beantwoord

Keuzedagen

• 4 juni 2018
  • 8 reacties
  • 201 Bekeken

De omschrijving van "Keuzedagen" op de website is onduidelijk. Er staat dat van de 7 keuzedagen er 6 twee maanden "geldig" zijn. Wat jullie kennelijk bedoelen is dat er voor elke periode van twee maanden (gerekend vanaf de ingangsdatum) een keuzedag wordt aangeboden, die alleen voor die periode geldig is.

Correct me if I am wrong.

Ik denk dat een wijziging van de tekst jullie meer abonnementen en minder vragen zal opleveren.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 4 juni 2018, 18:20

Ik snap de verwarring en ik zal je suggestie ook doorsturen Robles, maar ik kan niet garanderen dat het ook werkelijk wordt aangepast. Het is erg lastig om het exact correct neer te zetten, aangezien de geldigheidsdata per individueel contract kan verschillen. Om het zonder de data duidelijk uit te leggen is er dus vrij veel tekst nodig, waar onderaan de pagina de ruimte voor is. Helemaal in het begin wil je echter zo beknopt mogelijk de basisinformatie geven over het abonnement.
Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Robles en welkom bij de NS Community,

Het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen, maar zoals ik het lees is het erg duidelijk. Onze website geeft de volgende informatie:

6 van de 7 Keuzedagen zijn 2 maanden geldig, 1 Keuzedag het hele jaar. De Keuzedag die 2 maanden geldig is wordt altijd aangeboden samen met de Keuzedag die het hele jaar geldig is. U kunt dus op elk moment kiezen om gebruik te maken van de Keuzedag die het hele jaar geldig is.

Helemaal onderaan staat onder het kopje ''Te weinig of geen Keuzedagen bij de kaartautomaat'':

U krijgt maximaal 7 Keuzedagen. 1 Keuzedag is het hele jaar geldig en 6 Keuzedagen kunt u elke 2 maanden gebruiken.

Mag ik vragen wat je liever had gelezen zodat het nog duidelijk overkomt?
Reputatie 6
Badge
Ik vind het ook niet duidelijk. Ik snap wat twee maanden zijn, maar de tijdspanne is niet duidelijk: zijn het twee kalendermaanden, of 60 aaneengesloten dagen, etc.
De tekst die helemaal onderaan staat is een stuk duidelijker. De periodes zijn kop staart geschakeld. Iemand die het systeem nog niet kent (ik vanmorgen) heeft nogal wat zoek- en denkwerk nodig om die tekst te vinden. Als ie het al kan vinden. Ik ben het met Raymond eens dat die tekst ook meer dingen kan betekenen. Ik vermoed dat het van 4 juni tot 4 augustus gaat etc. Maar de tekst helemaal onderaan komt al een heel end in de richting. Je wilt in zo'n tekst niet teveel in detail gaan.

Ik stel voor om de tekst helemaal onderaan integraal over te nemen in plaats van "6 van de 7 Keuzedagen zijn 2 maanden geldig, 1 Keuzedag het hele jaar.". Het woord maximaal lijkt mij overbodig, want als iemand een periode overslaat is dat zijn of haar keuze. Maar dat kan een juridisch puntje zijn.
Of: 6 van de 7 Keuzedagen zijn elke 2 maanden geldig. Dat is maar een woordje extra.
Reputatie 7
Badge +3
Ja, maar ze zijn niet élke twee maanden (opnieuw) geldig. Ze zijn maar één periode van twee maanden geldig 🙂
Badge +3
De 6 keuzedagen zijn per 2 maanden verspreid over de duur van je jaarabonnement. Dit zijn geen kalendermaanden maar als je abonnement op 4 juni ingaat heb je dus één keuzedag die je t/m 3 augustus kunt opnemen/gebruiken en dan de volgende per 4 augustus.

Dit geldt overigens niet als je papieren keuzedagen bij het oude (na 2011 niet meer te koop) Voordeelurenabonnement hebt. Deze kunnen allemaal vrij gebruikt worden (en zijn ook € 1,50 per stuk duurder).
Ik snap de verwarring en ik zal je suggestie ook doorsturen Robles, maar ik kan niet garanderen dat het ook werkelijk wordt aangepast. Het is erg lastig om het exact correct neer te zetten, aangezien de geldigheidsdata per individueel contract kan verschillen. Om het zonder de data duidelijk uit te leggen is er dus vrij veel tekst nodig, waar onderaan de pagina de ruimte voor is. Helemaal in het begin wil je echter zo beknopt mogelijk de basisinformatie geven over het abonnement.
Ik snap de wens om zo beknopt mogelijk te zijn. Misschien: 1 van de 7 Keuzedagen is het hele jaar geldig. Elke 2 maanden is 1 van de andere 6 Keuzedagen geldig. Ik laat het verder aan jullie. Dank voor de reacties.

Reageer