beantwoord

keuzedagen

• 17 November 2020
  • 57 reacties
  • 1964 Bekeken

Ik begreep dat de opgebouwde keuzedagen tot 1/1-2021 geldig zijn. Is dat niet een beetje vreemd, met de coronaregels? Ik ben in 2020 amper metde trein geweest.

icon

Beste antwoord door Sascha NS 17 November 2020, 19:31

Bekijk origineel

57 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Zeker… maar vriendelijk doen tegen klanten, hoe redelijk en netjes dat ook zou zijn: de NS is daartoe niet verplicht en voelt zich dat helaas ook niet. 

Dank voor de info over die ombudsman….  

Als u niet meer reist blijft de vraag waarom u uw abonnement niet opzegt. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat u vrije reisdagen gaat "sparen" voor de komende jaren. 

'Sparen'? Er wordt al sinds eind september 2020 gevraagd om reizen te beperken en sinds half december 2020 om alleen noodzakelijke reizen te maken. Opzeggen had gekund, ware het niet dat in november nog gezegd werd dat vanaf eind 2020 er geen nieuwe Keuzedagenabonnementen besteld konden worden. Inmiddels kan er nog de komende maanden een nieuw Keuzedagenabonnementen besteld worden, maar is niet actief gecommuniceerd.

Tamzin heeft wel een punt natuurlijk. Net als b.v. een trajectkaart hebben keuzedagen een beperkte geldigheid. Als je niet meer reist dan kun je beter opzeggen en het niet gebruikte deel ben je dan gewoon kwijt. Wat mensen zich misschien niet realiseren is dat 6 van de 7 keuzedagen een geldigheid van slechts 2 maanden hebben. Die dagen zijn dus maar beperkt houdbaar. Leuk dat de NS de geldigheid eenmalig heeft verlengd en in sommige gevallen coulance biedt. Maar coulance is natuurlijk geen recht.

Nee, Tarzin heeft geen punt. Wel een beetje opletten: ik heb papieren kaartjes die ik normaliter desgewenst in één week kan opstoken! 

Wie is Tarzin? Wel een beetje opletten idd :sweat_smile:

Sorry… ik bedoelde natuurlijk Tamzin….

Mijn vrije keuze dagen van 2020 zijn inderdaad nog geldig tot eind 2021.

Maar mijn abonnement loopt eind maart 2021 af.

Mag je die vrije keuze dagen daarna dan nog wel gebruiken?

De OV chipkaart heeft wel langere geldigheid nog.

Badge +3

Keuzedagen die al klaar staan kan je gewoon gebruiken zolang ze geldig zijn, ook bij opzeggen of omzetten van uw abonnement.

Overigens lopen (jaar)abonnementen niet automatisch af, dus eind maart wordt uw abonnement gewoon vernieuwd, tenzij u via de klantenservice heeft aangegeven niet te willen verlengen. Daarover krijgt u tegen die tijd ook nog bericht (per brief of e-mail).

Reageer