Keuzedagen

  • 5 november 2019
  • 16 reacties
  • 595 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Hallo ik ben 74 jaar en mijn man is 80 jaar ! Wij lazen dat je  in 2021 niet meer in de spits mag reizen met onze keuze dag ! Wij wonen in Hengelo ov. Als wij een dagje Amsterdam willen doen ,MOGEN WIJ NIET VOOR  9 UUR REIZEN , Dus ,als we GELUK hebben , zijn we pas om goed 11 uur in Amsterdam ,dan is de morgen  al bijna om , als je bij aankomst eerst een kop koffie gaat drinken ! Dan gaan we de stad in om alles een beetje te bekijken en  Museum bezoek ! Dan even lekker eten en dan wil je tegen een uur of 4 half 5 met de trein terug ,maar dat kan niet ,want je mag pas op je keuze dag terug na 18.30 uur Dus als we weer GELUK hebben dan zijn we `avonds om 20.30 uur terug in Hengelo en tegen 21.00 uur thuis! EN ZIJN WE KAPOT VAN EEN  DAGJE AMSTERDAM ! DANK U WEL NS . Dus dat reizen met de trein is VOOR ONS ons dan wel afgelopen !!   We zijn blij dat we nog ergens naar toe konden ,maar dat wordt je ook weer afgepakt !

Wat worden de oudjes toch weer verwend hè !  Op eigen kosten mag je NATUURLIJK WEL in de SPITS  REIZEN !!


16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u om uiterlijk 4 uur weer incheckt in Amsterdam mag u de reis naar Hengelo vervolgens in de spits afmaken.

U kunt ook overwegen om zaterdag of zondag te gaan, dan zijn er geen beperkingen.

Ik weet niet of U het weet , maar als je 80 jaar bent en je kunt niet zo hard meer lopen , en je komt net iets te laat op het station aan ,dan kun je niet zeggen ,we gaan met de volgende trein ,want die komt pas 2 en een half uur later ! IS ER NU HELEMAAL GEEN MENS BIJ DE NS ,DIE BEGRIP HEEFT VOOR OUDEREN !! En ik vindt het knap brutaal om te zeggen ,dan gaat U toch overwegen om op Zaterdag of Zondag te gaan ! Mogen wij alstublieft zelf een dag uitkiezen wanneer wij ons het beste voelen om een dagje uit te gaan ! De NS heeft geregeld Storingen ,Dat is altijd ONMACHT ! Dat oudere mensen de ene keer slechter lopen dan de andere keer is ook ONMACHT !

Reputatie 7

Als u in Amsterdam blijven tot 18.30 een te lange dag vindt kunt misschien ook pas rond 11.00 vertrekken uit Hengelo zodat u er pas tegen 13.00 uur bent. Het aantal uren dat u er dan bent blijft dan gelijk en dan kunt u in de spitstijd even lekker eten in Amsterdam. Of is het een bezwaar voor u om pas om 20.30 weer terug te zijn? Ik heb zelf een Dal Vrij abonnement en moet ook inchecken om de spits heen, je weet niet beter en bedenkt dan opties om het voor jezelf zo prettig mogelijk te maken. Echter, ik kan me wel voorstellen dat het voor u opeens heel anders zal zijn dan wat u altijd gewend bent geweest. Maar het duurt nog een poos voordat het ingaat en u heeft nog veel tijd om alternatieve planningen te maken.

Ik ben het helemaal met de inzenders van 74 jaar eens. Het is werkelijk een schande hoe de regeling van keuzedagen wordt gewijzigd. Weer een bezuiniging onder het mom van een zogenaamde verbetering. Maak de treinen langer! 

En dan de opmerking “Ga dan op zaterdag of zondag”  is je reinste flauwekul. Het toont totaal geen begrip voor de ouderen en hun problemen bij het ouder worden.  In de krant las ik dat de ouderen een probleem zijn voor onze economie. Zo’n opmerking is een grof schandaal. Het zijn juist de ouderen die voor de opbouw hebben gezorgd na de oorlog. Zij zijn meermalen bestolen door hun pensioenpot te roven onder de noemer “afromen”. Dat reizen na 09.00 uur is voor de vele ouderen (denk ik) geen probleem, maar het pas mogen reizen na 18.30 uur is wel een probleem voor veel ouderen en ook voor mij als oudere gepensioneerde. En dan de wijziging van de korting in daluren. Ja de gepensioneerden zijn zo rijk, die hebben de korting niet nodig. Hoe zo rijk? Tien procent van de Nederlanders bezitten meer dan zestig procent van het geld. Allemaal oudjes? 

Bezuinigen op de oudjes is het meest makkelijk. Daar komt geen ellende van. Die accepteren het maar.

Badge

Tja, als de NS er voor gekozen had om de kosten voor deze manier van reizen flink te verhogen zodat het aansluit bij de werkelijke kosten dan is het waarschijnlijk ook niet goed.

Linksom of rechtsom moet er toch een keer iets veranderd worden aangezien dit abonnement als je kijkt naar de voorwaarden gewoon te laag geprijsd was t.o.v. andere abonnementen.

 

@Gerarderius , iemand die nu 74 jaar oud is, is geboren in 1945 en heeft dus niet geholpen om na de oorlog alles weer op te bouwen.

Reputatie 7
Badge +3

Tja, als de NS er voor gekozen had om de kosten voor deze manier van reizen flink te verhogen zodat het aansluit bij de werkelijke kosten dan is het waarschijnlijk ook niet goed.

Linksom of rechtsom moet er toch een keer iets veranderd worden aangezien dit abonnement als je kijkt naar de voorwaarden gewoon te laag geprijsd was t.o.v. andere abonnementen.

 

@Gerarderius, iemand die nu 74 jaar oud is, is geboren in 1945 en heeft dus niet geholpen om na de oorlog alles weer op te bouwen.

Als VDU te goedkoop is TOV andere abonnementen, weet ik er nog wel 1: weekendvrij!

Iemand geboren in 1945 heeft wel degelijk meegeholpen aan de welvaart van nu en meerdere crisissen meegemaakt. 

 

Iemand die denkt dat iemand geboren in of zelfs na 1945 is geboren, dat deze  niet heeft meegeholpen aan de opbouw van Nederland kun je niet serieus nemen. Ook zij hebben hard gewerkt en betaald voor de jongeren van nu. Ook zij hebben gezorgd voor de volle pot van nu van de pensioenfondsen. Ook zij hebben veel betaald aan de sociale instellingen waarna ook nu veel jongeren van profiteren. Velen hebben op de bres gestaan via vakbonden. Vakbonden waarvan veel jongeren van nu geen benul hebben. Het zou goed zijn dat er nu wat meer met waardering wordt gesproken of geschreven over de ouderen, in plaats van ze weg te zetten als te duur voor onze economie. 

Reputatie 6

Ik word soms beetje moe van de "generatie kaart" die wordt getrokken. Deze maatregel is er niet om ouderen een hak te zetten of te benadelen. Ook forensen van en andere VDU klanten worden benadeeld. Een forens kan ook niet altijd de spits omzeilen. Er worden 700.000 mensen benadeeld, ongeacht leeftijd. Ja, ouderen zijn wellicht een groter aandeel in deze groep mensen maar het is géén ouderbezuinigingen maatregel. 

 

Wellicht kan iemand met u meedenken over een passend alternatief. Als u aangeeft hoe vaak u dagjes uit onderneemt.

Maak de treinen langer en gebruik meer dubbeldekkers in spitsuren. We willen tenslotte de mensen uit de auto en daarmee minder files. En dan helemaal uit die vele SUV’s. Die ASO-bakken worden ook steeds groter.

En even over de werkenden die ook last hebben van de extra kosten. Hoe zit het dan met de reiskostenvergoeding die wordt gegeven. Of reiskosten die totaal worden vergoed bij het bezoeken van vergaderingen en/of congressen? Ik ken geen oudere die een reiskostenvergoeding krijgt bij een bezoek elders. Dus de vergelijking begrijp ik niet helemaal.

wat gebeurt met de keusendagen nu al je niet mag reizen ben je die dag dan kwijt graag wil ik dat weten gr peter 

Reputatie 7
Badge +3

wat gebeurt met de keusendagen nu al je niet mag reizen ben je die dag dan kwijt graag wil ik dat weten gr peter 


Zie het topic dat u aangemaakt heeft.

 

dat klopt ben ik mijn keuesendagen nu kwijt nu dat ik niet met de trein kan rijzen

Op onze site staat: “Indien je Keuzedag verlopen is, kan NS Klantenservice je een couponcode toesturen die op een later moment dit jaar te gebruiken is voor een vrije reisdag. Je kunt hiervoor contact opnemen met NS Klantenservice.” 

Je kan bellen (030-7515155), chatten en een bericht sturen via Facebook of Twitter. Via de NS Community kan dit niet in orde worden gemaakt. 

Reputatie 7
Badge +3

dat klopt ben ik mijn keuesendagen nu kwijt nu dat ik niet met de trein kan rijzen


Het is niet de bedoeling om dezelfde vraag in verschillende topics te stellen. Ik heb uw vraag in uw eigen topic beantwoord.

hetzelfde geldt voor de studenten die wil de NS in de spits ook niet meer in de trein hebben. Als mijn dochter van 16 straks om 830 op school in Amsterdam Sloterdijk moet zijn dan moet ze toch wel met de trein van 730 vanaf Hoorn Kersenboogerd hebben. Dan kan de NS hoog of laag springen, maar met die trein gaat ze.

hetzelfde geldt voor de studenten die wil de NS in de spits ook niet meer in de trein hebben. Als mijn dochter van 16 straks om 830 op school in Amsterdam Sloterdijk moet zijn dan moet ze toch wel met de trein van 730 vanaf Hoorn Kersenboogerd hebben. Dan kan de NS hoog of laag springen, maar met die trein gaat ze.

Dat gaat over studenten aan hogescholen en universiteiten, aan de leeftijd van je dochter te zien vermoed ik dat zij daar niet toe hoort. Voor het MBO zouden de lessen niet om 8:30 moeten beginnen

Hoe beperken we het vervoer van en naar MBO-instellingen?

Met meerdere maatregelen beperken we het aantal vervoersbewegingen van en naar de instelling. Zo vinden de onderwijsactiviteiten plaats tussen 11.00 – 15.00 uur en na 20.00 uur zodat studenten de spits kunnen vermijden. (Maatwerk is mogelijk en onderwijsactiviteiten kunnen wel tussen 15.00 - 20.00 uur plaatsvinden, als ze niet eindigen of beginnen tussen 15.00 - 20.00 uur). Daarnaast hebben instellingen  nauw overleg met lokale vervoersbedrijven over het vervoer van en naar de instellingen. Ook zorgen instellingen voor maximale spreiding van activiteiten over de dag, over de week en over verschillende locaties. 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ouders-scholieren-en-studenten-kinderopvang-en-onderwijs/middelbaar-beroepsonderwijs-mbo

Reageer