beste de keuzedag er op te zetten heel kort voor je reis. Dan heb je geen problemen en maak je je keuzedag pas geldig bij het inchecken als je er echt gebruik van wilt maken. De meeste senioren doen het al zo juist omdat ze dit soort dingen daarmee voorkomen.
Bij het ophalen bij Bruna is er door een fout twee dagen op de OV gezet een daarvan is de vrije dag die het hele jaar geldig is die zou ik nu dus kwijt zijn.
maar ik pak de auto wel ben ik zelfs goedkoper uit en NS leer wat klantvriendelijker te worden
op mij Ov kaart staan regelmatig een vrije keuze dag en ook word er automatisch geld op gezet.
maar het probleem is dat als ik een korte reis wil maken kan ik geen gebruik maken van mijn OV kaart want dan word automatisch de keuzedag gebruikt dit heb ik bij de klantenservice aangekaart en krijg dan als antwoord dat ik dan maar een los kaartje moet kopen.
dus ik heb een OV kaart met geld erop en ik kan daar geen gebruik van maken en moet dan een Papieren kaartje kopen die dan ook nog eens een Euro duurder zijn en ook niet mogenlijk om met korting te reizen ?? ik begin een hekel aan die OV te krijgen en denk er over om weer de auto te gebruiken en alles op te zeggen :@

Inderdaad, Grandad, Vreemde zaak, NS schaft papieren keuzedagen af en als het dan mis gaat, zijn ze niet thuis. Zeer klant onvriendelijk. Ze zijn daar de weg kwijt en hebben niet door, dat ze er klanten door kwijtraken.
Mijn keuzedag stond ook onverwacht op mijn OV kaart. Ik ben al een week bezig om dit terug te draaien. Zo`n keuzedag is wel 50,- waard.
Ik denk erover om er ook maar met die keuzedagen te stoppen. Zal dit ook op de diverse fora zetten.
Badge +3
Als u nog een oud Voordeelurenabonnement hebt, dan zijn papieren Keuzedagen wel beschikbaar, in de vorm van Dag Voordeelurenkaarten. Deze kosten iets meer, maar zijn alle zeven het hele jaar geldig.

Als u een Dal Voordeel- of Altijd Voordeel-abonnement hebt, dan kan de klantenservice per ongeluk opgehaalde keuzedagen sinds kort wel weer opnieuw voor u klaarzetten. In dat geval raad ik u aan contact op te nemen met de klantenservice om uw situatie toe te lichten en dat te laten doen. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (zie de link Live chat op www.ns.nl/contact), te e-mailen (zeg e-mail tegen Eva en volg de instructies) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.
Ik vraag me inmiddels af, of ik aan die 7 dag voordeelurenkaarten per jaar toe kom.
Ik heb klantenservice gebeld, maar die gaven me meteen de schuld, dat ik zelf die keuzedag op mijn kaart heb gezet.
Ze vroegen zovvel aan me, dat ik me afvroeg, of ze wel op het scherm van hen keken, je privacy ligt ook op straat. Alles wilden ze weten, naam, adres, geboortedatum en zelfs het kaartnummer, wat ze gewoon op het scherm kunnen aflezen. Toen heb ik maar opgehangen.

Eva begreep me niet en
Per chat werd ik de eerste keer afgebroken door de medewerker, Tamara?
Reputatie 1
Badge
Dat servicecentrum is zeer streng verordonneerd na te gaan dat het echt de klant zelf is die belt en niet bvb een bedrieger die een gevonden kaart wil checken om te zien of ie er voor noppes wat mee kan. Dat kan een senior toch met zo veel levenservaring ook wel zelf bedenken?
Als ik heel soms wel eens de bank bel, stellen ze ook nog een soort geheime strikvraag om dat na te gaan.
Maar het ziet er gezien Uw bericht naar uit dat het weer een invallertje was die onbekend was met het feit dat die automaten van Bruna/AH etc vraak troubles geven met al die senioren die al weken tevoren ''voor de zekerheid'' hun keuzedagjes willen laden.
Dat is ook nog door NS zelf in SPOOR en door ouderenbonden gecommuniceerd; doe het NIET lang te voren-zo laat mogelijk en ENKEL op NS_automaten op stations.
Dat servicecentrum is zeer streng verordonneerd na te gaan dat het echt de klant zelf is die belt en niet bvb een bedrieger die een gevonden kaart wil checken om te zien of ie er voor noppes wat mee kan. Dat kan een senior toch met zo veel levenservaring ook wel zelf bedenken?
Als ik heel soms wel eens de bank bel, stellen ze ook nog een soort geheime strikvraag om dat na te gaan.
Maar het ziet er gezien Uw bericht naar uit dat het weer een invallertje was die onbekend was met het feit dat die automaten van Bruna/AH etc vraak troubles geven met al die senioren die al weken tevoren ''voor de zekerheid'' hun keuzedagjes willen laden.
Dat is ook nog door NS zelf in SPOOR en door ouderenbonden gecommuniceerd; doe het NIET lang te voren-zo laat mogelijk en ENKEL op NS_automaten op stations.

Invallertje? keuzedagjes? Vorig jaar nog hadden we geen wachtwoorden of automaten nodig om onze keuzedagjes te controleren op een automaat helemaal achterin een winkel. AH zit helemaal in een andere wijk. Vorig jaar pakte je je kaartje op van tafel en kon je gewoon LEZEN, wat de laatste dag was, en die in je agenda zetten. U komt beledigend over. Meneer de Wijsneus.

Reageer