beantwoord

keuzedagen

• 21 mei 2020
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

Kreeg een mail over de keuzedagen, deze zijn vanaf nu het gehele jaar geldig, prima, heb ik geen probleem mee. Vraag me nu alleen af of de keuze dag die zit in de periode 27 februari 2020 t/m 26 april 2020 hier ook onder valt. Ik heb namelijk, nadat ik heb gebeld met jullie servicepunt, een code gekregen en moet die gebruiken om de keuzedag van die periode te gebruiken. Vind ik best lastig dus vandaar mijn vraag. Gaarne een reactie.

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 mei 2020, 11:58

De Keuzedag die geldig was van 27 februari tot en met 26 april is nu vervangen door de couponcode die u gekregen hebt. Deze code is ook het hele jaar geldig. U kunt deze inwisselen op www.ns.nl/couponcode als u weet op welke dag u de reis wilt maken.

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

De Keuzedag die geldig was van 27 februari tot en met 26 april is nu vervangen door de couponcode die u gekregen hebt. Deze code is ook het hele jaar geldig. U kunt deze inwisselen op www.ns.nl/couponcode als u weet op welke dag u de reis wilt maken.

Dank voor de snelle reactie, het antwoord wist ik al, ik wil alleen weten of die keuze dag nu ook zonder de code te gebruiken is.

Badge +3

Nee.

Reputatie 5

Verklaring, voor de computerleek: het is in feite erg simpel met wat nadenken. Bij elke keuzedag die je op je kaart laadt zit daarbij een soort code die de geldigheid bepaalt. Net als bij een maandABO-dat is voor 1 maand. Staat dat eenmaal op je eigen kaart, dan valt er niks meer aan te veranderen.

Het is blijkbaar een enorm ingewikkelde en uiterst moeizame vraag om dit opeens van 2 mnd naar 1 jaar om te zetten. Maar door een in dit geval gelukkige samenloop van omstandigheden, want dit was toch al gepland, kon het vlotter omdat het al in ontwikkeling was. En dat komt nou bepaald niet vaak voor bij NS en online, dat vooral behept lijkt met alle denkbare en daarnaast nog meer door niemand bedachte extra problems.

Reputatie 7
Badge +3

Dank voor de snelle reactie, het antwoord wist ik al, ik wil alleen weten of die keuze dag nu ook zonder de code te gebruiken is.

De keuzedag waarvoor u een code heeft gekregen is alleen met koude te gebruiken. Alle nieuwe keuzedag en die u na 18 mei krijgt worden automatisch tot het einde van het jaar verlengd en zijn bij de automaat op de kaart te laden.

Reageer