beantwoord

keuzedagen

• 17 November 2020
  • 57 reacties
  • 1964 Bekeken

Toon eerste bericht

57 reacties

Badge +3

Ikzelf begrijp de verschillen/willekeur ook niet meer soms. Maar ja ik ben geen NS.

De aanhouder wint, dus als je drie keer belt..

Ga voor de beste optie of waag nog een poging!.

Het is dus kortom een puinhoop. Hoog tijd dat NS openheid van zaken geeft. Vooral niet alleen hier maar met een bericht aan alle belanghebbende klanten! Neem die geheimzinnigheid over die papieren kaartjes… dat is toch op zich al te gek voor woorden…. ROVER is naar mijn idee ook al behoorlijk ingepakt: maar ok, dat is vooralsnog een indruk….

Ik ga zeker nog e's bellen…. : -)

NS probeert gewoon op een heel gemakkelijke manier van de abonnementhouders met keuzedagen af te komen door een ander abonnement aan te smeren waardoor ze hun keuzedagen verliezen Geef ze gewoon een jaar lang geen recht op hun keuzedagen biedt dan een ander abonnement aan en hoop dat ze erin trappen de NS is in deze zeer klanten vriendelijk en dat weten ze zelf maar ze doen er niks aan ze zetten zelfs nog op een nieuwjaarsboodschap jammer dat u de trein niet kon gebruiken Hopelijk zien we u volgend jaar weer nou op deze manier???

Reputatie 1

Keuzedagen. Het is nog erger !! Ik kreeg vorige week te horen dat de (papieren) keuzedagen geldig tot eind 2020 niet verlengd worden…. tot mijn stomme verbazing. Een neef van mij trok al bij de eerste corona-golf aan de bel. Hem werd geadviseerd brief te schrijven en kaartjes op ter sturen. En jawel: zijn resterende kaartjes werden wel verlengd!  Bizar maar vooral ook nogal schandalig!

Ik las net op FB ook dat iemand schreef dat haar overgebleven papieren keuzen kaartjes door klantenservice direct werden verlengt ,Ik heb dat via een pb  nagevraagd maar er werd  gezegd dat het dan waarschijnlijk andere kaartjes waren dus heb ik na gestuurd wat diegene schreef…....

Dit is wat ze schreef ,{heb haar naam weggelaten]..

.Mijn vrije reis keuze dagen die over zijn...heb de papieren versie.. heeft klantenservice netjes overgezet naar volgend jaar.. 

Als antwoord kreeg ik dat het niet hun werkwijze is en  begrijp dat het oneerlijk voelt maar we wijken hier niet vanaf...Nou ja het voelt inderdaad oneerlijk dat  ze meten met 2 maten

Badge +3

Het ligt er inderdaad maar aan wie je treft.

Voor papieren keuzedagen (geldig tot 31-12-2020) is er inderdaad een optie om nieuwe te sturen (geldig voor 2021). De oude moet je volgens mij dan wel terugsturen.

Reputatie 1

Het ligt er inderdaad maar aan wie je treft.

Voor papieren keuzedagen (geldig tot 31-12-2020) is er inderdaad een optie om nieuwe te sturen (geldig voor 2021). De oude moet je volgens mij dan wel terugsturen.

Ja dat denk ik ook maar dan tref ik steeds de verkeerde want ik ben al paar maanden bezig met mijn ongenoegen te verkondigen

Wij verlengen deze niet. Ik denk dat mijn collega dit dan uit coulance heeft gedaan en zich niet in onze handelswijze heeft verdiept. Ook geven wij geen nieuwe keuzedagen als deze worden opgestuurd.

Reputatie 1

Wij verlengen deze niet. Ik denk dat mijn collega dit dan uit coulance heeft gedaan en zich niet in onze handelswijze heeft verdiept. Ook geven wij geen nieuwe keuzedagen als deze worden opgestuurd.

Ha ha ja dat riedeltje ken ik nu wel sorry ik blijf er bij dat jullie meten met twee maten de ene krijg verlenging de ander bij opsturen nieuwe voor volgend jaar,enne waarom bij de een wel Coulance en bij de ander niet .Eigenlijk moeten wij allemaal gaan demonstreren tegen NS met potten en pannen ha ha ik zie het l voor me 

Ik snap dat je het liever anders had gezien. Officieel worden deze niet verlengd en is coulance niet mogelijk. Ik wens je veel succes met de demonstratie. :)

Reputatie 1

Ik snap dat je het liever anders had gezien. Officieel worden deze niet verlengd en is coulance niet mogelijk. Ik wens je veel succes met de demonstratie. :)

Ha ha

Badge +3

Neemt niet weg dat er dus meerdere gevallen zijn waarbij het wél gelukt is, dus als dat uit coulance is dan is dat wel degelijk mogelijk.

Omdat het in al die gevallen om papieren Keuzedagen gaat verschilt het volgens mij weinig met geld terug of vervanging van een ongebruikt kaartje uit een automaat. Daar komt geen coulance aan te pas en is ook gewoon mogelijk. :thinking:

Dan is dat tegen onze richtlijnen in gebeurd. Wij mogen deze uit coulance niet vergoeden of verlengen. Een foutje maken blijft menselijk.

Badge +3

Dan is dat tegen onze richtlijnen in gebeurd. Wij mogen deze uit coulance niet vergoeden of verlengen. Een foutje maken blijft menselijk.

In één van de eerdere gevallen was de procedure om de oude kaartjes op te sturen (ik neem aan met een formulier of casenummer erbij), dus dat lijkt me geen gevalletje ‘foutje’ van een medewerker.

Anders zou bij ontvangst van de oude kaartjes iemand anders wel ingrijpen “wat moeten we hiermee?”, toch?

De richtlijnen die wij meekrijgen vertellen ons dat wij deze niet mogen vergoeden of verlengen.

Reputatie 1

Foutje Bedankt!:sleepy:

Foutje moet kunnen (baas). :)

Reputatie 1

In één van de eerdere gevallen was de procedure om de oude kaartjes op te sturen (ik neem aan met een formulier of casenummer erbij), dus dat lijkt me geen gevalletje ‘foutje’ van een medewerker.

Anders zou bij ontvangst van de oude kaartjes iemand anders wel ingrijpen “wat moeten we hiermee?”, toch?

Je hebt gelijk Robert B Ik heb meerdere keren gelezen over uit  coulance  nieuwe gekregen  dan is het geen foutje meer maar net wat jij zegt ligt eraan wie je treft.

Ook wij reizen met keuzedagen. Alleen niet meer, na het afraden van de overheid. Er staan nog 3 dagen niet gebruikt van 2020. De reactie van NS is sterk teleurstellend. Gewoon voor oktober 2020 ook verlengen tot 31dec 2021 Al eens gebeld, waarschijnlijk in opdracht de grond ingeboord.

Reputatie 1

Ook wij reizen met keuzedagen. Alleen niet meer, na het afraden van de overheid. Er staan nog 3 dagen niet gebruikt van 2020. De reactie van NS is sterk teleurstellend. Gewoon voor oktober 2020 ook verlengen tot 31dec 2021 Al eens gebeld, waarschijnlijk in opdracht de grond ingeboord.

Ik en mijn man hebben er nog ieder 6 over die niet gebruikt zijn in 2020.Meerdere malen Ns geschreven maar geen Coulance.Heb ook naar kabinet geschreven die adviseerde om Ov ombudsman te schrijven dus dat ga ik nu doen. want met de komende verlenging word het nog niet reizen.Tja ze zeggen bij Ns het is een advies geen verbod...okay dat is waar maar aar moet je heen alles is dicht.

Dat laatste - “alles dicht” - is natuurlijk geen goed argument. Dat is niet de schuld van de NS! Dient iemand nu een klacht in bij de OV-ombudsman?

Reputatie 1

Ceesbr klopt dat alles dicht is kan ns niks aan doen maar ze zouden wel wat vriendelijker tegen hun klanten kunnen zijn .Wij ouderen luisteren naar Rutte en reizen niet onnodig ,dus wat meer coulance had wel gemogen  En ja Ov ombudsman….lees  dit stond onderaan de mail :   

Indien u van mening bent dat NS niet afdoende reageert op uw klacht, kunt u uw klacht ook voorleggen aan de OV ombudsman (postbus 2132, 3800 CC te Amersfoort (www.ovombudsman.nl)). De OV Ombudsman probeert samen met de reiziger, vervoerders en overheden oplossingen te zoeken voor problemen of onvolkomenheden in het openbaar vervoer. Dit doen zij zowel individueel als door bundeling van klachten. De OV Ombudsman heeft geen juridische bevoegdheden en kan dus geen uitspraken doen, maar kan vaak wel helpen om tot een oplossing te komen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

Zeker… maar vriendelijk doen tegen klanten, hoe redelijk en netjes dat ook zou zijn: de NS is daartoe niet verplicht en voelt zich dat helaas ook niet. 

Dank voor de info over die ombudsman….  

Reputatie 7
Badge +3

Zeker… maar vriendelijk doen tegen klanten, hoe redelijk en netjes dat ook zou zijn: de NS is daartoe niet verplicht en voelt zich dat helaas ook niet. 

Dank voor de info over die ombudsman….  

Als u niet meer reist blijft de vraag waarom u uw abonnement niet opzegt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u vrije reisdagen gaat "sparen" voor de komende jaren. 

Bizarre redenering. Wat nou “sparen”?? Dat kan en wil ik helemaal niet. Ik hoop later dit jaar weer veel te kunnen reizen….. Met kaartjes waar ik voor betaald heb maar die ik niet heb kunnen gebruiken. Verlengen dus, of als gebaar… op zijn minst een stuk of 4?

Reageer